دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
مجتبی مدانلو در گفتگو با آوای خزر:
افزایش ۲۰۰ درصدی اجاره مسکن نگران کننده است
مدانلو یکی از مشاورین املاک شهر ساری گفت: یکی از معضلاتی که دفاتر مشاورین املاک در سطح شهر ساری و حتی در سراسر کشور با آن مواجه هستند، افزایش ۲۰۰ درصدی خانه‌های استیجاری است که نگران کننده بوده و ادامه روند فعلی بحران‌زا خواهد بود.
به گزارش آوای خزر، مدانلو یکی از مشاورین املاک شهرستان ساری ضمن تاکید بر ارائه راهکار‌های خلاقانه برای حل بحران مسکن گفت: تهیه مسکن برعهده حاکمیت است، اما جوانان به دنبال یک مسکن و سرپناه هستند. این یک اصل برای امر ازدواج و تشکیل خانواده است، دهه ۸۰ از این حیث برای مردم ایران مناسب بود، اما اگر روند فعلی ادامه پیدا کند شرایط رو به بحران خواهد بود.

مجتبی مدانلو در گفتگو با آوای خزر گفت: تمام هزینه‌های روزمره جامعه به هم وابسته است؛ کسی اگر کالایی را امروز با یک رقم مشخص خرید می‌کند فردا باید همان کالا را با قیمت دیگر و بالاتری که اصلا قابل تصور نیست خریداری کند که این موضوع متوجه شهروندان نیست بلکه بر عهده حاکمیت است.

وی افزود: یکی از معضلاتی که مشاورین املاک در سطح شهر ساری و حتی در سراسر کشور با آن مواجه هستند، افزایش ۲۰۰ درصدی خانه‌های استیجاری است که با بهم خوردن تعادل بین عرضه و تقاضا، عرضه املاک استیجاری کم و تقاضا زیاد شده است.

مدانلو با توجه به تجربه فعالیتش در این رشته گفت: مشکل کنونی مسکن اینست که دارای بازار ملتهب است و بار روانی برای جامعه دارد چراکه رشد اقتصادی و اجتماعی منوط بر این است که ما در خانواده آرامش فکری و روحی داشته باشیم.

او گفت: در سال‌های گذشته پیشنهاد اجاره واحد‌هایی از مسکن مهر را به جوانانی که توانایی چندانی برای اجاره خانه نداشته و قصد تشکیل زندگی داشتند می‌دادیم، اما متاسفانه دیگر در مسکن مهر‌ها هم خانه‌ای برای اجاره وجود ندارد.

مدانلو خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته عرضه خانه به صورت نرمال و استاندارد بود و حداقل ۱۰ گزینه انتخاب برای مراجعه کنندگان وجود داشت، اما امروزه ۵۰ نفر ثبت نامی در دفاتر مشاورین املاک داریم که اگر یک مورد مسکن برای اجاره وجود داشته باشد باید بین این ۵۰ نفر تقسیم شود.

وی در پایان گفت: کف قیمت همیشه در عرضه و تقاضا متعادل می‌شود. عرضه و تقاضا اگر مساوی شد آرامش در بازار حاکم می‌شود.
 
انتهای پیام/ مهناز قبادی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: