دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

برنج خالص ایرانی ۲۰۰ هزار تومان
مسیح کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه برنج خالص و بدون اختلاط ایرانی را کمتر از ۲۰۰هزار تومان نمی‌توان خرید، گفت: هم‌اکنون برنج‌های موجود در بازار ترکیبی از کمی برنج ایرانی کیفی با ایرانی پرمحصول یا ترکیبی از برنج ایرانی با برنج خارجی است که این برنج‌ها در محدوده کیلویی ۱۵۰هزار تومان عرضه می‌شود و سازمان استاندارد که برای برنج خارجی ۳۶۰قلم آزمایش انجام می‌دهد، درباره برنج ایرانی که با قیمت‌های گزافی عرضه می‌شود، هیچ آزمایشی انجام نمی‌دهد.

دیدار خاتمی، روحانی و حسن خمینی
علی صوفی وزیر دولت اصلاحات درباره دیدار اخیر سیدحسن خمینی، حسن روحانی و محمد خاتمی گفت: این ملاقات‌ها طبیعی است؛ اینکه چهره‌های مطرح سیاسی کشور به صورت گعده‌ای و دوره‌ای دور هم جمع شوند و در مورد شرایط، اوضاع و احوال مردم صحبت کنند و در مورد راهکار‌ها تبادل نظر کنند طبیعی است. وی افزود: آنچه بنده شنیدم در همین خصوص بوده و این نشست برنامه‌ریزی شده‌ای نیست. وزیر دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که یعنی در مورد مباحث انتخاباتی بحثی نشده است، تصریح کرد: خیر. فقط شرایط کشور مورد بحث قرار گرفته است.

تعدادی از عناصر دادخواه بازداشت شدند
فارس نوشت: یک مقام آگاه بازداشت تعدادی از اغتشاش گران مدعی دادخواهی را تایید کرد. این مقام آگاه ضمن تایید بازداشت تعدادی از عناصر مجری دستورات بیگانگان و رابطین ضد انقلاب آن‌ها که در خارج از کشور مستقر هستند گفت: افراد بازداشت شده با پوشش دادخواهی به یک عنصر متصل با سرویس جاسوسی بیگانه ارتباط گرفته بودند و از یک رابط مالی خارجی پول دریافت می‌کردند تا اغتشاش و ناامنی در کشور ایجاد نمایند.

واکنش ظریف به جنجال‌ها: خدا می‌بیند و همین کافی است
محمدجواد ظریف نوشت: این جدل‌ها و بحث‌های انفرادی نه سازنده است نه باری از دوش مردم ایرانی بر می‌دارد و نه برپایه اصل اخلاقی و اسلامی و «جادلهم بالتی هی احسن» شکل می‌گیرد لذا سال‌هاست این تیر‌های ناسزا و دروغ را با سپر تحمل پاسخ داده‌ام.... خدا می‌بیند و همین کافی است.

فریدون عباسی: متن مذاکرات در اختیار نمایندگان قرار گیرد
فریدون عباسی نماینده مجلس و رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی کشور، تصریح کرد: اکنون عملا مذاکره‌ای انجام نمی‌شود و مطلب جدیدی بر روی میز نیست. از سوی دیگر ما نیز به عنوان نماینده مجلس دسترسی به متن مذاکرات نداریم. بنده تقاضا می‌کنم که متن مذاکرات در اختیار ما قرار گیرد. بنده به دیدگاه‌های آقای باقری کنی آشنا هستم و علاقه دارم بدانم که اقای باقری در مذاکرات چه می‌گوید و طرف مقابل نیز چه پاسخی می‌دهد. متن مکتوب باید در اختیار ما باشد تا بتوانیم بخوانیم و تجزیه و تحلیل کنیم.

نامزد‌های ریاست فدراسیون فوتبال
نامزد‌های ریاست فدراسیون یکی پس از دیگری در محل فدراسیون حاضر شده و اقدام به ثبت نام کردند. با پایان مهلت ثبت نام، عزیزالله محمدی، مهدی تاج، میرشاد ماجدی، علیرضا اسدی، امیررضا واعظ آشتیانی و محمد آخوندی برای احزار پست ریاست نام‌نویسی کردند. اما اسدی، آشتیانی و آخوندی به‌دلیل عدم اخذ امضا‌های مورد نیاز از سوی اعضای مجمع فدراسیون فوتبال، به طور خودکار از فهرست نامزد‌ها حذف شدند. براساس اعلام قبلی، انتخابات فدراسیون فوتبال هشتم شهریورماه برگزار خواهد شد.

حسینعلی نیری در مورد اعدام‌های سال ۶۷: اگر قاطعیت امام نبود، شاید نظام نمی‌ماند
حجت‌الاسلام والسملین حسینعلی نیری رئیس دادگاه انتظامی قضات درمورد اعدام‌های دهه شصت گفت: آن برهه شرایط ویژه‌ای بود. وضع مملکت بحرانی بود. یعنی اگر قاطعیت امام نبود شاید ما اصلا این امنیت را نداشتیم. شاید اصلا وضعیت طور دیگری بود. شاید اصلا نظام نمی‌ماند. روزی ۵۰ - ۶۰ تا ترور در تهران و شهر‌های دیگر اتفاق می‌افتاد. در این شرایط بحرانی باید چه کرد؟ باید حکم قاطعی داد. آن که دادگاه را اداره می‌کند و مسائل در دستش است باید مسئله را جمع کند. در این شرایط که نمی‌شود با «قربانت بروم و فدایت بشوم» کشور را اداره کرد.

توضیح رئیس قوه قضاییه درباره حجاب
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه گفت: امروز برخی از دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی و مردم متدیّن ما، به دنبال ترویج ابتذال و بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه هستند و پیگیری این موضوع نیاز به کار اطلاعاتی دارد. وی تاکید کرد: اینکه چه کسی به عنوان یک فرد، حجاب دارد یا ندارد؛ حجابش کم‌رنگ است یا پررنگ؛ یک بحث است و توجه به آن در جای خود ضروری است؛ اما شناسایی و کشف عوامل و دست‌های پشت‌پرده ترویج بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه، مقوله مهمی است که نیاز به کار اطلاعاتی دارد.

سیستان و بلوچستان، تهران و خوزستان دارای بالاترین آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره اظهارات نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه حدود ۳ میلیون دانش‌آموز در زمان همه‌گیری کرونا به دلیل عدم دسترسی به گوشی تلفن همراه هوشمند و گرانی اینترنت ترک تحصیل کرده‌اند، گفت: این‌چنین نیست؛ آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل از روز اولی که ما بر سر کار آمده‌ایم، ۹۸۰ هزار نفر بود. او درباره بازمانده‌ها از تحصیل هم گفت: اولین استان در این زمینه سیستان و بلوچستان است و سپس به ترتیب تهران، خوزستان و آذربایجان هستند که تعداد بازماندگان از تحصیل این آمار در این ایام تشدید شد.

بازداشت جعفر پناهی
خبرگزاری مهر نوشت: جعفر پناهی یکی از فیلمسازان ایرانی که برای بررسی پرونده دیگر کارگردان ایرانی «محمد رسول اف» به دادسرای تهران مراجعت کرده بود بازداشت شد.

معرفی ۶ حقوقدان به مجلس برای انتخاب ۳ عضو جدید شورای نگهبان
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از پایان دوره حضور ۳ تن از حقوقدانان شورای نگهبان خبرداد و گفت: رئیس قوه قضائیه در اجرای بند ۲ اصل ۹۱ قانون اساسی، ۶ حقوقدان را برای انتخاب ۳ نفر که به عضویت شورای نگهبان در خواهند آمد، به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. موسوی عنوان کرد: علی احمدی فر، سیامک ره پیک، خیراله پروین، عباسعلی کدخدایی، عبدالحمید مرتضوی بریجانی و فضل اله موسوی ۶ حقوقدان پیشنهادی رئیس دستگاه قضا هستند که به مجلس شورای اسلامی معرفی شده اند و فرآیند انتخاب ۳ نفر از بین این ۶ نفر برای یک دوره ۶ ساله در مجلس انجام خواهد شد.

برکناری اسکوچیچ
عصر دیروز کمیته فنی فدراسیون فوتبال جلسه‌ای برای بررسی عملکرد دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال تشکیل داد که بر این اساس صلاحیت این سرمربی کروات توسط کمیته فنی فدراسیون فوتبال رد شد. اولویت کمیته فنی با توجه به کمبود زمان، انتخاب سرمربی ایرانی است. علی دایی گزینه نخست کمیته فنی بوده و به فدراسیون فوتبال اعلام شده همکاری با این مربی در اولویت باشد. در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات با علی دایی، گزینه بعدی کمیته فنی برای سرمربیگری امیر قلعه‌نویی است. در صورت فراهم نبودن شرایط این دو مربی نیز، جواد نکونام دیگر گزینه مطرح شده در جلسه کمیته فنی است. نکته جالب اینجاست که کمیته فنی هیچ نظر مثبتی روی کارلوس کی‌روش نداشته و آن‌ها حضور این مربی روی نیمکت تیم ملی را رد کرده‌اند، اما برانکو ایوانکوویچ یکی از گزینه‌های خارجی مطرح شده در جلسه کمیته فنی بوده است.

«تذکر نوشتاری» حجاب در مشهد
اسماعیل رحمانی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: در راستای دفاع از حقوق عامه و شهروندی خواستار اجرای قانون در زمینه عفاف و حجاب هستیم. او گفت: درمکاتباتی از شهرداری مشهد خواستیم در گام اول با «تذکر نوشتاری» مصوبات قرارگاه عفاف و حجاب را به اجرا گذارد. او با بیان اینکه کارکنان قطار شهری حق برخورد یا دستگیری افراد بی حجاب را ندارد گفت: در صورتی که فرد «بی حجاب» پس از ارائه تذکر بر رفتار خود اصرار داشت مأموران مکلفند مراتب را به نیروی انتظامی گزارش نمایند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها