دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱
بابایی کارنامی در جمع هوادارن/ا
سد فینیسک یعنی جنگ آب/ پتروشیمی مازندران در مرحله اخذ مجوز/ضرورت ایجاد منطقه آزاد امیرآباد
نماینده ساری و میاندورود و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود در جمع هوادارانش به سوالاتی در خصوص آخرین وضعیت سد فینیسک، پتروشیمی و منطقه آزاد مازندران پاسخ داد.
به گزارش آوای خزر، علی بابایی کارنامی شنبه‌شب در همایشی که به منظور ارائه عملکرد دو ساله خود در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در جمع هواداران خود در بین مسائل مختلفی که عنوان کرد، پاسخی هم به سوالات حضار درباره پتروشیمی مازندران، سد فینیسک و منطقه آزاد تجاری مازندران داد.

او درباره سد فینیسک ابتدا با بیان اینکه ترکیب فعلی مجلس، ترکیب "کویری" است و ترکیب استان‌های شمالی نیست، اما با قاطعیت اعلام کرد که مجلس یازدهم به این مصوبه رای نخواهد داد.

او همچنین به بحث "جنگ آب" به عنوان جنگ آینده اشاره کرد و اینکه شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در هر طرحی که به ایجاد این جنگ دامن بزند وارد نمی‌شود و موافقت نمی‌کند.

بابایی کارنامی با اشاره به اینکه مازندران با سمنان و دیگری با گیلان و ... بر سر منابع آبی در مباحثه هستند، تاکید دارد که تنها حرف کارشناسی را می‌پذیریم چه اینکه او و منصورعلی زارعی دیگر نماینده ساری و میاندورود بیش از ۳۰۰ ساعت جلسه کارشناسی در این مدت داشتند و نتیجه این شد که عملیات اجرایی طرح به دستور رئیس جمهور متوقف شد و مجلس هم این طرح را در بودجه سال ۱۴۰۱، اصلاح کند.
 
پتروشیمی حق مردم مازندران است

این عضو خانه ملت، درباره طرح بزرگ پتروشیمی در مازندران معتقد است که حق مردم مازندران بهره‌مندی از یک طرح بزرگ است، و متاسفانه هر وقت که استان طرح‌های بزرگی دارد، دستی بر آتش از تهران می‌آید و آن‌ها برای مازندران دایه دلسوزتر از مازندران می‌شوند، اجاره‌نشین‌های مازندران می‌آیند و برای ما تصمیم می‌گیرند، هنرمند تهرانی بلند بشود و جای هنرمند مازندرانی تصمیم بگیرد و در این بین، مدیر، نماینده و استاندار آسیب می‌بیند.

او ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم که تهرانی‌ها برای مازندرانی‌ها تصمیم بگیرند. ما خودمان یک کشوریم، عاقلانه رفتار می‌کنیم و حرف‌هایی برای گفتن داریم.

بابایی کارنامی از رسانه‌ها خواست که واقع‌بینانه به طرح پتروشیمی مازندران وارد بشوند و تاکید کرد که "حق را به نظرات کارشناسی می‌دهیم؛ نباید و نمی‌توانیم احساسی در این زمینه عمل کنیم".

این عضو خانه ملت بیان کرد: طرح پتروشیمی مازندران در مرحله اخذ مجوزات است.
 
سد فینیسک یعنی جنگ آب/ پتروشیمی مازندران در مرحله اخذ مجوز/ضرورت ایجاد منطقه آزاد امیرآباد

مازندران نیازمند منطقه آزاد است
 
نماینده مردم ساری و میاندورود در پاسخ به یکی دیگر از سوالات حضار که درباره منطقه آزاد مازندران مطرح شده بود، بیان کرد: در مجلس دهم "مناطق دوغارون و سرخس، و مازندران در یک لایحه دیده شدند تا تبدیل به مناطق آزاد شوند که در مجلس وقت تصویب شد.

بابایی کارنامی ادامه داد:، اما شورای نگهبان به این مصوبه اشکال شکلی گرفت، چون برای مازندران سه نقطه در نظر گرفته شد به همین دلیل به مجلس اعاده و وارد فاز رفع اتهام شد، اما در بار دوم رأی نیاورد.

او تصریح کرد: مجلس یازدهم و دولت سیزدهم با رویکرد اصل منطقه آزاد مخالف بود؛ می‌گویند هر جا منطقه آزاد تشکیل شد پیرو آن صادرات خفه شد و واردات رونق پیدا کرد و عملا به منطقه واردات‎محور تبدیل شدند که با منویات رهبر در بحث اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد و ما نمی‌خواهیم نقاط مهم کشور و اقتصاد درون‌زا دستخوش آسیب شود.

این عضو خانه ملت، اما با توجه به ظرفیت مهم اقتصادی و تجاری بندرامیرآباد و اینکه در کریدور شمال – جنوب قرار گرفته است، عنوان کرد: ما گفتیم اگر در تمام کشور منطقه آزاد لازم نباشد، اما برای مازندران لازم است. امیرآباد یک ظرفیت اقتصادی است.

او به بازدید محمدباقر قالیباف رییس مجلس از بندر امیرآباد اشاره کرد که ایشان این منطقه را یکی از ظرفیت‌های بالقوه مهم برای آینده اقتصادی کشور در کریدور شمال به جنوب توصیف کردند.

بابایی کارنامی بیان کرد: برای دورزدن تحریم‌ها و برای مدیریت فعالیت‌ها در کریدور شمال به جنوب و اینکه ظرفیت‌ها را به هم وصل کنیم نیاز به منطقه آزاد تجاری مازندران در امیرآباد داریم.

این عضو مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر دفاع از حق استان در داشتن یک منطقه آزاد تجاری، عنوان کرد این موضوع را پیگیر هستیم و دولت چه لایحه جدا بدهد و چه هر اقدام دیگری صورت بدهد، به منطقه آزاد مازندران نگاه می‌کنیم.

او در پایان این همایش که در سالن هلال احمر مرکز مازندران برگزار شده بود، اعلام کرد: "دست منتقدان را هم می‌بوسیم و به آنها اعلام می‌کنم که از فردا صبح با همه معایب و محاسن و ... حاضرم با هم صحبت کنیم و برویم به سمتی که مازندران رشد پیدا کند".

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار