دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
دانشگاه بریستول از مدل‌سازی رایانه‌ای برای یافتن نشانگرهای زیستی در سرطان تهاجمی استفاده می‌کند.

به گزارش آوای خزر، محققان دانشگاه بریستول بریتانیا مدل‌های ریاضی پیدا کردند که توانستند با کمک آنها نشانگرهای زیستی و آزمایش‌های جدید برای ظهور و بررسی تومورهای مغزی را مورد مقایسه قرار دهند. این پیشرفت بخشی از تحقیقات گسترده‌تر در زمینه توسعه آزمایش خون برای کمک به پزشکان عمومی در تشخیص علائم اولیه تومور سرطانی مغز، ارائه مراقبت‌های سریع‌تر و پیشرفت بهبودی بیمار است.

در حال حاضر از نشانگرهای زیستی خون برای آزمایش گلیوبلاستوما (GBMs)، نوعی تومور تهاجمی و با رشد سریع که به بافت اطراف مغز حمله می‌کند، استفاده می‌شود.

با کمک تحقیقات دانشگاه بریستول و تحقیقات مرکز سرطان انگلستان، یک آزمایش مقرون به صرفه و سریع برای تشخیص تومور می‌تواند پیشرفت بعدی باشد. این پروژه ترکیبی از کشف نشانگر زیستی، توسعه نانو ذرات فلورسنت برای برجسته کردن ناهنجاری‌های ژنتیکی و تکنیک‌های آزمایش جدید با استفاده از مدل‌سازی محاسباتی بود.

دکتر یوهانا بلی، محقق ارشد این تحقیق در گروه ریاضیات مهندسی دانشگاه گفت: یافته‌های ما مبنایی برای داده‌های بالینی بیشتر در مورد تاثیر کاهش آستانه تشخیص فعلی برای نشانگر زیستی شناخته شده GFAP (پروتئین اسیدی فیبریلاری گلیال) فراهم می‌کند تا امکان تشخیص زودهنگام گلیوبلاستوما با استفاده از آزمایش‌های خون را فراهم کند.

با داده‌های تجربی بیشتر، ممکن است بتوان کیفیت ناهمگونی‌های تومور و بیمار را تعیین کرد و خطاها را در مدل‌ها و پیش‌بینی‌های ما برای سطوح خونی تومورهای مختلف گنجاند. همچنین نشان داده‌ایم که چگونه مدل‌هایمان را می‌توان با سایر تشخیص‌ها مانند اسکن ترکیب کرد تا بینش بالینی را با هدف توسعه درمان‌های شخصی‌تر و مؤثرتر افزایش داد.

محققان از مدل‌سازی محاسباتی برای بررسی تأثیر ویژگی‌های تومور و تفاوت‌های بیمار در تشخیص استفاده کردند. تشخیص تومور مغزی در مراحل پایانی شانس بقاء را به شدت کاهش می‌دهد.

به‌طور متوسط، تنها ۲۰ درصد از کسانی که تشخیص داده می‌شوند بیش از پنج سال از زمان تشخیص بیماری زندگی می‌کنند، اغلب به این دلیل که با تومورهای بزرگ غیر قابل جراحی دیر هنگام مراجعه می‌کنند.

آزمایش خون برای سرطان در حال حاضر توسط پزشکان برای تعیین نشانگرهای تومور، سطح پروتئین، شمارش گلبولی کامل خون و وجود سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود.

در حالی که آزمایشی برای اندازه‌گیری سطح آنتی‌ژن مختص پروستات (PSA) در نمونه‌ها، روشی که پزشکان عمومی علائم اولیه سرطان پروستات را در مردان تشخیص می‌دهند، متحول کرده است به همین دلیل موفقیت مشابهی در تشخیص سایر سرطان‌هایی که تشخیص زودهنگام برای بقاء حیاتی است، انتظار می‌رود.

دکتر بلی افزود: این مدل‌های ریاضی را می‌توان برای بررسی و مقایسه نشانگرهای زیستی و آزمایش‌های جدید برای تومورهای مغزی در زمان ظهور استفاده کرد. ما امیدواریم که این تحقیق در نهایت به توسعه یک آزمایش خون ساده برای تومورهای مغزی کمک و تشخیص زودهنگام و دقیق‌تر را امکان‌پذیر کند./همشهری انلاین

انتهای پیام/1005

برچسب ها: تومور مغزی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار