دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
استاندار مازندران:
پنجره واحد تجاری مازندران راه‌اندازی شود
نماینده عالی دولت و رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی در مازندران تاکید کرد که برای تحقق طرح‌های اقتصاد مقاومتی و جهش اقتصادی، لازم است زیرساخت مهم پنجره واحد تجاری به معنای واقعی در استان راه‌اندازی شود.

به گزارش آوای خزر، دومین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مازندران به ریاست سید محمود حسینی‌پور استاندار، امروز چهارشنبه ۲۲ تیرماه در سالن شماره یک استانداری با بررسی طرح‌های تعریف‌شده در بخش‌های مختلف برگزار شد.

در این نشست، فرج‌اله فتح‌اله پور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اشاره به تعریف ۶۳ پروژه اقتصاد مقاومتی، بر مسئله‌محوری و فرصت‌محوری این طرح‌ها تاکید کرد و از دستگاه‌های متولی خواست تا در تحقق این طرح‌ها تا پایان سال تلاش کنند.

استاندار مازندران با نگاهی به طرح‌ها که از نظر او خیلی "قشنگ" عنوان شده‌اند، اظهار داشت: اجرای هر کدام از این طرح‌ها می‌تواند تحولات مهمی را در استان ایجاد کند؛ اما به عنوان نمونه؛ استقرار سیستم‌های بازیافت پسماند خیلی قشنگ است، اما کو؟ چه اقدامی صورت گرفته است؟

سید محمود حسینی‌پور با بیان اینکه باید جلسات ستاد را به سمت نقشه راهی که ترسیم کرده‌ایم، ببریم؛ به اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری  گریزی زد و عنوان کرد که اقتصاد مقاومتی را خیلی سخت نگیریم بلکه تلاش کنیم تا به عنوان نمونه؛ محصولات استراتژیک مانند برنج، گندم و مرکبات به گونه‌ای تولید شوند که سهم صادرات ما افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. (تاکید بر اقتصاد دانش‌بنیان)

او با اشاره به اینکه بین مدیران و کارشناسان ما فاصله است و باید ادراکی بین نخبگان ما اتفاق بیفتد تا همه مسایل روال عادی خود را دنبال کند، از مسوولان خواست تا به عنوان یکی از مصوبات جلسه اقتصاد مقاومتی، از بین تمامی طرح‌های عنوان‌شده، ۵ طرح در اولویت قرار بگیرند و تمرکز استان روی همین طرح‌ها باشد و این موضوع به تمامی شهرستان‌ها نیز ابلاغ شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید سازمان راهبردی باشد و متحول بشود، بیان کرد: یکی از مسائلی که باید دنبال کنیم این است که پنجره واحد تجاری به خوبی شکل بگیرد.

حسینی‌پور یادآور شد: چند سال است که می‌گویند پنجره واحد را درست کنیم، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است، باید مجوزات ظرف ۱۵ روز آماده شود؛ نمی‌شود که سرمایه‌گذار بیاید و آنوقت کارشناس و غیرکارشناس و مدیر و غیر مدیر کاری کنند که او از ادامه راه منصرف شود.

او تاکید کرد که پنجره واحد تجاری در استان باید به معنای واقعی راه بیفتد و اگر به درستی راه بیفتد، می‌بینیم که اقتصاد مقاومتی چه کاری در استان انجام می‌دهد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/ آزاده بابانژاد

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار