دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
استاندار مازندران در جمع نمایندگان اقشار فریدونکنار/۱:
برای ساختن فریدونکنار باید
استاندار و نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه فریدونکنار ظرفیت‌های مهمی دارد که باید به آن‌ها توجه کنیم، افزود: برای ساختن شهر فریدونکنار باید "از من، ما بشویم" و اختلافات را کنار بگذاریم.
به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور امروز پنجشنبه ۱۹ خردادماه در جمع نمایندگان اقشار فریدونکنار با گرامیداشت یاد و نام ۳۵۰ شهید این شهرستان به ویژه سردار شهید حسین بصیر، فریدونکنار را شهرستان شاخص توصیف کرد که "همه این‌ها را مدیون شهدا هستیم و امیدواریم در مسیر درست و در عمل، ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشیم".

او با اشاره به اینکه تنها کشوری که در منطقه با استراتژی رهبری در امنیت قرار دارد، جمهوری اسلامی ایران است، گریزی هم به شهادت سردار قاسم سلیمانی داشت که با افتخار به شهادت رسید و این پیام را داد که اگر قرار است آمریکا با کسی در بیفتد؛ او به تنهایی کافی‌ست و پس از شهادت ایشان دیدیم که آمریکایی‌ها تنزل پیدا کردند.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه افول رژیم غاصب صهیونیستی را خواهیم دید، افزود: این پیروزی توسط جوانان حزب‌اللهی رقم خواهد خورد و آن روز هم دیر نیست.

حسینی‌پور با بیان اینکه فریدونکنار شهری پویا و زنده است، اما برخی مشکلات را برخی مدیران ممکن است برای مردم ایجاد کرده باشند، گفت: نباید این دستاورد‌های بزرگ را کوچک بشماریم. این جلسات و تبادل نظر برای این است که اوضاع را بهتر و در این راستا نباید از داشته‌های خود عدول کنیم.

رئیس شورای اداری مازندران با اشاره به موضوعات مطرح‌شده در این جلسه، معتقد است که ابتدا باید مسائل را به صورت دقیق بشناسیم و همچون پزشکی باشیم که بیماری را خوب تشخیص بدهد تا بتواند درمان کند.

او با اعلام اینکه مازندران به طور طبیعی از استان‌هایی است که خوب و همزمان با سایر استان‌ها در این سال‌ها توسعه پیدا نکرده است، دلیل آن را قرار گرفتن در ذیل یک دیدگاه به نام برخورداری از جنگل و دریا دانست که رهبری این مشکل را خوب تشخیص دادند و به تعبیر رهبری "در ذیل این برگ‌های سبز فقر زیادی نهفته است".

استاندار مازندران با بیان اینکه برای ساختن شهر فریدونکنار باید "از من، ما بشویم"، افزود: اختلافات را باید کنار بگذاریم؛ قطع و یقین هیچ موقع پیش نمی‌آید که همه چیز صد درصد مورد رضایت باشد، ولی باید با همدلی کار‌ها را پیش ببریم، چون ممکن است هر چهار سال به چهار سال مسوولانی انتخاب شوند که من یا شما آن‌ها را قبول نداریم، اما باید جایی از خواسته‌های فردی بگذریم و به خواسته جمعی بپیوندیم".

حسینی‌پور با بیان اینکه یک جایی این حرف‌ها باید تبدیل به سیاست اجرایی شود، گفت: همه افراد (و من به عنوان استاندار که یک روستایی هستم و قرعه به نام من افتاد که استاندار بشوم)، دنبال یک‌صدایی هستیم نه چند صدایی؛ باید از نگاه شخصی بیرون بیاییم. انتظار من از تاثیرگذاران شهرستان این است که نگذاریم اختلافات شهر را به چالش بکشد.

او با اشاره به تاثیرگذاری حوزه‌های علمیه در شهرستان فریدونکنار که یکی از ابزار‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است، تصریح کرد: "دنیای امروز دروازه ندارد، روزگاری بود که دو روزنامه بیشتر نداشتیم، امروز بچه‌های ما وارد فضای مجازی می‌شوند و شما نمی‌توانید او را منع کنید".  

استاندار مازندران با بیان اینکه یک ساعت گردشگری به اندازه یک روز تعریف دارد، افزود: کشاورزی شهرستان فریدونکنار و گردشگری باید رونق پیدا کند، در کشاورزی تجاری‌سازی نشده است، برنج فریدونکنار دارد به روش سنتی اداره می‌شود در حالی‌که دنیا در حال تغییر است.

حسینی‌پور گفت: حتما سرمایه‌گذاری وجود داشت که در این شهرستان برندسازی کند؛ همانطور که در آمل و جویبار این کار انجام گرفت؛ لذا باید نخبگان را جمع کنید و سند آمایش این شهرستان را تهیه کنید.

رئیس شورای اداری مازندران با بیان اینکه ما در شهرستان نمی‌توانیم ۱۰ تا کار انجام بدهیم؛ معتقد است "باید دو یا سه کار مهم را انجام بدهیم و با ظرفیت‌ها به عنوان "سنگ طلا" برخورد کنیم چرا که شما ۷ کیلومتر ساحل دارید و این یعنی ۷ کیلومتر طلای خالص در اینجا خوابیده است".

او با اشاره به بحث اعتیاد و طلاق در شهرستان گفت: ما وقت و زمان نداریم، این حرف‌ها باید تبدیل به عمل بشود. ما یک روز نمادین آمدیم. به وظیفه خود عمل می‌کنیم و بنا بر این است که مرتب پیگیری کنیم.

استاندار مازندران با طرح این سوال که همه در حال تلاشیم، اما اتفاقی رخ نمی‌دهد، علت آن را نبود سیاستگذاری درست در شهرستان عنوان و تصریح کرد: زمین کشاورزی در فریدونکنار محدود است، حتما باید با تکنولوژی کشاورزی را به سه تا چهار برابر برسانیم و برخی شهرستان‌ها خودشان آمدند و این مشکلات را برطرف کردند.

حسینی‌پور با بیان اینکه بخش خصوصی باید فعال باشد و ما به عنوان دولت پشتیبانی و حمایت می‌کنیم، اشاره به ظرفیت پایانه صادراتی "روماک" داشت که بخش خصوصی خودش وارد میدان شد و اکنون از استان‌های مختلف با مدیر روماک تماس می‌گیرند تا تجربه کسب کنند و کشور‌های مقصد صادراتی نیز این برند را قبول دارند.

او رشد اقتصادی را در سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار دانست و افزود: اینجا یک هتل خوبی نداریم و به همین دلیل منازل مردم تبدیل به هتل و اقامتگاه می‌شود و مسائل خاص خود را دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه فریدونکنار ظرفیت‌های مهمی دارد، به استقرار این شهرستان در کریدور شمال – جنوب اشاره داشت که هنوز از آن استفاده نشده است.

او همچنین به بازار ماهی فریدونکنار اشاره داشت که "برند" ندارد در حالی که می‌تواند با بسته‌بندی‌های جدید حتی به خارج صادر شود.

حسینی‌پور از اهمیت شهرداری و شورا در توسعه پایدار شهری گفت که باید حواسشان جمع باشد و تحول در حوزه شهری آغاز و از تجریبات سایر شهر‌ها استفاده شود.

او ادامه داد: ما باید پویایی ایجاد کنیم چه اینکه در مازندران روستا‌هایی داریم که باشگاه‌های بدنسازی دارند و نظیر آن را نیاوران و تجریش تهران ندارند.

رئیس شورای اداری مازندران با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا در فریدونکنار یک بیکار و معتاد نباشد، معتقد است با رفع بیکاری و اعتیاد؛ خود به خود طلاق هم کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

حسینی‌پور تاکید کرد: "دیگر در استان مازندران توزیع ناعادلانه نداریم بلکه در جا‌هایی که تاکنون عدالت در آن‌ها رعایت نشد را با نگاه بیشتری دنیال می‌کنیم، اما اگر شهرستانی می‌خواهد معطل بودجه دولتی باشد؛ تا ۱۵ سال دیگر هم رشد نمی‌کند بلکه با تقویت بخش خصوصی اتفاق می‌افتد".

استاندار مازندران در پایان گفت: باید یاد بگیریم اگر به لحاظ فکری یکدیگر را قبول نداریم، اما به لحاظ کارشناسی باید یکدیگر را قبول کنیم و اگر جایی دیدیم حرف کارشناسی زده شد، تمکین کنیم.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار