دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در سطح 1200هکتار از باغات این شهرستان با احداث 6 ایستگاه ردیابی آفت خبر داد.

به گزارش آوای خزر، محمد هادی‌زاده مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد اظهار کرد: مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از آفات مهم و خطرناک طی سال های اخیر بوده و این آفت چندنسلی و در شرایط مساعد می‌تواند در تمام طول سال زاد و ولد کند.

وی درباره چگونگی خسارت مگس میوه مدیترانه‌ای افزود: مگس ماده در پوست میوه تخم‌ریزی و لارو از گوشت میوه تغذیه می‌کند که در اثر لارو یک نوع لهیدگی و تغییر رنگ در میوه دیده می‌شود که تغییر رنگ در محل تخم‌ریزی مگس بر روی میوه، پوسیدگی میوه در اثر تغذیه لارو آفت و ریزش شدید و نابه‌جای میوه از دیگر علائم خسارت این آفت می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد در خصوص کنترل آفت مگس میوه مدیترانه‌ای عنوان کرد: نصب تله‌های جلب‌کننده یا تله‌های زرد چسبنده در باغات آلوده، جمع‌آوری و معدوم کردن میوه‌های آفت‌زده و مشکوک و مدفون کردن میوه‌ها در عمق بیش از ۵۰ سانتی‌متری خاک، سوزاندن میوه‌های آفت زده، طعمه پاشی تنه و سرشاخه‌های اصلی درخت به‌ویژه قسمت‌های آفتاب‌گیر درخت با پروتئین هیدرولیزات ۳ تا ۵ درصد به همراه سم مالاتیون با دوز دو در هزار، از راهکارهای کنترل این آفت است.

وی تصر یح کرد:با توجه به اهمیت برداشت تمامی میوه‌ها مانند نارنگی، پرتقال، لیمو، نارنج، خرمالو و ازگیل قبل از فصل زمستان از سطح باغ، باغداران از نقل و انتقال میوه‌های آفت‌زده جلوگیری و نسبت به انجام  مبارزه زراعی در فصل سرما و پابیل کردن سایه‌انداز درختان برای از بین بردن شفیره‌های آفت اقدام کنند.

هادی‌زاده در پایان گفت:با وجود ۶  ایستگاه ردیابی این آفت در  شهرستان محمودآباد امسال تاکنون ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در سطح هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات این شهرستان انجام پذیرفت که عملیات محلول پاشی علیه این آفت در سطح ۲۰ هکتار با مصرف ۱۰۰ لیتر مالاتیون انجام و تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ عدد کارت زرد و ۵۶ عدد تله مک فیل و ۴۲ عدد فرمون و ۲۰ لیتر سراتراپ و ۱۶ کیلوگرم قرص سراتینکس  در ایستگاه های ردیابی  مصرف گردید./فارس

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار