دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
مشاور سازمان محیط زیست:
وظایف و اعتبارات دستگاه‌ها در طرح احیای میانکاله مشخص است
مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و مسوول پیگیری و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست، با بیان اینکه در طرح جامع حفاظت و احیای تالاب میانکاله، وظایف دستگاه‌های عضو و اعتبار آن مشخص است، افزود: در سفر ریاست جمهور به مازندران و گلستان بخشی از این اعتبارات تامین شده است.
به گزارش آوای خزر، احمدرضا لاهیجان‌زاده عصر امروز دوشنبه ۲۳ خردادماه در حاشیه آیین تجلیل از محیط‌بانان نمونه مازندران، به سوال خبرنگار ما مبنی بر آخرین وضعیت طرح‌های سفر ریاست جمهور به مازندران و گلستان در خصوص خلیج گرگان و تالاب میانکاله پاسخ داد.

او یکی از کار‌هایی که برای خلیج گرگان و تالاب میانکاله انجام گرفت را طرح جامع حفاظت و احیای تالاب میانکاله عنوان کرد که به تصویب ستاد ملی تالاب‌ها رسیده است.

لاهیجان‌زاده ادامه داد: در این طرح، وظایف تک‌تک دستگاه‌های عضو و اعتبار آن مشخص است و در سفر ریاست جمهور به مازندران و گلستان نیز بخشی از اعتبارات تامین شده است.

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این اعتبارات، کل حوزه آبخیز تالاب در دو استان مازندران و گلستان را در بر می‌گیرد.

او اظهار کرد: برای دستگاه‌های مختلفی ازجمله سازمان جنگل‌ها، شیلات، منابع طبیعی، نیرو، جهاد کشاورزی، و شرکت‌های آب و فاضلاب دو استان، طرح‌هایی پیش‌بینی شده‌است.

لاهیجان‌زاده درباره چرایی اجرای طرح لایروبی تالاب که رسانه‌ها خیلی به دنبال آن هستند، به خبرنگار ما گفت: هدف این طرح آن است تا یکی از دو - سه آبراهه‌هایی که به دریای خزر وصل می‌شود را بتواند لایروبی کند؛ فعلا تبادل آب با دریا را تا حدودی تسهیل بدهد، و دو - سه سالی را زمان داشته باشد تا پروژه‌ها هم بتوانند اجرا بشوند.

او درباره پتروشیمی میانکاله نیز بیان کرد: گزارش ارزیابی و مجوز نهایی صادر نشده است. ابهامات زیادی در این طرح وجود داشته و تصمیم بر این شد تا بررسی جامع‌تری صورت بگیرد و حوزه معاونت محیط زیست انسانی نظر علمی و کارشناسی خود را اعلام کند.

به گزارش خبرنگار ما، در پایان این همایش، از محیط‌بانان نمونه شهرستانی، استانی و ملی تجلیل شد. "مراد محمدی" کشتی‌گیر مازندرانی و قهرمان ایران و جهان در این مراسم به عنوان همیار محیط‌بان کارت همیاری خود را دریافت کرد و جلیقه محیط‌بانی نیز به ایشان اهدا شد. "علی اصغر رستمی" خوانند مازندرانی نیز آهنگ "غم دماوند" را در جمع محیطبانان اجرا کرد.

در این مراسم سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا، خیریانپور معاون اقتصادی استاندار، مهاجر دارابی رئیس و میران آملی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، و مدیران محیط زیست استان مازندران حضور داشتند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار