دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
گزارش تصویری/ سعید منصوری
سفر استاندار مازندران به چالوس
نماینده عالی دولت در مازندران با همراهی یک هیات ۵۰ نفره از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، معاونان و مدیران کل دفاتر استانداری به چالوس سفر کرد.
به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور در چهارمین سفر شهرستانی خود، به چالوس قدمگاه ۲۱ هزار شهید مازندران و گلستان رفت.

در این سفر یکروزه که یک هیات ۵۰ نفره از مسوولان استانی و معاونان او حضور داشتند، نظام‌مسائل شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفت و مدیران کل به عنوان نمایندگان استاندار هر یک به تفکیک، در مناطق شهری و تمامی روستا‌های چالوس حضور یافتند و پاسخگوی مراجعان بودند.

استاندار مازندران در این سفر، با همراهی فرماندار، امام جمعه، شهردار، رئیس بنیاد شهید چالوس و تعدادی از مدیران استانی و نمایندگان رسانه‌ها، ابتدا به گلزار شهدای چالوس رفت و با تقدیم فاتحه و گل، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

ساماندهی گلزار شهدا از درخواست‌های مردمی بود و مسوولان نیز این مهم را به استاندار مازندران گزارش دادند. مقرر شد که ساماندهی گلزار شهدا یکی از مصوبات سفر باشد، ضمن آنکه دستوراتی را نیز در همین رابطه صادر کردند.

او پس از آن با سید داود موسوی امام جمعه شهرستان چالوس دیدار کرد، سری هم به خانواده شهید مدافع حرم مصطفی شیخ‌الاسلامی زد و پای سخنان آن‌ها نشست. در ادامه نیز با حضور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان چالوس حضور یافت و پای صحبت‌های فعالان اقتصادی نشست. این گفتگو‌ها به تصویب پنج طرح کشاورزی با اشتغالزایی افزون بر ۳۰۰ نفر انجامید.

استاندار مازندران در مراسم آغاز همزمان عملیات اجرایی طرح سالم‌سازی سواحل در هشت شهرستان استان شامل چالوس، تنکابن، عباس‌آباد، رامسر، محمودآباد، بابلسر، جویبار و نکا شرکت کرد. این طرح نیازمند حدود ۱۸ میلیارد تومان هزینه است.

نماینده عالی دولت در مازندران، از دریاچه طبیعی"ولشت" در مرزن‌آباد دیدن کرد و در جریان مشکلات سرمایه‌گذار قرار گرفت. به ویژه اینکه وجود معدن در اطراف دریاچه که محل تردد خودرو‌های سنگین است، این منظره زیبای طبیعی و طرح گردشگری را تحت الشعاع قرار داده است.

سید محمد حسینی‌پور به اتفاق فرماندار و امام جمعه چالوس، همچنین معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و مشاوران خود، نشستی با نمایندگان اقشار داشت و پس از آن در جلسه شورای اداری شرکت کرد. پس از پایان جلسه در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اعلام اینکه سفر او به چالوس ۳۵ مصوبه داشت، تاکید کرد که این مصوبات خیلی زود پیگیری می‌شود و رسانه‌ها می‌توانند مطالبه‌گر باشند.

استاندار مازندران به اتفاق فرماندار چالوس برای نخستین‌بار ارتباط آنلاین با تعدادی از روستاییان این شهرستان داشت، او بازدیدی سرزده از عوارضی منطقه ۴ آزادراه تهران - شمال هم داشت و به گلایه‌مندی مردم درباره وضعیت جاده چالوس گوش فرا داد. پایان بخش سفر یکروزه استاندار مازندران به چالوس، قدمگاه ۲۱ هزار شهید مازندران و گلستان، دیدار با خانواده شهید موسی خدمتگزار از شهدای جاویدالاثر دفاع مقدس بود.


انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار