دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

ترکیه: برای حمله کردن یا نکردن به شورشیان کُرد به اجازه کسی نیاز نداریم
وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا برای حمله به «شبه‌نظامیان» مظنون کرد «به اجازه کسی» نیاز ندارد. چاووش اوغلو در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «ما [در تهران] تبادل نظر کردیم، اما هرگز درخواست نکردیم و هیچ گاه به دنبال مجوز برای عملیات نظامی خود نیستیم.»

ممنوع شدن برگزاری کنسرت در خوزستان تا اطلاع ثانوی
رضا کلاه‌کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین اهواز تا اطلاع ثانوی برگزاری کنسرت در اهواز لغو شده است. وی درمورد حواشی پیش آمده در برگزاری کنسرت سیروان خسروی گفت: افرادی که تجمع کردند دلیل خود را مخالفت با نوع پوشش و حجاب اعلام کرده‌اند که با حضور نیروی انتظامی و دستگاه‌های مرتبط مدیریت شد و هیچ اختلالی در برگزاری کنسرت صورت نگرفت.

واکنش وزیر راه به خبر سقوط میزان ساخت مسکن در تهران به پایین‌ترین حد خود در ۱۸ سال گذشته
اخیراً یک نمودار با عنوان میانگین ماهانه ساخت مسکن در تهران توسط یک رسانه منتشر و در این نمودار گفته شد که تولید مسکن در بهار امسال به پایین‌ترین میزان ۱۸ سال گذشته سقوط کرده است که این آمار از سوی وزیر راه و شهرسازی رد شد. رستم قاسمی وزیر راه گفت: رسانه‌ها باید دقت کنند و آمار ناامیدکننده و غیرواقعی به مردم ندهند و مردم هم مراقب باشند به آمار‌های غیررسمی توجه نکنند و فقط از آمار‌های رسمی استفاده کنند.

صدور کیفرخواست پرونده متروپل
کیفرخواست پرونده حادثه متروپل آبادان صادر و به زودی جهت ادامه رسیدگی به محاکم کیفری ۲ اهواز ارسال خواهد شد. در این پرونده تعداد ۲۱ نفر مقصر حادثه شناخته شده‌اند که علیه ۲۰ نفر افراد موثر کیفرخواست صادر شده است. تمامی متهمین این پرونده در حال حاضر با قرار تامین مناسب در بازداشت به سر می‌برند.

رئیس سیا: هیچ گونه شواهدی مبنی بر بیماری پوتین وجود ندارد
ویلیام برنز رئیس سی.آی.ای، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا می‌گوید هیچ اطلاعات و شواهدی مبنی بر صحت شایعات بیمار بودن رهبر روسیه در دست نیست. او گفت: «شایعات زیادی درباره بیماری آقای پوتین وجود دارد و آنقدر که ما میدانیم او زیاده از حد سلامت است.» برنز در پاسخ به خنده حضار افزود این یک تحلیل رسمی اطلاعاتی نیست.

پخش مداحی مقابل سالن کنسرت
سیروان خسروی با انتشار نامه ای از اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان خوزستان از لغو کنسرت‌هایش در این استان خبر داد. فیلم های منتشرشده نشان می دهد که عده ای در مقابل سالنی که قرار بود کنسرت در آن برگزار شود، مداحی پخش کرده اند.

ریزش معدن در اُرزوئیه کرمان
سید محمدصابری رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ریزش معدن منطقه چیل آباد در شهرستان اُرزوئیه محبوس شدن ۲ نفر و مصدومیت یک نفر خبر داد.

تکذیب بازداشت خاوری
فارس نوشت: در روزهای اخیر اخباری در مورد بازداشت محمود خاوری در فضای مجازی منتشر شده که به گفته مقامات آگاه صحت ندارد.

طرح روسیه برای ضمیمه کردن مناطق اشغالی اوکراین
بلومبرگ به نقل منابع آگاه در امور روسیه از آغاز تدارک کرملین برای برگزاری همه‌پرسی (رفراندوم) در مناطق اشتغالی اوکراین با هدف فراهم کردن زمینه الحاق آنها به خاک روسیه خبر داد.

یونیسف: دختربچه یک‌ساله در حمله به شمال عراق جان باخته
صندوق کودکان سازمان ملل در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله روز گذشته به منطقه کردستان عراق، اعلام کرد که در این حمله دختربچه یک‌ساله جان خود را از دست داده است.

بایدن کرونا گرفت
کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهوری ۷۹ ساله آمریکا به بیماری کووید - ۱۹ مبتلا شده است.

همسر رئیس جمهور: زنان در برخی مناطق جهان با لباس خواب در عموم حاضر می‌شوند
جمیله علم الهدی گفت: غربی‌ها در گذشته زنان را حصر می‌کردند و امروز زنان را حذف می‌کنند، آنها در گذشته زنان را فقط برای خصوصی خود می‌خواستند و متأسفانه امروز حوزه خصوصی را گسترش داده‌اند تا جایی که امروز زنان در برخی مناطق جهان با لباس خواب در عموم حاضر می‌شوند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار