دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶
تحقیقات جدید پژوهشگران هلندی نشان می‌دهد، افرادی که طی سه ماه پیش از آزمایش آنتی‌بیوتیک مصرف کرده‌اند، توجه بیشتری به حالات منفی چهره دارند.

افزایش خطر ابتلا به افسردگی با مصرف آنتی‌بیوتیک هابه گزارش آوای خزر، بررسی‌های "کاترینا جانسون و "لورا استینبرگن، پژوهشگران "دانشگاه لیدن، هلند نشان می‌دهد این موضوع ممکن است توضیح دهد که آنتی‌بیوتیک‌ها چگونه خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهند.

پژوهش‌های پیشین نشان داده‌اند که استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها بر جمعیت میکروبی روده تأثیر منفی می‌گذارد. جانسون گفت: استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند اثرات بدی بر سلامتی ما داشته باشد. ما می‌دانیم که میکروبیوم روده در حیوانات و انسان‌ها نه تنها بر سلامت جسمانی تأثیر می‌گذارد، بلکه با مغز نیز در تعامل است و بر احساسات و شناخت تأثیر دارد.

جانسون و استینبرگن به بررسی این موضوع پرداختند که آیا با توجه به این که شرکت‌کنندگان اخیرا یک دوره آنتی‌بیوتیک مصرف کرده‌اند، تفاوت‌هایی در نحوه پردازش محرک‌های عاطفی آن‌ها وجود دارد یا خیر.

شرکت‌کنندگان، دانشجویان جوان و سالمی بودند که برای بیماری‌های نسبتا جزئی تحت درمان قرار داشتند. زمانی که آن‌ها برای این پژوهش انتخاب شدند، عفونت بهبود یافته بود.

این پژوهش نشان داد، افرادی که آنتی‌بیوتیک مصرف کرده‌اند، توجه بیشتری به حالات منفی چهره دارند. شرکت‌کنندگان به ویژه به حالات غمگین چهره توجه بیشتری داشتند.

استینبرگن گفت: این یک روش رایج در روانشناسی برای اندازه‌گیری میزان توجه افراد به بیان‌های احساسی مختلف است. این موضوع به ما امکان می‌دهد تا تغییرات ظریف را در نحوه پردازش محرک‌های عاطفی افراد تشخیص دهیم. ما می‌دانیم افرادی که بیشتر به احساسات منفی توجه می‌کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های روانی مانند افسردگی و اضطراب هستند.

افزایش خطر افسردگی

پژوهش‌های پیشین نشان داده‌اند که حتی مصرف یک دوره آنتی‌بیوتیک می‌تواند خطر افسردگی و اضطراب را افزایش دهد. استینبرگن گفت: ما می‌دانیم که التهاب ناشی از عفونت، علاوه بر اختلال در میکروبیوم ناشی از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند بر مغز نیز تأثیر بگذارد.

وی افزود: با وجود این، پژوهش‌ها نشان داده‌اند که خطر ابتلا به افسردگی در افرادی که عفونت آن‌ها تحت درمان با دارو‌های ضد قارچی یا ضد ویروسی است، افزایش نمی‌یابد. این موضوع نشان می‌دهد که آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است یکی از علت‌های مرتبط با خلق منفی باشند. علاوه بر این، ما از آزمایش‌های حیوانی به این نتیجه رسیده‌ایم که آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند نشانه‌های افسردگی را ایجاد کنند.

جانسون گفت: این ارتباط بین درمان آنتی‌بیوتیکی و افزایش سوگیری منفی، نشان‌دهنده رابطه قوی بین سلامت جسمی و روانی است. آنتی‌بیوتیک‌ها معمولا تجویز می‌شوند و برای درمان عفونت‌های باکتریایی مهم هستند.

وی افزود: یافته‌های ما بر نیاز به بررسی بیشتر اثرات روانی بالقوه آنتی‌بیوتیک‌ها، به ویژه با توجه به تأثیر شناخته شده آن‌ها بر میکروبیوم تأکید می‌کنند. این پژوهش، در مجله "Physiology & Behavior" به چاپ رسید./صداوسیما

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار