دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
با توجه به شرایط موجود و با توجه به کم نوسان بودن قیمت انس جهانی در حال حاضر و همچنین ثابت ماندن قیمت ارز پیش بینی می شود در روزهای آینده قیمت ها باز در همین سطح باقی بماند. البته خبرهایی هم در خصوص برجام در راه است که می تواند روی قیمت ارز تاثیرگذار باشد.

به گزارش آوای خزر، محمد کشتی آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت، گفت: در هفته ای که گذشت قیمت جهانی طلا تا روز چهارشنبه سیر نزولی پیدا کرد و قیمت هر انس طلا تا زیر ۱۷۲۰ دلار کاهش پیدا کرد اما از روز پنجشنبه با توجه به تحولات اقتصادی جهانی قیمت انس جهانی با ۱۹ دلار افزایش به نسبت اول هفته به ۱۷۴۷ دلار رسید و همین افزایش حدود ۲۰ دلاری قیمت انس جهانی باعث شد مجددا سیر نزولی کاهش قیمت طلا و سکه و حباب سکه که در حال تخلیه بود متوقف شود.

به گفته کارشناس ارشد طلا و جواهر، در مجموع در هفته گذشته قیمت جهانی و قیمت ارز ثابت ماند و در نتیجه قیمت طلا در بازار داخلی با ثبات همراه بود.

کشتی آرای در گفت و گو با همشهری آنلاین افزود: پنجشنبه ششم مرداد تغییرات جزیی را به نسبت شنبه یکم مرداد داشتیم. قیمت هر انس روز گذشته ۱۷۴۷ دلار بود که ۱۹ دلار به نسبت اول هفته افزایش داشت، قیمت نقره با یک دلار افزایش به ۱۹ دلار و ۵۸ سنت رسید.

وی ادامه داد: همچنین قیمت سکه طرح قدیم با ۵۰ هزار تومان کاهش روز گذشته به ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید با ۶۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. نیم سکه با ۲۰ هزار تومان به نسبت اول هفته به ۸ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، ربع سکه هم با ۲۰ هزار تومان افزایش هفتگی در آخرین روز از معاملات هفتگی روز گذشته ۵ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان داد و ستد شد. سکه های یک گرمی بانک مرکزی تغییری نداشت و هر قطعه سکه یک گرمی ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

کشتی آرای گفت: قیمت هر مثقال طلای آب شده هم با نوسانات معمول طول هفته پنج شنبه به نسبت اول هفته تغییری نداشت و هر مثقال طلای آب شده ۵ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان بود.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: هر گرم طلای ۱۸ عیار هم بدون تغییر هفتگی روز گذشته یک میلیون و ۳۶۶ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار هم روز گذشته بدون تغییر هفتگی به یک میلیون و ۸۲۲ هزار تومان مبنای معاملات و داد و ستد بود.

کارشناس طلا و جواهر در خصوص نوسانات قیمت در هفته پیش رو نیز گفت: همانطور که پیش بینی می کردیم با نزدیک شدن به ماه محرم حباب سکه در حال کاهش است، دلیل کاهش قیمت سکه هم کاهش تقاضا در بازار است.

وی اضافه کرد: در هفته ای که گذشت شاهد کاهش قیمت ارز هم بودیم؛ به طور متوسط هر دلار آمریکا ۲۵۰ تومان، یورو ۲۳۰ تومان و درهم امارات ۱۰۰ تومان کاهش هفتگی را در بازار داشتند که تاثیر مثبتی بر کاهش و ثبات قیمت ها در بازار گذاشت. آخرین نرخ دلار آمریکا در هفته ای که گذشت بدین ترتیب بود: دلار آمریکا ۳۱ هزار و ۷۸۰ تومان، یورو ۳۲ هزار و ۴۲۰ تومان و درهم امارات ۸ هزار و ۷۸۰ تومان در بازار آزاد مبنای معاملات بود.

کشتی آرای پیش بینی کرد: پیش بینی می شود با توجه به شرایط موجود و با توجه به کم نوسان بودن قیمت انس جهانی در حال حاضر و همچنین ثابت ماندن قیمت ارز در روزهای آینده قیمت ها باز در همین سطح باقی بماند. البته خبرهایی هم در خصوص برجام در راه است که می تواند روی قیمت ارز تاثیرگذار باشد./همشهری آنلاین- خدیجه نوروزی

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها