دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۹

به گزارش آوای خزر،مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

ادعای روسیه: خرید گندم مناطق اشغالی اوکراین از سوی ایران
«یوگنی بالیتسکی» رئیس اداره منطقه اشغالی «زاپوریژژیا» در اوکراین که از سوی روسیه به این سمت گماشته شده، گفته است که این منطقه قصد دارد غلات اوکراین را به خاورمیانه بفروشد. خبرگزاری تاس گفت که کشورهای اصلی درگیر در این توافق عراق، ایران و عربستان سعودی هستند. 

ادعای اسرائیل: گشت زنی نظامی ایران در دریای سرخ
«بنی گانتز» وزیر جنگ اسرائیل روز سه‌شنبه با انتشار تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد چهار کشتی نظامی ایرانی در دریای سیاه حضور دارند. وی که این سخنان را در جریان میزگرد سالانه اقتصادی در یونان مطرح می‌کرد، مدعی شد: «ایران در حال توسعه عملیات‌های تهاجمی خود در منطقه به طور کلی، و در عرصه دریایی به طور خاص بوده و ایران به طور غیرمعمول در حال گشت زنی در دریای سرخ با کشتی‌های نظامی خود است».  تصاویری که گانتز در نشست خود در یونان نشان داده کشتی هنگام، ناوچه موج و دو کشتی کمکی هستند.

دادستانی: یک خواننده به گویش مردم سیستان و بلوچستان اهانت کرد
ابوالفضل احمدزاده سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان گفت: در روزهای گذشته یک خواننده گمنام در ‌زاهدان حضور یافته و در خلال اجرای کنسرت، اهانتی به زبان، لهجه و گویش غنی مردم استان سیستان و بلوچستان می‌کند که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. او گفت: پرونده‌ای در خصوص اهانت خواننده پاپ مد نظر در دستگاه قضا مفتوح خواهد شد و به تمامی موسسات این چنینی تذکر داده و اتمام حجت می‌شود تا در اجرای برنامه تمامی مراتب و قوانین را رعایت کنند.

دادستان کرمانشاه: ادعای تجاوز به کامیون‌داران ایرانی در عراق کذب است
شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که در آن فردی با هدف اختلاف بین دو ملت ایران و عراق ادعا می‌کند که کامیون‌داران ایرانی در کشور عراق مورد تجاوز قرار می‌گیرند. براساس بررسی‌های انجام شده کذب بودن این ادعا اثبات شد و و سربازان گمنام امام زمان(عج) شخص مورد نظر را شناسایی و دستگیر کردند و اکنون وی تحت قرار بازداشت و بازجویی قرار دارد.

سرلشکر باقری درباره مرز عراق: در آنجا مشکلاتی وجود دارد
سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در همایش پرچمداران دین و اندیشه که با حضور روحانیون شیعه و سنی استان کردستان برگزار شد، با بیان اینکه مرز‌های ما با کشور همسایه باید آورده اقتصادی چشم‌گیر برای مردم داشته باشد، گفت: اما این وضعیت حادث شده در آنجا مشکلاتی را در این جهت ایجاد کرده و تلاش سنگینی توسط دستگاه سیاست خارجی و سپاه پاسداران و دیگر مسؤولان برای سر و سامان دادن به این نابسامانی امنیتی برقرار است.

پیام تسلیت غیرمنتظره مصر به ایران
«احمد حافظ» سخنگوی وزارت امور خارجه مصر در اقدامی که در سال های اخیر بی سابقه بوده، جان باختن شهروندان ایرانی در پی وقوع زلزله در استان هرمزگان را تسلیت گفت. ایران و مصر سالهاست روابط رسمی ندارند. اخیرا وزیر خارجه عراق از گفتگوهای ایران و مصر در بغداد خبر داده و وزیر خارجه ایران هم گفته تلاش هایی برای عادی سازی روابط با مصر در جریان است.

ثبت تصویر «پلنگ ایرانی» برای اولین‌بار در سعدی کرمان
داریوش غفاری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: یک قلاده پلنگ ایرانی برای اولین‌بار در منطقه حفاظت شده کوه‌سعدی استان کرمان توسط یک محیط‌بان مشاهده و تصویربرداری شد.

مقررات جدید برای حجاب در مترو مشهد
هاشم دائمی، عضو شورای شهر مشهد در خصوص نامه نامه دادسرای انقلاب مشهد برای جلوگیری از ورود «زنان بی‌حجاب» به مترو، عنوان می‌کند که مکاتبه و موضوع را دادستان با شهردار محترم مشهد انجام دادند و اعلام کردند که با توجه به افزایش هنجار شکنی در مترو و ایستگاه‌های شهری، وظیفه شهرداری و مامورین این است که به محض مشاهده مصادیق بدحجابی و ظاهر شدن زنان بد حجاب و بدون حجاب شرعی در انظار عمومی، از جمله مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است و باید اقدامی صورت گیرد. اما نکته‌ای که ما را در این مکاتبه ملزم کردند این است که ما نصب اطلاعیه داشته باشیم در کلیه ورودی‌ها، با این مضمون که بنا بر مطالبات مردمی در جرم بودن بی‌حجابی، از پذیرش و ارائه خدمات به افراد فاقد حجاب شرعی معذور هستیم.

وعده وزیر ارشاد برای انقلابی شدن جشنوارۀ فجر
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ان شاالله امسال در جشنواره فیلم فجر همۀ آن حرف‌هایی را که دربارۀ تولید فیلم‌های فاخر زده‌ایم، جامع عمل می‌پوشاند و همۀ پیش‌شرط‌هایش را فراهم کرده‌ایم. یک جشنوارۀ متفاوت و نزدیک به آرمان‌هایی که در حوزۀ فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دنبال می‌کنیم را شاهد خواهیم بود.

ادعای آمریکا درباره اتلاف وقت ایران در دوحه
رابرت مالی مذاکره کننده ارشد آمریکا گفت: «اتحادیه اروپا بعنوان هماهنگ کننده مذاکرات خواهان یک تلاش دیگر (برای ازسرگیری مذاکرات) بود و از هر دو هیأت (ایران و آمریکا) برای برگزاری نشست در دوحه دعوت کرد به این امید که طرف ایرانی تمایل داشته باشد چیزی را به ما عرضه کند و نشان دهد اما متأسفانه در این دور نتوانست پاسخی به ما بدهد و به نوعی این دور از مذاکرات اتلاف وقت بود». او با بیان اینکه مذاکرات دوحه اتلاف وقت بود و طرف ایرانی نتوانست پاسخی به ما بدهد گفت: اگر هیات تهران اماده توافق نیستند، معلوم نیست چرا حاضر شدند به دوحه بیایند. او با این ادعا که ایران درخواست‌هایی روی میز گذاشت که به برجام ربطی ندارد، گفت: باید مذاکراتی بین ایران و خودش اتفاق بیافتد که در نهایت به نتیجه برسند آماده‌ی توافق هستند یا نه.

 

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: