دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
در راستای اولویت به بخش تولید انجام شد؛
بازدید استاندار مازندران از شرکت حلاوت نکا و حضور در جمع فعالان اقتصادی شرق استان
نماینده عالی دولت در مازندران در راستای تاکیداتی که بر رونق بخش تولید دارد؛ بازدیدی از شرکت حلاوت در شرق استان داشت و پس از آن پای صحبت‌های فعالان اقتصادی این منطقه نشست.
به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران و هیات همراه، روز گذشته ۷ خردادماه بازدیدی از شرکت حلاوت/ کارخانه نسیم صباح مازند در شرق مازندران شهرک صنعتی فاز یک نکا داشتند.
 
این شرکت در تولید کره گیاهی شهرت دارد گرچه تولید کره حیوانی، دوغ و پنیر را هم به محصولات تولیدی خود اضافه کرده است؛ نام‌های حلاوت، شوکت و لانتانا برای مصرف‌کنندگان محصولات شرکت نسیم صباح مازند، آشناست.

مشکل عمده مدیرعامل این شرکت/علی زائراومالی در بخش صادرات است که گاهی با موانع بانکی، ارزی مواجه می‌شود و حساب و کتاب‌های شرکت را بانک ملی بلوکه می‌کند تا حدی که به مصوبات و نامه‌های رسمی هم توجهی ندارد و کار خودش را می‌کند.
 
یکی از اقدامات خوب شرکت حلاوت که حالا یک صنعت سبز هم به حساب می‌آید، این بود که به مناسبت هفته محیط زیست، تصفیه‌خانه شرکت را برای تبدیل آب مخلوط با چربی، به آب بیش از 90 درصد تصفیه‌شده برای مصارف کشاورزی و شستشوی محوطه شرکت، راه‌اندازی کرده است.
 
این تصفیه‌خانه ساعتی 30 مترمکعب توانایی تصفیه آب را دارد و آب تصفیه‌شده در یک مخزن 15 تنی ذخیره می‌شود. 
 
استاندار مازندران پس از بازدید از خطوط تولید و بسته‌بندی حلاوت، در جمع فعالان و کارآفرینان شرق مازندران حاضر شد.

محمدتقی صادقی مدیرعامل شرکت صادکو تولیدکننده لوازم خانگی، که نمی‌خواست صحبت کند به این دلیل که صراحت بیان دارد و شاید از کوره در برود، اما با اشاره استاندار مازندران، شاید حرف دل باقی سرمایه‌گذاران را زد.

او با بیان اینکه فساد اداری زیاد شده است، عنوان کرد که نیازمند یک جراحی اداری هستیم؛ و به دولت اعلام کرد که "یک ریال وام نگرفتم، اصلا کمک نمی‌خواهم، اما ما را به حال خودمان بگذارید".

این فعال اقتصادی گلایه‌مندی‌های بسیاری در حوزه اجبار شرکت به بیمه با کارگزار سفارشی، تورم و مهمتر از همه کاغذبازی‌های اداری، باندبازی و فساد مشهود اداری داشت و از استاندار مازندران خواست تا جلوی این فساد را بگیرد.

مدیران شرکت فولاد ماشین نکا، بردنا، آجر ماشینی فدک، و تعدادی دیگر از فعالان اقتصادی شرق مازندران به بیان مشکلات خود پرداختند، مشکلاتی که بار‌ها و بار‌ها گفته شد، اما اتفاقی نیفتاد و حالا امید به حل آن با حضور استاندار جدید دارند، مانند شرکت فدک گلوگاه که باوجود پیگیری‌های انجام‌شده برای دریافت مجوز خاک به عنوان ماده اولیه تولید آجر، اما اتفاقی برای آن نیفتاده است و همچنان امیدوار مانده است.

مدیرعامل شرکت رهاسان نکا تولیدکننده ام. دی. اف نیز اشاره‌ای به دیماند برق داشت و خواستار افزایش این سهیمه شد. او همچنین از خریداری ۲ دستگاه لودر گفت که اکنون در بندر امیرآباد خاک می‌خورد و بیش از یکسال است که گمرک، اجازه ترخیص آن را نمی‌دهد.

فرماندار نکا از سال مزین به تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی گفت، و از ظرفیت‌های خوبی که شهرستان نکا در بخش تولید دارد.

عبدالرضا بابایی البته یک خلأ جدی در نکا را با توجه به اینکه سالانه هزاران تن محصولات باغی در این شهرستان تولید می‌شود؛ صنایع تبدیلی عنوان کرد که نیازمند جذب سرمایه‌گذار است.

او با بیان اینکه شرکت حلاوت از مجموعه‌هایی است که در صنایع تبدیلی فعال است و با وجود سختی‌های فراوان در تامین مواد اولیه، اما به کار خود ادامه داده است.

استاندار مازندران در سخنانی، تشکیل این جلسات را بیان نظام‌مسائل پیش روی تولیدکنندگان عنوان کرد که با تبیین دقیق مسئله و با ایجاد راهکار‌های مناسب، مشکلات حل بشود.

سید محمود حسینی‌پور البته این را هم گفت که شاید برخی‌ها از تکرار این مسائل خسته شده باشند یا دیگر انگیزه‌ای برای بیان آن نداشته باشند و یا اگر بنا باشد گفته شود و مسوولان بشوند و اتفاقی نیفتد، از خود می‌پرسند پس چرا این جلسات برگزار می‌شود.

او با اشاره مسائل عنوان شده در جلسه که بیشتر ناشی از فساد اداری است، از رصد تمامی دستگاه‌های استان توسط یک تیم ارزیابی گفت که مدیران متخلف را شناسایی و با آن‌ها برخورد می‌کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه "با مدیران تعارف ندارم و با آن‌هایی که در موضوع تولید تعلل کرده و دست‌انداز و فساد ایجاد کنند برخورد می‌کنم"، افزود: "فساد در برخی جا‌ها لانه کرده است، در مقابله با فساد یک قدم عقب‌نشینی نمی‌کنم؛ فساد در مقابل تولید است. هر جا فساد را برچینیم تولید رونق پیدا می‌کند".

او همچنین به فعالان اقتصادی امیدواری داد که تمامی مطالب عنوان شده در جلسه، پیگیری می‌شود. و از آنها و مدیران استان خواست تا هر جا که مراجعه و احساس کردند که فساد اداری صورت گرفته‌است، شخصا به اطلاع استاندار برسانند تا با حفظ جایگاه آنها، نسبت به پیگیری موارد مطرح‌شده اقدام شود.

مدیرعامل شرکت صادکو نیز در پایان جلسه خطاب به استاندار مازندران گفت: "با لحن کلام شما و اهتمامی که به برچیده‌شدن فساد اداری دارید، به ادامه کار مصمم شده‌ام".   

به گزارش آوای خزر، حسینی‌پور در سفر نیم‌روزی به نکا علاوه بر بازدید از شرکت حلاوت و حضور در جمع فعالان اقتصادی شرق استان، در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح مسکن ملی نکا نیز شرکت کرد.

 
انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار