دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹
محققان با استفاده از شبیه‌سازی نشان دادند که دسته‌ای از پروتئین‌ها که در کنار هم ماشین‌های مولکولی را تشکیل می‌دهند چگونه با یکدیگر تعامل می‌کنند.

بررسی تعامل ماشین‌های مولکولی با کمک شبیه‌سازیبه گزارش آوای خزر، ماشین‌های مولکولی تعداد قابل توجهی از فرآیند‌های اساسی در طبیعت را کنترل می‌کنند. این فرآیند‌ها که در یک محیط سلولی تعبیه شده‌اند، نقش اصلی را در حمل و نقل درون سلولی و بین سلولی مولکول‌ها و همچنین در انقباض عضلانی در انسان و حیوانات بازی می‌کنند. برای اینکه کل ارگانیسم به خوبی عمل کند، جهت گیری و آرایش دقیق ماشین‌های مولکولی ضروری است.
به عنوان مثال، بهره‌گیری از موتور پروتئینی، که کلاسی از ماشین‌های زیست‌مولکولی را تشکیل می‌دهند، باعث می‌شود تا یک تعامل پویا بین پروتئین‌های بی‌شماری انجام شود. در نتیجه حرکت در سطح مولکولی تقویت و از طریق ساز و کار‌های مختلف این حرکت تا سطح ماکروسکوپی منتقل می‌شود.
با الهام از این سامانه های زیستی، توسعه مواد سلولی مبتنی بر ماشین‌های مولکولی مصنوعی یک زمینه تحقیقاتی بسیار جذاب است. به منظور استفاده مولکولی از این ماشین‌ها در مواد، به طور خاص برای کاربرد در علم مواد یا پزشکی، درک دقیق از تعبیه مولکولی در یک ماتریس و همچنین شناخت برهمکنش‌های بین مولکولی بسیار تعیین کننده است.
النا کولودزیسکی و دکتر سعید امیرجلایر از مؤسسه فیزیک دانشگاه مونستر محققانی هستند که با استفاده از شبیه‌سازی‌های مولکولی دینامیک، تعامل دینامیکی یک کلاس از ماشین‌های مولکولی مصنوعی، موسوم به شاتل‌های مولکولی را با موفقیت آشکار کردند.
شاتل‌های مولکولی از مولکول‌های دمبلی شکل و حلقه‌ای شکل ساخته می‌شوند که از طریق پیوند‌های مکانیکی به یکدیگر متصل می‌شوند.
این پیوند مکانیکی در سطح مولکولی منجر به این می‌شود که حلقه بتواند از یک طرف به سمت دیگر در امتداد محور حرکت کند. این حرکت آونگی خاص قبلاً برای توسعه ماشین‌های مولکولی استفاده شده است.
بر این اساس، محققان در سراسر جهان در حال کار بر روی استفاده هدفمند از این ماشین‌های مولکولی در مواد کاربردی هستند. چارچوب‌های فلزی-آلی، که در یک رویکرد مدولار با واحد‌های ساختمانی آلی و معدنی تشکیل می‌شوند، خود را به‌عنوان یک ماتریس امیدوارکننده برای تعبیه این مولکول‌های بهم پیوسته مکانیکی در ساختار‌های نوع سلولی نشان می‌دهند.
النا کولودزیسکی، نویسنده اصلی این مقاله می‌گوید: «مطالعه ما بینشی دقیق در مورد نحوه عملکرد و تعامل ماشین‌های جاسازی شده ارائه می‌کند. در همان زمان، ما قادر به استخراج عواملی بودیم که امکان تغییر نوع حرکت شاتل‌های مولکولی را در چارچوب‌های فلزی-آلی ممکن می‌سازد.»
کنترل هدفمند دینامیک، امکانات امیدوارکننده‌ای را برای تأثیرگذاری بر خواص انتقال مولکول‌ها در غشا‌ها یا هماهنگ کردن فرآیند‌های کاتالیزوری ارائه می‌کند.
محققان امیدوارند شبیه‌سازی‌های دینامیکی مولکولی آن‌ها مبنایی برای انواع جدیدی از مواد برای کاربرد‌های کاتالیزوری و پزشکی باشد. عملکرد‌های مختلف ماشین‌های مولکولی در سلول‌های زیستی نشان می‌دهد که چنین موادی چقدر کارآمد هستند./صداوسیما

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار