دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
مواد غذایی بسیار زیادی هستند که هر یک از آن‌ها می‌توانند برای بدن فواید زیادی داشته باشند. گوشت یکی از مواد غذایی مورد نیاز بدن است که در انواع مختلف وجود دارد. گوشت قرمز و گوشت سفید در دو دسته مجزا قرار می‌گیرند و تفاوت‌های زیادی با هم دارند. گوشت شترمرغ، مرغ، بوقلمون و گوشت‌های دریایی مانند ماهی جزو گوشت سفید هستند. هر نوع گوشت دارای خواص و مضراتی است.

به گزارش آوای خزر، گوشت سفید برای بدن انسان فواید زیادی دارد، اما مصرف آن باید اعتدال داشته باشد تا هیچ مشکلی برای بدن انسان به وجود نیاورد. در این مقاله می‌خواهیم فواید و مضرات گوشت سفید را برایتان شرح دهیم.

خواص گوشت سفید

اگر چه گوشت سفید نسبت به گوشت قرمز پروتئین کمتری دارد، اما ویتامین بی گوشت سفید بیشتر است و مقداری آهن و ویتامین کا دارد. کلسترول گوشت سفید بسیار پایین است به همین دلیل برای افرادی که دچار بیماری چربی خون و یا مشکلات قلبی هستند توصیه می‌شود که بیشتر از گوشت سفید استفاده کنند.

گوشت سفید شامل گوشت میگو هم می‌شود که برای همه افراد مناسب است به خصوص کودکان می‌توانند برای افزایش هوش و حافظه خود از گوشت میگو مصرف کنند.

پزشکان توصیه می‌کنند که والدین از گوشت میگو در وعده‌های غذایی کودکان خود استفاده نمایند تا آن‌ها به رشد مناسبی برسند. گوشت شاه میگو خواص بسیار زیادی برای بدن دارد و سرشار از امگا سه است. کلسترول این گوشت پایین است و خواص درمانی زیادی در آن وجود دارد. گوشت مرغ هم طبع سردی دارد و برای افراد گرم مزاج مناسب است. این گوشت را می‌توان از فروشگاه‌های معتبر و رسمی تهیه نمود.

چه نوع گوشت سفیدی استاندارد است؟

مشاوران تغذیه سفارش می‌کنند که انواع گوشت سفید را به صورت بسته بندی خریداری کنید. هر نوع ماده غذایی ممکن است دچار میکروب‌های زیادی باشد. باید در هنگام خرید به تاریخ گوشت سفید بسته بندی دقت داشته باشیم تا گوشت بهتری را خریداری کنیم. متاسفانه برخی از فروشگاه‌ها گوشت‌های فله را به صورت غیر استاندارد و بیماری زا به فروش می‌رسانند. در هنگام خرید دقت کنید که یا فروشگاه معتبری را انتخاب کنید و یا از یو برند معروف خرید کنید.

گوشت سفید قبل از بسته بندی در کارخانه‌ها مورد تست و آزمایش قرار میگیرد و از سلامت آن‌ها مطمئن می‌شوند. اگر بتوانید گوشت سفید به صورت تازه و بسته بندی تهیه نمایید می‌توانید از استاندارد بودن آن اطمینان بیشتری پیدا کنید. روی بسته بندی‌ها اطلاعات کامل گوشت قابل مشاهده است و طبق تاریخ تولید و انقضا و پروانه بهداشت و سلامت می‌توانید خرید بهتری داشته باشید.

مضرات گوشت سفید

احتمال مسمومیت غذایی ناشی از سالمونلا و دیگر باکتری‌ها به دلیل مصرف گوشت سفید مرغ وجود دارد. برخی از مرغ‌ها قبل از کشتار دچار بیماری‌هایی هستند و یا به دلیل مصرف آمپول‌های هورمونی برای رشد آن‌ها دچار بیماری می‌شوند. اگر مرغ را بدون آزمایش سلامت بکشند و به فروش برسانند ممکن است دچار باکتری‌های زیادی باشد. گوشت سفید مرغ ضرر‌های زیادی برای بدن دارد. مصرف آن باید کم باشد و سعی کنید پوست آن را مصرف نکنید. چربی‌های درون پوست مرغ بسیار مضر هستند و خصوصا افرادی که دارای چربی خون هستند نباید آن را مصرف کنند.

در گوشت مرغ نوعی عفونت باکتریال هم وجود دارد که باعث بیماری جدی در فرد می‌شود. پزشکان ما هنوز در جامعه پزشکی با این عفونت می‌جنگند و برای بسیاری از افراد پیش می‌آید. گوشت مرغ کلسترول بالایی دارد و احتمال ابتلا به سرطان در اثر استفاده مداوم آن هم وجود دارد. کلسترول می‌تواند باعث بیماری‌های جدی قلبی هم شود به همین خاطر برای افراد سالمند باید از گوشت سفید ارگانیک استفاده کرد تا خطر کمتری داشته باشد.

خوردن گوشت ماهی هم نباید زیادی باشد. برخی از گوشت ماهی‌ها دارای جیوه هستند که برای بدن مضر است و باعث سرطان می‌شود. جیوه یک ماده بسیار سمی است و برای کودکان می‌تواند باعث بیماری‌های مختلفی شود این ماده معده انسان را به طور کامل تخریب می‌کند و بیماری‌هایی نظیر سرطان از طریق مصرف جیوه در کودکان شایع می‌شوند. همچنین برخی افراد به دلیل خوردن بیش از حد ماهی دچار بیماری پیسی می‌شوند. بیماری پیسی باعث بد شدن ظاهر افراد می‌شود که اصلا خوشایند نیست و باعث کاهش اعتماد به نفس انسان می‌شود.

فواید گوشت سفید

گوشت سفید برای بدن فواید بسیار زیادی دارد مانند گوشت ماهی که دارای امگا ۳ فراوان می‌باشد. تقویت مغز انسان با مصرف گوشت ماهی امکان پذیر است. ماهی هم انواع مختلفی دارد و هر یک دارای میزان امگا سه متفاوتی هستند. سعی کنید از ماهی‌هایی خریداری کنید که کیفیت بهتری داشته باشند.

برای افرادی که دچار کم خونی و کمبود آهن هستند توصیه می‌شود که گوشت ماهی را در وعده‌های غذایی خود گنجانده و میل نمایند. گوشت ماهی ویتامین‌های مختلفی دارد و با مصرف آن می‌توان انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی را برای بدن تامین کرد. اسید‌های چربی که در گوشت سفید وجود دارند مانع از افسردگی میشوند. گوشت سفید می‌تواند باعث آرامش انسان و جلوگیری از تفکرات بیهوده و منزوی شدن انسان شود.

البته به مرور زمان اتفاق می‌افتد و توقع نداشته باشید با مصرف یکبار گوشت سفید حالت افسردگی شما از بین برود. مصرف گوشت ماهی بدخلقی را از بین می‌برد و برای هوش و بینایی بسیار هم بسیار مفید است.

وجود ید و چربی‌های اشباع امگا سه باعث شده که گوشت ماهی طرفداران زیادی پیدا کند. پزشکان توصیه می‌کنند افرادی که دچار فشار خون هستند میزان مصرف گوشت سفید خود را افزایش دهند. گوشت سفید می‌تواند برای بیماری‌های کبد بسیار مناسب باشد.

سخن پایانی

تمامی مواد غذایی که به صورت روزانه مصرف می‌شوند فواید و ضرر‌هایی دارند. فواید گوشت سفید بیشتر از مضرات آن است پس این گوشت را در وعده‌های غذایی خود مصرف کنید. امیدواریم مطالب بالا بتواند کمک زیادی برای شناخت بهتر انواع گوشت سفید و خواص آن داشته باشند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها