دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
وزیر جهاد کشاورزی از امهال تسهیلات کشاورزان در بحران سیل اخیر خبر داد و گفت: خسارات ناشی از بحران اخیر در کشور به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش آوای خزر، جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی امشب در نشست فوق العاده تعیین تکلیف خسارات باغداران در بحران اخیر که در فرمانداری دماوند برگزار شد، با تاکید بر اینکه کشاورزان قشر ضعیف جامعه هستند اظهار داشت: کشاورزان ما تلاش زیادی دارند اما حوادث غیرمترقبه نیز قابل اجتناب نیست و همیشه بروز این حوادث در انتهای فصل و زمان برداشت محصول بسیار ناگوار است.

وی افزود: دماوند در حوزه باغداری نمایشگاه زیبای ایران است و از نظر تنوع و کیفیت نیز در حدود 9 هزار هکتار باغات مهم و خوب دارد و بروز این بحران جای نگرانی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در کنار کشاورزان کمک‌رسان آنها باشیم گفت: عدد اولیه خسارت را برآورد کردیم و در کل کشور این خسارات به 10 هزار میلیارد تومان رسیده که حدس میزنیم این عدد افزایش پیدا کند. با توجه به بازدید میدانی مسئولان و به ویژه رئیس جمهور فردا در جلسه هیئت دولت این موضوع بررسی شده و امیدواریم تا بتوانیم مصوباتی خوبی را در این جلسه پیش بریم.

ساداتی نژاد تصریح کرد: کمک رسانی در وضعیت بحرانی به کشاورزان چندین بخش دارد که در ابتدا باید تسهیلات دریافتی کشاورزان امهال شود تا نگرانی کشاورزان برطرف شود و در بخشی هم باید تسهیلات ارائه شود تا کشاورزی که دچار خسارت شده بتواند امور خود را بگذراند.

وی ادامه داد: در زمینه باغات در شهرستان دماوند باید طرحی برای نوسازی باغات فرسوده آماده شود و تسهیلات مربوطه برای تامین زیرساخت‌ها ارائه شود و در ابتدا برای ترغیب کشاورزان تسهیلات ارزان قیمت ارائه شود که در صورت نتیجه مطلوب موزد استقبال سایرین نیز قرار می‌گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز داشت: خسارات وارد شده به این منطقه باید با مدیریت صحیح و به سرعت پرداخت و در زمینه برآورد خسارات حوزه شیلات و زنبور عسل و همچنین تلف شدن دام‌ها می بایست هر چه سریع‌تر اقدام شود.

ساداتی نژاد ادامه داد: در زمینه آبخیزداری و مرمت قنوات باید باغات در کمترین زمان رسوب برداری تا به آن‌ها آبرسانی شود زیرا که بیشتر باغات در حال حاضر رسوب دارند و باید سریعاً پاک شود.

وی افزود: اعتبار سه میلیارد تومانی برای بحران دماوند کافی نیست و باید اعتباری ویژه به خصوص در مناطق خسارت دیده تأمین شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دماوند وضعیت ویژه‌ای دارد استقرار سامانه ضد تگرگ در دماوند ضروری است و اعتبار آن تأمین می‌شود

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار