دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۹
سردار ملکی در جمع اهالی رسانه مازندران عنوان کرد؛
شباهت تجهیزات خبرنگاران و نظامیان در فتح
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه تجهیزات خبرنگاران همانند تجهیزات نظامیان در جنگ تحمیلی بود، تصریح کرد: ما با دست خالی توانستیم برابر دشمن بایستیم و خرمشهر را فتح و آزاد کنیم.
به گزارش آوای خزر، سردار عبدالله ملکی روز یک‌شنبه ۲۳ مردادماه در برنامه تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه احترام به اصحاب رسانه وظیفه است، افزود: شما با وجود همه مشکلاتی که در حوزه اقتصادی دارید، اما قدرتمندانه کار می‌کنید و سرباز خوبی هستید.

او به خبرنگاران قول داد که حتما به استحضار استاندار مازندران می‌رساند که به وضعیت معیشتی خبرنگاران به طور ویژه توجه کنند.

سردار ملکی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه اکنون در جنگ نرم هستیم، تصریح کرد: در زمانی قرار داریم که جای حق و باطل عوض می‌شود و باید بصیرت به خرج داد؛ داعش با شعار جنگ مقدس علیه مشرکین و آمریکا روی کار آمد، اما مسلمانان را فریب دادند و خیلی‌ها مثل شهید سلیمانی شهید شدند تا آن‌ها باطنشان افشا شود.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه اکنون نبرد بین حق و باطل است و ما صدای حقیقت را بلند می‌کنیم، افزود: در این راه با دنیای استکبار در ستیز هستیم، آن‌ها می‌خواهند آقای جهان باشند و با تمام توان، جنگ ترکیبی را با ما شروع کردند.
 
شباهت تجهیزات خبرنگاران و نظامیان در فتح
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره‌ای به دوران جنگ تحمیلی داشت که نظامیان در صف اول بودند و این را اضافه کرد که اکنون و در این جنگ ترکیبی، خبرنگاران در صف اول مبارزه با جبهه کفر قرار دارند.

او ادامه داد: تجهیزات شما خبرنگاران مانند تجهیزات ما نظامیان در خرمشهر بود که با دست خالی در مقابل دشمن مقاومت، و خرمشهر را فتح و آزاد کردیم؛ شما اکنون با قلم، دوربین و فکرتان در صف اول جنگ نرم هستید که از فرهنگ "ما ملت امام حسینیم" دفاع می‌کنید و از سوی دیگر بر دشمن حمله می‌برید.

سردار ملکی گفت: مسوولان کشوری و ارگان‌های دولتی باید نگاه ویژه‌ای به خبرنگاران داشته باشند. این اندیشه و تفکر شهدا در همه جا حضور دارید و بر تفکر استکبار جهانی بر دشمن غلبه می‌کنید.

به گزارش آوای خزر، در پایان این برنامه از خبرنگاران مدعو تجلیل شد.

انتهای پیام/۱۰۰۰/ سعید منصوری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار