دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت شنیدن صدای دانش‌آموزان و مطلع بودن از مطالبات و دغدغه‌های آنها در مراجع تصمیم‌گیری تاکید کرد.

به گزارش آوای خزر، رضوان حکیم‌زاده در حاشیه آیین اختتامیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در اردوگاه شهید باهنر گفت: «دانش‌آموزان ذی‌نفعان اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند و همه برنامه‌هایی که در مجموعه آموزش و پرورش اجرا می‌شود به آنها تعلق دارد.»

وی افزود: «شنیدن صدای دانش‌آموزان و مطلع بودن از مطالبات و دغدغه‌هایشان برای ما بسیار مهم است و به نظر من مجلس دانش‌آموزی می‌تواند نماینده افکار مهمترین ذی‌نفعان نظام آموزش و پرورش یعنی دانش‌آموزان باشد.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت ایفای نقش فعال و موثر مجلس دانش‌آموزی، ادامه داد: «همانطور که وزیر محترم آموزش و پرورش اشاره داشتند، اگر نماینده دانش‌آموزان در کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی آموزش و پرورش (که درباره مسائل مهم آموزش و پرورش تصمیم‌گیری می‌کند) حضور داشته باشد، قطعا نگاه و دیدگاه دانش‌آموزان کشور در تصمیمات و برنامه‌های مهم لحاظ خواهد شد.»

حکیم‌زاده تصریح کرد: «حتی جا دارد معاونت‌ها و سازمان‌هایی که به شکل تخصصی با دانش‌آموزان سر و کار دارند، مکانیزمی را طراحی کنند تا مجلس دانش‌آموزی به شکل نظام‌مند بتواند ایده‌ها، افکار و نقطه نظرات دانش‌آموزان را منتقل کند.»

وی گفت: «ما در معاونت آموزش ابتدایی بسیار مایل هستیم که دیدگاه دانش‌آموزان را درباره برنامه‌ها و فعالیت‌ها داشته باشیم و حتی سازمان پژوهش می‌تواند به صورت نظام‌مند، نظرات دانش‌آموزان درباره تالیف کتاب‌های درسی و میزان ادراک آنها از سودمندی مطالب درسی را گردآوری کند.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با طرح یک انتقاد، افزود: «نقد من این است که مجلس دانش‌آموزی به عنوان فرصت تربیت سیاسی و اجتماعی و نیز در قامت یک حرکت و برنامه فرهنگ‌ساز، باید از مقطع ابتدایی آغاز شود اما اکنون مختص بچه‌های متوسطه است و در این میان، بچه‌های ابتدایی نادیده گرفته شده‌اند.»

حکیم‌زاده تصریح کرد: «این در حالی است که کودکان ما با خلاقیتی که دارند، می‌توانند در ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی ورود داشته باشند و من امیدوار هستم که دایره مجلس دانش‌آموزی توسعه یابد و شامل دوره ابتدایی هم بشود.»/پانا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار