دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
سفر یکروه استاندار مازندران به فریدونکنار/۴
مدیرکل بانوان مازندران: خانواده‌های فریدونکنار خواستار امکانات ورزشی و فرهنگی هستند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های خانواده‌های فریدونکناری، مطالبه جدی آن‌ها را تامین زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی عنوان کرد که باید در مکان مناسب ایجاد شود.
به گزارش آوای خزر، سمیه قاسمی طوسی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری فریدونکنار که به ریاست استاندار مازندران برگزار شد؛ به بیان گزارشی از دیدارها، نشست‌ها، و بررسی‌های میدانی خود در فریدونکنار (حوزه خانواده و بانوان) پرداخت.

او بیان کرد: دیدار با خانواده شهیده سلامت سیده محبوبه امینی، بازدید از منطقه آسیب شهرک شهید رجایی و روستای "شیرا"، جلسه هم‌اندیدشی با ۵۰ بانوی فعال، پاسخگویی به مراجعه‌کنندگان در میز خدمت، بازدید از گلخانه روستای ازباران، و بازدید از فعالیت صندوق خرد زنان روستایی در روستای "بی‌نمد" در روز پنج‌شنبه ۲۰ خرداد ماه صورت گرفته است.

مدیرکل هماهنگی امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به بررسی‌ها و گزارشاتی که در حوزه بهداشت فریدونکنار انجام شد، وجود مراکز غیرقانونی و فروش غیرقانونی دارو‌های سقط جنین در مناطقی از شهر را یکی از مشکلات مهمی دانست که باتوجه به تاکید رهبری در خصوص جوانی جمعیت، باید به طور ویژه مورد توجه و پیگیری قرار بگیرد.

نبود پزشک جراح و متخصص مغز و اعصاب، نبود پانسیون مناسب پزشکان در بیمارستان امام خمینی (ره)، و کمبود مراکز سونوگرافی، از دیگر مواردی بود که قاسمی طوسی در حوزه مشکلات بهداشتی فریدونکنار به آن‌ها اشاره کرد.

او با بیان اینکه عمده‌ترین معضلات در حوزه آسیب‌های اجتماعی فریدونکنار به طلاق اختصاص دارد، افزود: مکان اورژانس اجتماعی این شهرستان بسیار نامناسب است، تعداد NGO‌ها و نیروی انسانی در اورژانس اجتماعی بسیار اندک است، همچنین مراکز نگهداری زنان و کودکان آسیب‌دیده از خشونت دیده و گرمخانه وجود ندارد.

زیر پوشش نبودن زنان مجرد سرپرست خانوار در بهزیستی، و نبود کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز در شهرستان نیز از دیگر مشکلاتی بود که مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری مازندران در سفر به فریدونکنار اعلام کرد.  

قاسمی طوسی با اشاره به اینکه در دولت‌های گذشته ۲۲ سالن ورزشی بانوان به مازندران اختصاص داده شده بود، گفت: در فریدونکنار سالن حجاب را داریم، اما مدیریت سالن‌های ورزشی در شهرستان‌ها عمدتا با آقایان است و سانس‌های بلااستفاده و پرت را در اختیار خانم‌ها قرار می‌دهند.

او ادامه داد: به طور کلی ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی از مطالبات جدی خانواده‌های فریدونکنار است، این شهرستان سالن تخصصی ورزشی و همچنین استخر مناسب ندارد، و اختصاص "خانه جوان" در فریدونکنار همانند سایر شهرستان‌ها از مطالبات جوانان است.

مدیرکل هماهنگی امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به نبود پارک بانوان در فریدونکنار، تصریح کرد: راه و شهرسازی برای فضای سبز در منطقه ایثارگران زمینی را اختصاص داد. این منطقه از مناطق خوب است و امیدواریم پارک بانوان در همین مکان باشد.

مدیرکل بانوان مازندران: خانواده‌های فریدونکنار خواستار امکانات ورزشی و فرهنگی هستند
 
کمبود معلم زن در متوسطه دوم در دروس پایه، نبود مکان تفریحی - اردویی ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان، کمبود مشاور زن در مقطع ابتدایی و متوسطه، وجود ۴۴ کودک بازمانده از تحصیل که برای یافتن آن‌ها نیازمند همکاری ثبت احوال و مراکز بهداشتی هستیم؛ چون عمدتا در مکان‌های استجیاری زندگی می‌کنند.

نبود کتابخانه مناسب بانوان، استقرار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در منطقه آسیب و عدم استقبال خانواده‌ها از این مکان، وجود کانون‌های فرهنگی تربیتی در مکان و با دسترسی نامناسب در خط سوته، اجرا نشدن برنامه‌های فرهنگی هنری، نبود سینما و سالن تئاتر در شهرستان، و اختصاص سالن شیک اداره فرهنگ و ارشاد به فعالیت‌های فرهنگی هنری، از دیگر مواردی بود که قاسمی طوسی به عنوان مطالبات خانواده‌های فریدونکناری از آن‌ها نام برد.

او با اشاره به عضویت ۶۲۹ نفر از زنان فریدونکنار در صندوق خرد روستایی، خواستار ارائه تسیهلات برای راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک مشاغل خانگی شد.

مدیرکل هماهنگی امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در پایان با اشاره به تاکید استاندار برای برپایی بازارچه‌های دائمی در ورودی شهرستان‌ها، آن را یکی از مطالبات خانواده‌ها به ویژه بانوان در فریدونکنار عنوان و اظهار کرد: این بازارچه‌ها هم تقویت‌کننده فرهنگ بومی شهرستان‌ها و هم کمک‌کننده به اقتصاد بومیان است، ضرورت دارد که با محوریت فرمانداران و اولویت نیز با بانوان به ویژه سرپست خانوار باشد.

به گزارش آوای خزر، ۴۹ درصد از جمعیت شهرستان فریدونکنار را زنان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/ آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها