دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
گاهی از دیگران چشم‌داشت‌هایی داریم که به‌هیچ‌روی نباید داشته باشیم. ما باید بدانیم از دیگران چه بخواهیم اما گاه این چشم‌داشت‌ها به‌اندازه‌ای نابه‌جاست که مشکلاتی را در روابط به‌وجود می‌آورد.

به گزارش آوای خزر، در زندگی حتما بارها شنیده‌اید که می‌گویند تا جای ممکن انتظارتان را از دیگران پایین بیاوریم و به‌قولی چشم‌داشتی از دیگران نداشته باشید. این کار سبب می‌شود آرامشتان بیش‌ از پیش حفظ شود و روابط‌تان هم با دیگران بهتر شود. هنگامی‌ که مدام از دیگران انتظار دارید این مسئله بر روی کیفیت روابطتان با دیگران اثر منفی برجای می‌گذارد و افراد شما را انسانی پرتوقع می‌دانند و کم‌کم از شما فاصله می‌گیرند تا جایی که به موجودی تنها بدل می‌شوید.

اما به‌راستی چه انتظاراتی را نباید از دیگران داشت؟

انتظار تایید دیگران

نباید از دیگران انتظار و چشم‌داشت این را داشت که مدام شما را تایید کنند. شما هر چه هستید برای خودتانید نباید انتظار داشته باشید دیگران پی به ارزش‌ها و خوبی‌های شما ببرند و مدام در صدد تعریف و تمجید از شما برآیند. دیگران با زندگی شخصی خود هماهنگ و مشغول طرح نیازها و خواسته‌های خود به دنیا اطرافند. آن‌ها برای تأیید ارزش شما از نظر احساسی یا ذهنی آماده نیستند و آنچه می‌گویند و نشان می‌دهند بازتاب انتظارات خود آن‌هاست و نباید با انتظارات شما اشتباه گرفته شود.

سپاس‌گزاری از سوی دیگران

از سوی دیگر نباید چشم‌داشت این را داشته باشید که برای کاری که انجام داده‌اید از شما سپاس‌گزاری شود. ممکن است برخی این کار را انجام دهند و برخی انجام ندهند. شما باید بیاموزید کاری که انجام می‌دهید تنها به خواست خودتان بوده و برای سپاس‌گزاری دیگران آن را انجام نداده‌اید. هرگز برای جلب قدردانی دیگران کاری انجام ندهید و فقط کاری را که دوست دارید انجام دهید تا به احساس بهتر شما کمک کند.

این را هم به یاد داشته باشید که این خود شما هستید که مسئول زندگی خودتانید و پیشرفت و انگیزه برای داشتن کاری را خود شما باید در زندگیتان به‌وجود آورید.

درک‌ کردن

هیچ‌کس جای شما نیست و مانند شما تربیت نشده است. در این دنیا هرگز دو تن را پیدا نمی‌کنید که دقیقا مانند هم باشند و زندگی و فرهنگ یکسانی داشته باشند بنابراین نیازها و درک افراد هم با هم متفاوت است. بنابراین نباید این چشم‌‌داشت را داشت که دیگری به شکلی کامل و ژرف ما را درک کند و موقعیتمان را بفهمد. شاید زمان آن فرا رسیده است که نظر دیگران را کنار بگذارید و به آن‌ها اجازه دهید دیدگاه خود را بر اساس تجربیات خاص خود داشته باشند.

فرار از بدبینی

تلاش کنید روی مثبت زندگی و رخدادها را ببینید و همواره با مسائل با عینک خوش‌بینی رو‌‎به‌رو شوید. دیگران را داوری و قضاوت نکنید و از کسانی‌که شما را بدون درک متقابل داوری می‌کنند دوری کنید. یادتان باشد این تنها خود شمایید که می‌توانید زندگی را به سمت روی خوشش بچرخانید.

بخشش دیگران

شما مختارید که برای اشتباهات دیگران آن‌ها را ببخشید یا خیر اما بدانید نبخشیدن دیگران تنها کاری که می‌کند به‌وجودآوردن بار سنگینی روی دوش شماست پس به یاد داشته باشید هنگامی‌که دیگری را می‌بخشید به خودتان مهرورزی کرده‌اید. شما می‌توانید با افرادی که دوست ندارید ارتباط نداشته باشید اما آن‌ها را ببخشید و کنارشان بگذارید. بدین شکل می‌توانید با خاطری آسوده به زندگی خود ادامه دهید.

زندگی خود و انگیزه و اهداف خود را داشته باشید برای خود احترام قائل باشید این‌گونه خواهید دید که دیگران هم برای شما ارج بیش‌تری قائلند و سخن پایانی این‌که تنها و تنها روی پای خود بایستید.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار