دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
فرماندار نکا اعلام کرد
افتتاح ۳۰ طرح زیرساختی و خدماتی در نکا به‌مناسبت هفته دولت
نماینده عالی دولت در نکا از افتتاح ۳۰ طرح در این شهرستان به‌مناسبت هفته دولت خبر داد که هزینه‌کرد آن‌ها ۱۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است و علاوه بر آن نیز سه طرح با اعتبار ۱۱.۳ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.
به گزارش آوای خزر، عبدالرضا بابایی در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، از جدیت دولت سیزدهم برای کاهش محرومیت‌زدایی قدردانی و برای همه خدمتگزاران به نظام به ویژه همکاران خود در شهرستان نکا آرزوی توفیق کرد.

او با اعلام اینکه در هفته دولت ۳۰ طرح زیرساختی و خدماتی در نکا افتتاح و سه طرح نیز کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: در مجموع ۳۳ طرح به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان توسط ۱۶ دستگاه در این شهرستان افتتاح و آغاز به کار می‌شود.    

نماینده عالی دولت در نکا بیان کرد: طرح‌های سیستم فاضلاب صنعتی پیشرفته شرکت حلاوت با هزینه ۳ میلیارد تومان و خط خشک‌کن شرکت رهاسان و حذف آب از چرخه تولید با صرف ۲ میلیارد تومان در هفته محیط زیست به بهره‌برداری رسیدند.
این مسوول همچنین از افتتاح سورتینگ تیموری در روستای میانگله با اعتبار ۴ میلیارد تومان و آغاز بهره‌برداری از مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای با صرف هزینه ۳.۵ میلیارد تومان در روستای اومال خبرداد که پیش از هفته دولت انجام شده است.

فرماندار نکا یکی از مهمترین طرح‌هایی که در هفته دولت افتتاح می‌شود را گازرسانی ۲۴ روستای هزارجریب نکا عنوان و اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه ۳۵ میلیارد تومان و محوریت آن با دهستان استخرپشت است.

بابایی گفت: افتتاح گلخانه کوهسارکنده به مساحت ۵.۵ هکتار با اشتغال ۲۶ نفر به ارزش ۲۲ میلیارد تومان، بهره‌برداری از طرح مرغ گوشتی ۳۰ هزار قطعه‌ای در روستای زرندین سفلی با هزینه ۵.۵ میلیارد تومان، و بهره‌برداری از طرح کارخانه شالیکوبی زائر اومالی با ظرفیت یک‌هزار تن با هزینه ۳.۵ میلیارد تومان، از طرح‌های افتتاحی هفته دولت در بخش کشاورزی هستند.

او اعلام کرد: در بخش منابع آب، افتتاح سردهنه زراعی سیدخیل را در هفته دولت داریم که حجم ۱۳۰ مترمکعبی، احداث کانال به طول تقریبی ۲۰ متر، احداث دریچه آبگیر و همچنین احداث کانال ماهی‌رو جمعا با صرف هزینه ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از مشخصات آن است.

بابایی ادامه داد: بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی روستای ولامده در فاز سوم با اعتبار یک میلیارد تومان و آبرسانی به روستا‌های سنگر و کفرات با هزینه ۴.۵ میلیارد تومان از طرح‌های آب و فاضلاب قابل افتتاح شهرستان نکا در هفته دولت است.
 
افتتاح ۳۰ طرح زیرساختی و خدماتی در نکا به‌مناسبت هفته دولت
آغاز فعالیت طرح‌های اشتغالزایی بهزیستی در نودهک با اعتبار ۳۳۰ میلیون تومان، و آغاز همزمان طرح‌های کمیته امداد شامل گلخانه تازه‌آباد، دامداری کلت، مرغ گوشتی زرندین، دامداری ولادیمه، تزئینات خودرو نکا، میوه تره‌بار نکا و افتتاح مسکن سیاوشکلا جمعا با اعتبار یک میلیارد و چهارصد و نود میلیون تومان از دیگر برنامه‌های افتتاحی نکا در هفته دولت است که فرماندار نکا اعلام کرد.

رئیس شورای اداری نکا گفت: افتتاح واحد صنعتی ابزارطوس با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن، بهره‌برداری از طرح اصلاح و بهینه‌سازی امور توزیع برق در میانگله شامل اصلاح خط ۲۰ به طول ۱۵۰۰ متر و احداث ۲۰۰ متر خط ۲۰ کیلو ولت و نصب یک دستگاه ترانس ۱۰۰ کیلوولت آمپر با هزینه ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، همچنین افتتاح طرح‌های مخابرات و فناوری به ارزش ۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در سایت همراه اول چاله‌پل، اجرای کافوی نوری چاله‌پل و بایع‌کلا، از برنامه‌های هفته دولت در نکا هستند.

فرماندار شهرستان نکا از افتتاح طرح هادی شامل اجرای ابنیه (جدول و کانیو) و زیرسازی آسفالت به طول ۵۰۰ متر با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان از سوی بنیاد مسکن، و افتتاح طرح پایش تصویری روستای نودهک با هزینه یک میلیارد تومان توسط بخشداری‌ها به عنوان دیگر طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت نام برد.

او در بخش راهداری دو طرح افتتاحی را اعلام و اظهار کرد: این طرح‌ها شامل آسفالت روستای لاکتراش به طول ۳ هزار و ۷۰۰ متر با هزینه ۳ میلیارد تومان و بهره‌برداری از روکش آسفالت محور هزارجریب به طول ۲ هزار و ۲۰۰ متر از زرندین سفلی با صرف ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

بابایی اعلام کرد: در بخش بهداشت و درمان نیز افتتاح اورژانس ۱۱۵ در روستای ابچین را داریم که در ساختمانی به مساحت ۷۰ مترمربع با هزینه ۳۳۰ میلیون تومان است.

آغاز مرمت و لایروبی آببندان با اعتبار ۸.۸ میلیارد تومان توسط جهاد کشاورزی، آغاز عملیات کلنگ‌زنی میدان امام رضا علیه السلام با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان توسط شهرداری و آغاز عملیات اجرایی دبستان حکم چمان توسط آموزش و پرورش با هزینه ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از دیگر طرح‌هایی است که به گفته فرماندار نکا در هفته دولت انجام می‌شود.
 
به گزارش خبرنگار ما، در این نشست، معاونان فرماندار، بخشداران و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان نکا نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/۱۰۰۰/سعید منصوری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها