دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹

به گزارش آوای خزر،مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

آخرین آمار کرونا در ایران
طبق اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، چهار بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۳۵۷ نفر رسید. ۱۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ هم در کشور شناسایی و ۴۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۲۳۴ هزار و ۲۲۱ نفر رسید.

تتلو به دنبال گذرنامه بود
روابط عمومی سرکنسولگری ایران در استانبول در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عنایت به سوالات متعدد خبرنگاران در خصوص درخواست کنسولی آقای امیرحسین مقصودلو، روابط عمومی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول اعلام می‌دارد نامبرده امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ با مراجعه به این سرکنسولگری درخواست صدور گذرنامه برای خود نمود. با توجه به نقص مدارک و اصرار ایشان برای مستثنی شدن از برخی بندهای قانونی الزام آور برای صدور گذرنامه، درخواست کتبی مشارالیه عینا جهت اخذ تصمیم لازم به تهران منعکس شد.

دستگیری یکی از عوامل هک سامانه‌های شهرداری تهران
خبرگزاری فارس از قول یک منبع آگاه نوشته است که: «یکی از عوامل خرابکار دخیل در هک سامانه های شهرداری تهران شناسایی و دستگیر شده است. گفته می‌شود فرد دستگیر شده با سرویس‌های خارجی در ارتباط بوده است.»

مسدود شذن ۱۹ کانال و صفحه مجازی درباره دلار
سردار اشتری فرمانده انتظامی کل کشور گفت: پلیس از تاریخ ۱۱ خرداد ماه جاری طرح ویژه‌ای را در خصوص معامله ارز فردایی اجرا کرده که در این مدت منجر به شناسایی و مسدود شدن ۱۹ کانال و صفحات مجازی فعال در این حوزه شده است.

بازداشت تعدادی از مقصران تصادف قطار طبس-یزد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه طبس گفت: طبق بررسی‌هایی که تاکنون انجام شده تعدادی از افراد که مقصر شناخته شدند، بازداشت شدند. وی تصریح کرد: بخشی از کوتاهی مربوط به مسئول کارگاه، بخشی مربوط به بیل مکانیکی و بخشی مربوط به لکوموتیوران است که منتظر هستیم یک پاسخ قطعی به معاونت استانداری اعلام کنیم.

عربستان اتصال شبکه برق خود به عراق را تصویب کرد
کابینه عربستان یادداشت‌تفاهم دوجانبه عربستان و عراق در زمینه اتصال شبکه برق را تصویب کرد. در ژانویه سال جاری، دولت‌های عراق و عربستان سعودی یادداشت تفاهمی برای اتصال برق بین دو کشور با هدف کاهش کمبود انرژی که بغداد از آن رنج می‌برد، منعقد کردند.

آغاز تخریب متروپل آبادان توسط قرارگاه خاتم
احسان عباسپور، فرماندار ویژه آبادان گفت: پس از تصمیم گیری‌های کارشناسی، تقسیم کار و استقرار تجهیزات لازم مانند جرثقیل ۲۵۰ تنی در خیابان امیرکبیر این شهرستان عملیات تخریب بقایای سازه متروپل آغاز شد. او پیمانکار پروژه تخریب برج متروپل را قرارگاه خاتم الانبیاء اعلام کرد.

مجلس: استنکاف روحانی و صالحی از اجرای قانون ما محرز شد
کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گزارش خود تاکید کرد که استنکاف رئیس‌ سابق سازمان انرژی ‌اتمی و همچنین رئیس‌ جمهور سابق از انجام وظایف مصرح در قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» برای کمیسیون اصل نود محرز شده است و موضوع برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

اسرائیل: موضوع ایران باید به شورای امنیت بازگردد
«یائیر لاپید» وزیر امور خارجه اسرائیل صبح چهارشنبه (۱۵ ژوئن) خواستار اجرای «بازگشت فوری» (اسنپ‌بک) تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران به دلیل توسعه برنامه هسته‌ای آن شد. لاپید در یک کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران اسرائیلی و بین‌المللی مدعی شد: ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که موضوع هسته‌ای ایران باید به شورای امنیت سازمان ملل بازگردد و همه تحریم‌ها باید دوباره فعال شوند. 

لایحه صیانت از فضای مجازی تا یک ماه دیگر جمع بندی می‌شود
رضا باقری اصل معاون پارلمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دو لایحه خیلی مهم در حوزه اقتصاد دیجیتال تحت بررسی است، اول موضوع رمزارزها و دوم لایه حفاظت از داده‌ها یا به اصطلاح طرح صیانت از فضای مجازی که تا یک ماه دیگر وارد کمیسیون مربوطه و سپس کارگروه بخش دیجیتال بررسی و جمع بندی می‌شود.

مسکو: اوکراین شاید تا ۲ سال دیگر از نقشه جهانی حذف شود
دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه در پیامی تازه گفت احتمالاً اوکراین تا ۲ سال دیگر از روی نقشه جهانی حذف شود و آمریکایی‌ها حتی به این موضوع هم اهمیت نمی‌دهند.

۷۵ هزار مورد خشونت خانگی در سال ۱۴۰۰
فرزانه مهدی‌زاده مدیرکل دفتر معاینات بالینی سازمان پزشکی قانونی درباره خشونت خانگی گفت: مواردی که در حوزه معاینات بالینی در خصوص نزاع بررسی می‌شود شامل همه موارد است. آمار نزاع سال ۱۴۰۰ معادل ۳۷ درصد کل آمار معاینات بوده است. آمار خشونت خانگی شامل همسرآزاری و کودک آزاری نیز حدود ۷۵ هزار مورد در سال ۱۴۰۰ بوده است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار