دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۷
معاون اقتصادی استانداری مازندران:
۵۰۰ شرکت مازندران استعداد دانش‌بنیان شدن را دارند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: ۲۰۰ شرکت فعال در مراکز رشد پارک علم و فناوری و ۳۰۰ شرکت دیگر نیز با شناسایی اداره‌کل صمت استان، استعداد تبدیل به دانش‌بنیان شدن را دارند.
آزاده بابانژاد - آوای خزر، حسن خیریانپور روز چهارشنبه در جلسه "قرارگاه تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی" مازندران با اشاره به فعالیت ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان در استان، از اصلاح بسته‌ها و مشوق‌های حمایتی خبرداد که پیرو آن اگر شرکتی دانش‌بنیان بشود؛ شرکت شهرک‌های صنعتی، امور مالیاتی، بانک‌ها، صندوق نوآوری و پژوهش و موارد متعدد هر کدام باید تسهیلاتی را در اختیار آن‌ها قرار بدهند.

او ادامه داد: این بسته حمایتی پیش‌بینی شده است تا شرکت‌ها به سمت دانش‌بنیان شدن راغب شوند و این دور از ذهن نیست که ما علاوه بر احصای وضع موجود، چیزی حدود ۳۰۰ شرکت را نیز که در بررسی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت  استعداد دانش‌بنیانی را دارند، فهرست آن‌ها به این قرارگاه ارائه و مکانیزم‌های اجرایی آن اعلام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اعلام اینکه اکنون ۲۰۰ شرکت در مراکز رشد فعال بوده و براساس نظر صندوق نوآوری و شکوفایی و پژوهش دارای استعداد دانش‌بنیانی هستند، عنوان کرد که در مجموع ۵۰۰ شرکت در استان با استعداد دانش‌بنیان شدن را داریم و در بدبینانه‌ترین شرایط می‌شود ۱۰۰ شرکت را تبدیل به دانش‌بنیان کرد.

خیریانپور، با عنایت به وجود تنها ۸ مرکز رشد در استان، از مکلف‌کردن پارک علم و فناوری مازندران و فرمانداران شهرستان‌ها برای ایجاد حداقل یک مرکز رشد در تمام ۲۲ شهرستان تا پایان سال خبرداد که دیگر اقدام قرارگاه دانش‌بنیان استان است.

او با اعلام اینکه برخی شهرستان‌ها استعداد دو و سه مرکز رشد را هم دارند، به "قانون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان" که یک هفته پیش توسط رییس جمهور به همه وزارتخانه‌ها ابلاغ شده است، اشاره داشت که یک قانون اختصاصی نیز برای وزرات جهاد کشاورزی مصوب شد و باید مواد قانونی آن را دقیق مطالعه و از ظرفیت‌های آن برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در مازندران استفاده کنیم.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه سه کمیته درون‌سازمانی در ذیل این کارگروه پیش‌بینی کردیم، تصریح کرد: کمیته درون‌سازمانی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به مدیریت مدیران کل صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، و با محوریت پارک علم و فناوری، و مسوولیت استانداری و فرمانداری‌ها در سطح استان و شهرستان، به صورت مجزا توسط هر دستگاه تشکیل شد.

عضو شورای اداری استان مازندران ادامه داد: این جلسات درون‌سازمانی با حضور ۲۲ رئیس شهرستانی شکل گرفته و هدف آن نیز رشد صد درصدی محصولات دانش‌بنیان است.

خیریانپور تاکید کرد که جلسات ما نباید به ایده‌پردازی بگذرد و به عنوان نمونه؛ در جلسه آینده این قرارگاه، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت باید بگوید که این پنج محصول دانش‌بنیان را در حوزه خودم ایجاد کردم، پارک علم و فناوری، جهاد کشاورزی و گردشگری هم به همین صورت، گزارش اقدام را اعلام کنند.

او در پایان گفت: قرارگاه تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی به این سمت حرکت دارد که با پایه‌های علمی و با تکیه بر ظرفیت دانشگاه‌ها و تلفیق آن با دستگاه‌های اجرایی بتواند برنامه‌های توسعه‌ای را به صورت منظم‌تر و مطلوب‌تر به پیش ببرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار