دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
سفر استاندار مازندران به پایتخت کشتی جهان/۳
جویبار سرشار از فرصت‌های تولیدی و اقتصادی است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به سکونت ۷۰ درصد مردم جویبار در روستاها، فضای این شهرستان را سرشار از کار و تلاش و فرصت‌های تولیدی و اقتصادی عنوان کرد که نیازمند توجه بیشتر است.
به گزارش آوای خزر، حسن خیریانپور در نشست شورای اداری جویبار، گزارشی از بررسی‌ها و بازدید‌ها و نشست خود با فعالان اقتصادی برای رفع نظام‌مسائل حوزه اقتصادی این شهرستان را ارائه داد.

این عضو شورای اداری مازندران با بیان اینکه از ۸ واحدی تولیدی در بخش صنعت و کشاورزی و شهرک صنعتی جویبار بازدید کرده است، افزود: ماحصل و خروجی این شد که ۱۳ پرونده بنگاه‌های اقتصادی به کارگروه رفع موانع تولید آمد و تصمیماتی خوبی گرفته شد.

او با اعلام اینکه از چهار پایانه صادراتی در استان؛ دو پایانه "روماک گستر" و محصولات شیلاتی و خاویاری "قره‌برون" در جویبار قرار دارند، این شهرستان را یک ظرفیت مهم اقتصادی دانست که نیازمند توجه بیشتر است.

معاون استاندار مازندران با اشاره به وجود ۲۷۱ مزرعه پرورش ماهی در جویبار، توانمندی شیلاتی این شهرستان را افتخاری برای مازندران عنوان و اظهار کرد: ۱۲ آببندان نیز با کارکرد تامین آب کشاورزی، پرورش ماهی و همچنین گردشگری مورد توجه است.

خیریانپور گفت: ۲۴ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی جویبار، سالانه ۹۳ هزار تن انواع محصولات را تولید می‌کنند.

او اعلام کرد: پرورش گل نرگس و نرگس‌زار‌های جویبار به عنوان پایلوت در گردشگری کشاورزی می‌تواند مورد توجه باشد.

عضو شورای اداری استان مازندران با اشاره به ساحل ۱۸ کیلومتری و بکر جویبار، از تعریف ۸ اسکله چندمنظوره برای آن خبرداد که در جذب سرمایه‌گذار مورد توجه است.

معاون اقتصادی استاندار مازندران وجود ۱۵ واحد تاسیسات گردشگری و ۴۵ کارگاه صنایع دستی و ثبت رشته سفالگری در یونسکو را از دیگر مزیت‌های قابل توجه اقتصادی در جویبار برشمرد.

او با بیان اینکه از جمعیت ۷۷ هزار نفری جویبار، نزدیک به ۵۵ درصد آن‌ها (۷۰ درصد) در روستا‌ها ساکن هستند، این مهم را نشان از روحیه کار و تلاش، تولید و فعالیت اقتصادی و همچنین ظرفیت برای تولید بیشتر دانست و گفت: فرماندار به عنوان رئیس کمیته برنامه‌ریزی شهرستان باید با کمک مدیران شهرستانی، مصوبات حوزه اقتصادی را برای توسعه این بخش در جویبار، پیگیری و محقق کند.  

خیریانپور سهمیه شهرستان جویبار از ایجاد اشتغال ۳۸ هزاری در مازندران طی سالجاری را ۱ هزار و ۶۷۵ فرصت شغلی اعلام کرد که تاکنون ۲۸۵ مورد آن تحقق یافته است.

معاون استاندار مازندران با اعلام اینکه از ۱۰۳ میلیارد تومان تخصیص اعتبار به طرح‌های اقتصادی در این شهرستان تنها ۱۹ میلیارد تومان پرداخت شده است، از پیگیری در این زمینه خبرداد.

او ادامه داد: ۲۰۲ میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات به فعالان اقتصادی این شهرستان تخصیص یافت که تا امروز ۶۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و نیاز به بررسی دارد.

به گزارش آوای خزر، مدیران کل جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، و راه و شهرسازی نیز در نشست شورای اداری، گزارش بازدید‌های خود را اعلام کردند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار