دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۰

به گزارش آوای خزر،مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

اخباری از استعفای عبدالملکی وزیر کار
خبرگزاری تسنیم از استعفای حجت عبدالملکی وزیر کار خبر داد. این رسانه ی نزدیک به دولت آورده است: امروز خبری منتشر شد که احتمالاً آقای حجت عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به زودی از دولت کنار خواهد رفت. اگرچه آقای ولی اسماعیلی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس این موضوع را شایعه دانست، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این احتمال واقعی است و آقای عبدالملکی از تصدی این وزارت خانه استعفا داده است. برخی اخبار حاکیست که دولت بنای موافقت با این استعفا را دارد و احتمالاً آقای زاهدی وفا معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور به عنوان سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی معرفی خواهد شد.

انتقاد وزیر علوم از وضعیت حجاب در دانشگاه تهران
محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم گفت: در زمان بازگشایی دانشگاه‌ها وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه تهران وضعیت مناسبی نبود، اما ظرف سه ماه با تلاش‌هایی که صورت گرفت وضعیت عفاف و حجاب در این دانشگاه تغییر کرده است.

نفتکش ایران با یک میلیون بشکه نفت در آب‌های ونزوئلا
طبق اعلام رویترز یک نفتکش با پرچم ایران که حامل حدود یک میلیون بشکه نفت خام است طی روز‌های گذشته وارد آب‌های ونزوئلا شده است. به نوشته رویترز، این سوم محموله نفت خام ایران است که به شرکت نفت دولتی «PDVSA» ونزوئلا تحویل داده خواهد شد.

ماجرای زمین خوردن یک موتورسوار در برخورد با تیم اسکورت رئیس جمهور
تسنیم نوشت: از ساعتی پیش فیلمی در برخی کانال‌ها و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی پخش و در آن ادعا می‌شود که یک شخص موتورسوار سعی کرده بود وارد تیم اسکورت رئیس‌جمهور ایران، رئیسی، شود، اما با مداخله تیم اسکورت و تصادف با او، این فرد فرار می‌کند. پیگیری حاکی از آن است که این ماجرا در اصل برای تیم اسکورت نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا رخ داده است.

درگیری لفظی جلیلی و لاریجانی بر سر برجام
گزارش‌های غیررسمی از جلسه‌ی فوق‌العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام حاکی از آن است که در این جلسه سعید جلیلی پیشنهاد خروج ایران از ان.پی.تی را داده است و علی لاریجانی و آملی لاریجانی با این پیشنهاد مخالفت کرده‌اند تا جایی که این بحث به درگیری لفظی بین جلیلی و علی لاریجانی هم ختم شد. اما روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک خبر رسمی از این جلسه فوق‌العاده خبر داده و نوشته است که جلسه‌ای که سخنران اصلی آن علی شمخانی بوده است.

نخستین چاه ژرف بلوچستان به آب رسید
عملیات حفر نخستین چاه ژرف منطقه بلوچستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان امروز در شهرستان مرزی سراوان با موفقیت به سرانجام رسید. سعید تجلیلی فرماندار سراوان گفت: پیش از این ۳ حلقه چاه ژرف برای نخستین بار در کشور در منطقه سیستان واقع در شمال استان حفر شده بود، اما چاه ژرف شهرستان سراوان نخستین چاه ژرف منطقه بلوچستان و چهارمین چاه ژرف کشور محسوب می‌شود.

شورای نگهبان طرح شفافیت قوای سه‌گانه را رد کرد
هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ایرادات متعدد این شورا به طرح شفافیت قوای سه‌گانه از ارجاع آن به مجلس برای رفع ایرادات خبر داد. وی گفت: این اشکالات در خصوص اصل موضوع شفافیت نیست، بلکه راجع به مشمولان، نحوه اجرا، سازوکارهای این طرح و جوانبی است که باید مدنظر قرار گیرد.

دولت: قانون حمل سلاح ربطی به اعتراضات اخیر ندارد
محمد حسینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به لایحه اصلاح قانون حمل سلاح توسط نیروهای مسلح، گفت: درباره مفاد این لایحه بعدا مفصل صحبت خواهم کرد اما این لایحه در دولت قبل تهیه و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شد. لایحه مذکور، خوب و قابل دفاع است و نکته منفی ندارد که عده‌ای آن را به برخی تجمعات و اعتراضات امروز، ربط بدهند. 

کارمند وزارت دفاع در سمنان به شهادت رسید
وزارت دفاع اعلام کرد یکی از کارمندان این وزارتخانه، عصر روز یکشنبه ٢٢ خرداد، حین انجام ماموریت در منطقه عمومی سمنان به شهادت نائل آمد. وزارت دفاع این کارمند را محمد عبدوس معرفی کرده است.

هدف آمریکا، حل موضوعات دوجانبه در وین است
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه گفت: آمریکا می‌خواهد مذاکرات را تطویل کند و برخی موضوعات دوجانبه را از طریق وین حل کند. این دار و دسته‌سازی و کارها با سه کشور اروپایی در این چارچوب دیده می‌شود که تبانی پیش پرده‌ای بوده که فشار بگذارند آنچه ما تاکید داریم توافق اجرایی شود مگر این‌که آمریکا تغییر منش بدهد.

وزارت ورزش: سازه ورزشگاه آزادی مشکلی ندارد
سعید ابوالفتحی معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گفت: فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ناایمن بودن ورزشگاه منتشر شد که پس از آن، وزیر ورزش دستور داد که درباره آخرین وضعیت استادیوم گزارشی تهیه کنیم. ما نیز فوراً به همراه تیم مهندسی و همچنین مشاور پروژه که در زمان ساخت ورزشگاه آزادی در دهه ۵۰ نیز حضور داشته، به ورزشگاه رفتیم تا این بررسی را انجام بدهیم. پس از بازدید و بررسی‌های مختلف، گزارش مکتوبی توسط مشاور طرح ارائه شد، مبنی بر اینکه سازه اصلی مشکلی ندارد و این تخریب‌ها سطحی و ظاهری است.

سفر رهبران اروپایی به تل‌آویو؛ هدف: جایگزینی گاز روسیه با منابع اسرائیل
اسرائیل در تلاش است تا بخشی از تولیدات گاز خود را روانه بازار اروپا کند که این روز‌ها سخت به دنبال یافتن منابع جایگزین برای انرژی وارداتی از روسیه است. اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا دو روز در اسرائیل خواهد بود. بر اساس اعلان دفتر خبری کمیسیون اروپا هدف از این سفر پیشبرد روابط میان اتحادیه اروپا و اسرائیل به خصوص در زمینه همکاری‌های مشترک در بخش انرژی خواهد بود.

ریاض واکسن‌های ایرانی کرونا برای زائران حج را نپذیرفت
با وجود پیگیری‌های ایران به منظور پذیرش واکسن‌های ایرانی کرونا برای زائران حج تمتع ایران، عربستان این امر را نپذیرفت. بر همین اساس، همه زائران حداقل ۲ دُز واکسن مورد تأیید سعودی‌ها را تزریق کردند.

قیمت بیت‌کوین به کمترین میزان طی ۱۸ ماه گذشته رسید
قیمت هر بیت کوین در معاملات امروز به ۲۳۷۵۰ دلار سقوط کرد که کمترین رقم در ۱۸ ماه گذشته است. بیت کوین از ابتدای امسال بیش از ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

دولت مکلف شد تا وضعیت پوشش کارکنانش را سر و سامان بدهد
صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: در بحث عفاف و حجاب، ستاد طرحی ارائه داد و اول دولت را مکلف کرد تا وضعیت پوشش کارکنانش را سر و سامان بدهد؛ رئیس جمهور نیز این طرح را به دستگاه‌ها ابلاغ کرد که براساس آن تمامی دستگاه‌ها باید وضعیت عفاف و حجاب را اصلاح کنند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها