دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
فرزند خواندگی یا رابطه ناشی از سرپرستی کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست، جزء موجبات ارث نیست، لذا ارث فرزند خوانده از والدین خود، منتفی است.

به گزارش آوای خزر، یکی از نهادهایی که امروزه، در بیشتر کشورهای جهان پذیرفته شده و امکان فرزند دار شدن بسیاری از خانواده‌ها را فراهم کرده، نهاد فرزندخواندگی بوده که از طریق آن، زوجین یا بعضا افراد مجرد، می‌توانند، کودکان فاقد سرپرست یا حتی، دارای سرپرست را به عنوان فرزند خود، قبول کنند.

در کشور ما نیز به منظور حمایت از کودکان و نوجوانانی که فاقد سرپرست بوده یا اینکه سرپرست آنها، فاقد صلاحیت است، نهادی تحت عنوان سرپرستی، پذیرفته و احکام فرزند خواندگی و شرایط زوجین و داوطلبان سرپرستی، در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست مصوب ۱۳۹۲/۰۶/۳۱، تعیین شده است.

یکی از مسائلی که در رابطه با فرزندخواندگی اطفال فاقد سرپرست و بدسرپرست، وجود دارد، بحث ارث و میزان سهم الارث فرزند خوانده از پدر و مادر یا افرادی است که این کودکان را به سرپرستی قبول کرده‌اند.

ماده ۸۶۱ این قانون، در تعیین موجبات ارث بردن اشخاص از یکدیگر و بهره‌مندی از سهم الارث، مقرر داشته: «موجب ارث دو امر است – نسب و سبب»

منظور از نسب، رابطه خونی میان دو شخص است که در آن، یکی از دیگری متولد شده (رابطه میان فرزند و پدر و مادر) یا اینکه هر دو از یک شخص ثالث، متولد شده‌اند (رابطه میان خواهران و برادران).

سبب نیز هر چند در فقه، دارای چند نوع بوده، در حقوق امروزی کشور ما و در قانون مدنی، صرفا یک نوع آن، مورد پذیرش قرار گرفته که مورد ازدواج و رابطه ارثی میان زن و شوهر است. لازم به ذکر است که غیر از زن و شوهر، بقیه اقوام آنها از عروس یا داماد خود ارث نبرده و عروس یا داماد خانواده نیز از اقوام طرف مقابل ارث نمی‌برند.

همانطور که ملاحظه می‌شود، فرزند خواندگی یا رابطه ناشی از سرپرستی کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست، جزء موجبات ارث در حقوق کشور ما نبوده و لذا، ارث فرزند خوانده از والدین خود، منتفی است. در نتیجه به این سوال که آیا فرزند خوانده ارث می‌برد، باید پاسخ منفی داد./پانا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار