دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
یک مدرس ارتباطات عنوان کرد؛
جهاد تبیین، نخ تسبیح بیانات رهبر انقلاب
مدرس ارتباطات و رسانه با اشاره به لزوم گسترش سواد رسانه‌ای در بین آحاد مردم، بر اهتمام ویژه مسوولین در موضوع جهاد تبیین تاکید و آن را نخ تسبیح بیانات رهبری توصیف کرد.
آوای خزر - آزاده بابانژاد: "اکبر کریمی" در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در خصوص جهاد تبیین و الزامات آن، به دیدار رهبر معظم انقلاب با ائمه جمعه اشاره و اظهار کرد: بیانات مطرح‌شده در این دیدار، یک نکته کلیدی داشت که طی ماه‌های اخیر به روش‌های مختلف تکرار شده است.

او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان رهبری، دیدار با نمایندگان مجلس، در جلسه با مداحان، دیدار با نظامی‌ها، در هیئت و در بین عزاداران، در جمع پرستاران، در میان گروه‌های جهادی و خطاب به رسانه‌ها و... و در آخرین دیدار با ائمه جمعه اشاره چند باره‌ای به مبحث جهاد تبیین داشتند که در هر دیدار نیز متناسب با مخاطب، این رویکرد راهبردی را توضیح داده‌اند.

این مدرس ارتباطات تصریح کرد: رهبری در جمع نمایندگان مجلس، جهاد تبیین را مردمی‌شدن معنا کردند و خطاب به هنرمندان از جهاد روایت حضرت زینب گفتند. اینکه جهاد تبیین باید هنرمندانه باشد، چون آوینی. در جمع نظامیان جهاد تبیین را با تاکید بر یک جنگ ترکیبی توضیح دادند. اینکه جنگ نظامی و جنگ اقتصادی را باید در کنار یک جنگ ذهنی دید.

او ادامه داد: معظم له در جمع ائمه جمعه در باب جهاد تبیین فرمودند: پدر باشید و در ادامه نیز ویژگی‌های کلیدی جهاد تبیین با رفتار پدرانه را توضیح دادند. اینکه پدر برای همه فرزندانش با هر گرایش و سلیقه‌ای دلسوز است، فرزندشناس است، عامل است و با زبان فرزند حرف می‌زند.
 
جهاد تبیین، نخ تسبیح بیانات رهبر انقلاب
کریمی با اشاره به لزوم توسعه فضای وحدت‌آفرینی در کشور خاطرنشان کرد: یکی از کارکرد‌های مهم رسانه در جامعه امروزی، امیدآفرینی و فراهم‌کردن شرایط برای تحقق کامل مردم‌سالاری دینی است؛ بنابراین در راستای فرمایشات رهبری می‌بایست بر توسعه و تعمیق آرمان‌های انقلاب اسلامی و مشارکت حداکثری آحاد مردم و مسوولین در جهاد تبیین مقابل تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه‌ای دشمن، به ارتقای سطح سواد رسانه‌ای مردم بپردازیم.

این فعال رسانه‌ای در پایان گفت: برای افزایش توانمندی‌ها و تربیت افسران جنگ نرم ضمن بهره‌مندی از گنجینه معنوی موجود در فرهنگ انقلابی و بسیجی، می‌بایست ارتباط کاردبردی و مهمی را بین رسانه و مبحث جهاد تبیین برقرار کنیم و در این بین، معرفی جهاد تبیین با معنا و عرصه‌ها‌ی آن، ابعاد و اهمیت موضوع، الگو‌های عملی، اصول و الزامات، راهبرد‌ها ضروری است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها