دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
در کارگروه حجاب و عفاف مازندران عنوان شد
از طوفان‌های فرهنگی بنیان‌کن تا مسوولانی با خانواده‌های بدحجاب
بی‌حجابی و بی‌عفتی از آن‌دست طوفان‌های فرهنگی بنیان‌کن هستند که ممکن است هر خانواده‌ای را درگیر کند، چنین موضوعی اگر در همسر و فرزندان مسوولان باشد جای سوال دارد که به راستی آیا این افراد می‌خواهند سیاست‌های دولت در زمینه عفاف و حجاب را اجرا کنند؟
به گزارش آوای خزر، پنجمین کارگروه حجاب و عفاف استان مازندران به مدیریت روح‌اله سلگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران امروز چهارشنبه ۲۲ تیرماه در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

ابتدا مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری و دبیر کارگروه عفاف و حجاب استان مازندران با بیان اینکه برابر مصوبات قبلی و براساس ارزیابی و بازدید به‌عمل آمده، ستاد امر به معروف و نهی از منکر به این مهم توجه داشتند، اما دستگاه‌های دیگر کمتر توجه کردند، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های کارگروه پرداخت.

علی رجبی وندچالی گفت: در مصوبه‌ای که داشتیم اداره‌کل میراث فرهنگی به تمام رستوران‌ها و هتل‌ها باید اعلام می‌کرد که موضوع حجاب و عفاف مورد توجه قرار بگیرد و افرادی که به همراه خود سگ دارند را اجازه ندهند که وارد هتل و رستوران شوند.

او بیان کرد: مقرر شده بود که فرمانداران با تشکیل تیم بازرسی و تخصصی که گردشگری تعیین می‌کند؛ از تمامی هتل‌ها بازدید کنند که این گروه بازرسی را گردشگری تشکیل داده است.
 
از طوفان‌های فرهنگی بنیان‌کن تا مسوولانی با خانواده‌های بدحجاب

توجه به عفاف و حجاب در نمایشگاه‌ها

دبیر کارگروه حجاب و عفاف مازندران با اعلام اینکه مقرر شد تا اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت در خصوص رعایت شئونات با پلیس امنیت استان همکاری کند، تصریح کرد: تمام افرادی که می‌خواهند در برگزاری نمایشگاه‌ها شرکت داشته باشند ابتدا باید احراز هویت و صلاحیت شوند و نسبت به پوشش مناسب توجه داشته باشند.

مقرر شد که شهرداران در تمامی شهر‌ها نسبت به ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از طریق بیلبورد‌های تبلیغاتی اقدام کنند و در پارک‌ها نیز نسبت به رعایت شئونات اخلاقی و حجاب و عفاف، پیام‌هایی نصب شود.

همچنین مقرر شد که از سوی دفتر امور روستایی، و اجرای آن توسط بخشداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به حضور افراد بدحجاب که وارد روستا‌ها می‌شوند بی‌تفاوت نباشند و تذکرات یا در صورت لزوم، برخورد انجام شود. همچنین در حوزه ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها، اصناف، و دانشگاه علوم پزشکی (بیمارستان‌ها، مطب‌ها و ...) نسبت به ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اقدامات مناسبی انجام بگیرد.
 
از طوفان‌های فرهنگی بنیان‌کن تا مسوولانی با خانواده‌های بدحجاب
سناریوی دشمن برای هویت‌زدایی با استفاده از ابزار بی‌حجابی

معاون سیاسی امنیت و اجتماعی استانداری مازندران نیز با بیان اینکه دوقطبی باحجاب و بی‌حجاب تبدیل به یک دهن‌کجی به نظام و تبدیل به یک ساختارشکنی شده است، تصریح کرد: این وقاهت به مستمسکی برای افرادی در خارج از کشور تبدیل شده است که نظام را زیر سوال ببرند و حتی روی مازندران عملیات روانی گسترده‌ای انجام می‌دهند.

روح‌الله سلگی اشاره‌ای به برنامه بی‌حجابی در اینترنشنال آل سعود داشت که جمهوری اسلامی ایران را آماج حملات قرار داد. به عنوان نمونه؛ از یک خانمی با مشکل روانی که اقدام به کشف حجاب می‌کند به عنوان یک سوژه در جهت دو قطبی‌سازی بهره‌برداری می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه "نگذارید از ساحت انقلاب هویت‌زدایی شود" از اهمیت وجود دانشگاه گفت و اینکه دشمنان به دنبال طراحی یک سناریو برای هویت‌زدایی از پیکره نظام هستند تا جامعه ما اسلامی نباشد. این سناریو بخشی سیاسی و بخشی ایدئولوژی است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران بیان کرد: ملتی که باور به مبانی عاشورایی و فاطمی نداشته باشد خیلی راحت می‌شود او را از ارزش‌ها دور کرد و سناریوی اصلی که تهی‌کردن اندیشه‌ها از این باورهاست را باید مورد توجه قرار داد.

این مسوول اظهار داشت: دختری که عالمانه چادر به سر می‌کند، تا پایان نیز به همین صورت باقی می‌ماند، اما آن که سنتی چادر به سر کرده است، گاهی قاطی جریان بدحجابی می‌شود و جامعه در او اثر می‌گذارد.
 
از طوفان‌های فرهنگی بنیان‌کن تا مسوولانی با خانواده‌های بدحجاب
حجاب و عفاف شاخص گزینش مسوولان

سلگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه می‌دانیم و دیدیم که شخصی مسوولیت دارد، اما همسرش، دخترش و پسرش به حجاب اعتقاد ندارند، تصریح کرد: حجاب و عفاف افراد و خانواده او باید ملاک ارزشیابی و گزینش برای انتصاب باشد. بخشدار، معاون فرماندار و ... که خانواده‌اش حجاب را رعایت نمی‌کنند چطور می‌خواهد سیاست‌های کشور در این زمینه را اجرا کند؟!

او ادامه داد: مدیر آن مجموعه باید این افراد را توبیخ کند. همه دستگاه‌ها موظفند نسبت به جامعه هدف در باب حجاب و عفاف مسوولیت‌پذیر باشند.

معاون سیاسی امنیت استاندار مازندران با بیان اینکه بانوان موفقی را داشتیم و باید آن‌ها را معرفی و الگوسازی کنیم، تاکید دارد که حواسمان به طوفان‌های فرهنگی بنیان‌کن باشد و به فکر این باشیم که سرمایه اجتماعی در حوزه عفاف و حجاب را افزایش بدهیم.
 
از طوفان‌های فرهنگی بنیان‌کن تا مسوولانی با خانواده‌های بدحجاب
صدور کارنامه حجاب و عفاف برای ادارات مازندران

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران نیز به مصوبه ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب سال ۱۳۹۸ در خصوص عفاف و حجاب گریزی زد و گفت: نظارت‌ها و تکالیفی که در حوزه ذی‌نفعان و جامعه است باید استمرار داشته باشد.

مهرداد محمدی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در "قرارگاه ۲۱ تیر" در بحث نظارت بر دستگاه‌های اجرایی و عمومی ۷۰ دستگاه را ارزیابی کردیم و هفته آینده کارنامه این دستگاه‌ها را اعلام می‌کنیم.

او با بیان اینکه دو هفته پیش تعداد دستگاه‌های ارزیابی شده ۲۷ مورد بوده است، تصریح کرد: وضعیت را براساس شاخص‌ها در دو بخش آقایان و خانم‌ها اعلام می‌کنیم و تشویق و تنبیه‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران با اعلام اینکه در مجموع، وضعیت ادارات استان در حوزه عفاف و حجاب خوب است، تاکید کرد که این ارزیابی‌ها بر اساس گزارشات میدانی صورت گرفته است و به ادارات، کارنامه می‌دهیم.
 
از طوفان‌های فرهنگی بنیان‌کن تا مسوولانی با خانواده‌های بدحجاب
برپایی پویش‌ها و همایش‌های حجاب و عفاف

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از برگزاری برنامه‌های مختلف در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت و پویش‌ها و همایش‌هایی که در این زمینه به‌راه افتاده است و یا با یکی از نساجی‌ها برای خرید چادر با قیمت مناسب رایزنی شده است.

سمیه قاسمی طوسی همچنین از برگزاری برنامه‌های تشویقی و مردمی کردن فرهنگ حجاب و عفاف گفت که برای آقایان و خانم‌ها با همکاری دستگاه‌ها انجام می‌شود.   
 
از طوفان‌های فرهنگی بنیان‌کن تا مسوولانی با خانواده‌های بدحجاب
بانوان ورزشکار؛ نماد عفاف و حجاب

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران اشاره‌ای به رعایت حجاب و عفاف در  گروه‌های مرجع داشت و یادآور شد که قهرمانان بانو با حجاب خود نماد استقلال و آزادی جمهوری اسلامی ایران هستند و این عرصه جلوه‌گاه عزت استان در مقید بودن به ارزش‌هاست.

حسن رنگرز بیان کرد: بانوان ورزشکار با حجاب خود سکو‌های قهرمانی را فتح می‌کنند، اما شاید در این حوزه، خودمان کم‌کاری کردیم و نتوانستیم این عزیزان را به عنوان الگو مطرح کنیم.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه عفاف و حجاب پیشرو است، ده‌ها داور در هیات‌های شهرستانی فعالیت دارند و مقید و ملتزم به ارزش‌های انقلاب هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، البته به موضوع باشگاه‌های بدنسازی که مد نظر کارگروه حجاب و عفاف استان بوده است، بیان کرد: ۲ هزار باشگاه بدنسازی در استان داریم که تحت کنترل ما هستند، اما بخش دیگری باشگاه‌های خانگی هستند که نگرانی ما از بابت سخت بودن کنترل آنهاست؛ اما به هر حال برابر دستور کارگروه استان، نگاه ویژه‌ای را در باشگاه‌های بدنسازی خواهیم داشت.
 


غربت نیروی انتظامی و بسیج در توجه به عفاف و حجاب

نماینده فرماندهی انتظامی مازندران اظهار داشت: از ۱۰ سال پیش تاکنون و حتی بیشتر، افراد بدحجاب و بی‌حجاب را به مقر انتظامی راه نمی‌دهیم مگر اینکه برای دریافت خدمات، از ورودی چادر بر سر کنند.

او ادامه داد: نیروی انتظامی و بسیج تنها ارگان‌هایی هستند که در ترویج فرهنگ و عفاف به طور جدی وارد عمل شده‌اند، اما در خیلی از دستگاه‌ها برنامه‌های اجرایی نشده و یا محسوس نیست.
 
از طوفان‌های فرهنگی بنیان‌کن تا مسوولانی با خانواده‌های بدحجاب
توجه به عفاف و حجاب در دانشگاه نوشیروانی

نماینده دانشگاه نوشیروانی بابل نیز از اقدامات پیشگیرانه با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در این دانشگاه گفت که تا حدودی قبل توجهی جواب داده است.
 
از طوفان‌های فرهنگی بنیان‌کن تا مسوولانی با خانواده‌های بدحجاب
التزام به قانون حجاب و عفاف

یکی از بانوان حاضر در جلسه نیز عنوان کرد: همانطور که قانون ساعت کاری در ادارات رعایت می‌شود و کارمند باید راس ساعت وارد اداره شود؛ رعایت حجاب و عفاف و پوشش مناسب نیز یک قانون در دستگاه‌های اداری است و باید رعایت شود.
 
از طوفان‌های فرهنگی بنیان‌کن تا مسوولانی با خانواده‌های بدحجاب
ضرورت بکارگیری سیاست‌های تشویقی در پوشش مناسب

نماینده حوزه علمیه خواهران ساری نیز با بیان اینکه تولید پوشش مناسب با قیمت مناسب نیز باید مد نظر متولیان حوزه عفاف و حجاب قرار بگیرد، معتقد است؛ باید بهانه را از دست آن‌هایی که می‌خواهند حجاب داشته باشند، بگیریم و در واقع یکی از سیاست‌های تشویقی در زمینه حجاب و عفاف همین است که قیمت لباس‌ها مناسب باشد.

او همچنین عنوان کرد که برابر اطلاعاتی که دارد؛ هنوز به هتل‌ها و رستوران‌ها دستوری برای رعایت حجاب و عفاف ابلاغ نشده است.

به گزارش آوای خزر، ۲۱ تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب، آغاز هفته حجاب و عفاف است، سال ۱۳۱۴ هجری شمسی هزاران نفر از مردم مشهد در مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخان قیام کردند که به کشته و زخمی‌شدن شمار زیادی انجامید. (عدد کشته شده‌ها را برخی ۱۶۷۰ و یا ۱۷۵۰ نفر ذکر کرده‌اند)

انتهای پیام/۱۰۰۱/ آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار