دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
در این گرمای طاقت‌فرسا معمولا افراد اشتهای خود را برای خوردن از دست می‌دهند و بدن بیش‌تر به سمت نوشیدنی و غذاهای سرد میل پیدا می‌کند. در این مطلب چند غذای تابستانی آموزش داده خواهد شد.

به گزارش آوای خزر، معمولا در گرمای شدید بدن انسان به سمت خوردن آن هم هر غذایی میل ندارد و بیش‌تر نوشیدنی‌ها و خوراک‌های سردند که طرفدار دارند و افراد به‌دنبال آن هستند. در واقع هر فصلی غذاهای ویژه به خود را می‌خواهد چراکه بدن هم چنین انتظاری دارد و در هر فصل به سمت خوراک‌هایی خاص میل بیش‌تری از خود نشان می‌دهد.

به‌طورکلی تنوع غذایی در تابستان بیش‌تر است و خوراکی‌های این فصل خنک، سبک و کم حجمند. اگر در این گرمای عجیب دنبال دستورها و روش‌هایی برای درست‌کردن غذاهای آسان و ساده و درعین حال خوشمزه و مناسب فصلید با ما در ادامه همراه باشید.

سالاد نودل و مرغ

این سالاد یکی از خوشمزه‌ترین و آسان‌ترین سالادیست که می‌توانید آزمایش کنید و مطمئنیم اگر یک بار آن را میل کنید حتما ماهی یک بار به سراغ آن خواهید رفت. این سالاد را می‌توان به‌نوعی جایگزینی برای پاستا دانست اما نه به آن سنگینی. در این سالاد می‌توانید از غذاهایی مانند مرغ که از روز یا روزهای پیش در یخچال دارید استفاده کنید و یا می‌توانید آن را بسته‌بندی و به محل کار خود ببرید.

درست‌کردن این سالاد و غذای خوشمزه بسیار آسان است تنها باید نودل‌ را آماده کنید و هنگامی‌که خنک شد آن را سبزیجات مورد علاقه‌ خود مانند کلم و ذرت و نخود فرنگی و مرغ و دانه کنجد یا هر چیز دیگری که می‌خواهید مخلوط کنید.

برای این سالاد می‌توانید سس هم درست کنید برای این کار می‌توانید از موادی مانند سرکه و روغن زیتون و سس سویا و یا به سلیقه خود از دیگر مواد استفاده کنید. نوش جان

ساندویچ پنیر

یکی از غذاهایی که پیشنهاد می‌کنیم ساندویچ پنیر است که بسیار سبک و عالی و کم‌چرب و خوشمزه است به آسانی درست می‌شود و وقت زیادی هم از شما نمی‌گیرد و قابل حمل هم است یعنی می‌توانید این ساندویچ را به‌عنوان ناهار به سرکار یا سفر ببرید و از آن لذت ببرید.

برای درست‌کردن این ساندویچ خوشمزه چند برگ ریحان سبز تازه را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون به همراه یک حبه سیر رنده شده مخلوط کنید.یک عدد نان تست را در کف ماهیتابه با حرارت بسیار کم، داغ کرده و ترکیب تهیه شده را روی سطح نان قرار دهید. چند تکه پنیر خامه‌ای را به همراه چند حلقه گوجه فرنگی روی ریحان‌ها قرار داده و یک لایه دیگر از نان تست داغ شده را روی ترکیبات میانی قرار داده و همراه با زیتون سرو کنید.

سالاد لوبیا و ذرت

باز هم با یک سالاد خوشمزه و سرد و دستور تهیه‌اش آمدیم. این سالاد هیچ دردسری ندارد و پخته هم نمی‌شود و مهم‌تر از همه این‌که بچه‌ها آن را خیلی دوست دارند. این سالاد را هم می‌توانید به‌تنهایی میل کنید هم با نان. در برخی روش‌ها در آن از نان سیر گریل‌شده استفاده می‌کنند که می‌تواند ترکیب خوبی باشد. برخی حتی کنار آن میوه‌های تابستانی هم قرار می‌دهند.

به گزارش جامعه ۲۴، برای تهیه این غذای تابستانی و آسان کافیست پیاز و لوبیا را با کره و مقداری نمک سرخ کنید سپس مواد آماده شده را با گوجه فرنگی و لیموناد در ظرفی مخلوط کنید و در نهایت پنیر فتا، ریحان و فلفل سیاه را روی آن بریزید.

ساندویچ مرغ و قارچ

ساندویچ دیگری برایتان آماده کرده‌ایم که می‌تواند برای کودکان هم بسیار مفید باشد. کودکان این ساندویچ را بسیار دوست دارند بنابراین از آن استقبال می‌کنند. درواقع باید گفت این ساندویچ یک خوراک برای تمامی فصول است و مختص به تابستان نیست.

برای درست‌کردن این ساندویچ ابتدا سینه مرغ را پخته و کاملا ریش ریش کنید. یک هویج را خلالی خرد کنید و بپزید و به مرغ بیفزایید. قارچ را هم خرد کنید و به مواد بیفزایید و همه را در ماهی‌‌تابه ریخته و تفت دهید. پس از این‌که آب قارچ تمام شد نوبت افزودن ادویه‌جات است. در پایان هم اگر می‌خواهید می‌توانید به این مواد پنیر پیتزا بیفزایید و پس از آب شدن کامل پنیر، ترکیبات ساندویچ را به همراه انواع مختلفی از نان‌های فانتزی نوش جان کنید.

میگوی سیخی و سبزیجات کبابی

بسیاری از خوردن غذاهای دریایی به دلیل بویی که دارد دوری می‌کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید پیشنهاد می‌کنیم این بار حتما این خوراک را آن هم با سیخ درست کنید و لذت ببرید. خوردن کباب آن هم با سیخ مزه دیگری دارد. اگر تراس و بالکن دارید این غذا را در هوای آزاد میل کنید این‌گونه حال و هوای بهتری خواهد داشت.

برای تهیه این خوراک عالی و مقوی کافیست میگوهایی که از شب پیش با مواد دل‌خواه مزه‌دار کرده‌اید به سیخ بزنید و کبابشان کنید. سپس سبزیجات دلخواه را هم گریل کنید و در کنار آن‌‌‌ها بیافزایید. به همین آسانی. اکنون می‌توانید از پیک‌نیک خانوادگی خود لذت ببرید.

کتلت ذرت

این روزها یکی از خوراک‌هایی که طرفدار زیادی پیدا کرده است کتلت ذرت است. به‌طورکلی انواع کتلت‌ها به‌ویژه در کشورما طرفداران زیادی دارد. غذایی که هم برای داخل خانه عالیست هم برای بیرون‌بردن.

برای درست‌کردن این خوراکی خوشمزه و خوش‌خوراک به میزان لازم گوشت مرغ چرخ کرده را آماده کرده و در کنار آن می‌توانید از کنسرو ذرت نیز استفاده کنید. پیازچه و گشنیز را به صورت کاملاً ریز خرد کنید و یک تخم‌مرغ به مواد بیفزایید. می‌توانید برای سرخ کردن از روغن استفاده کرده و یا آن را در فر قرار دهید.

برای هر غذایی می‌توانید نوآوری خود هم استفاده کنید برای نمونه در این غذا می‌توانید از سبزیجات مورد علاقه‌ خود هم بهره ببرید یا در مواد آن از پیازچه استفاده کنید.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار