دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
وینس گیلیگان خالق سریال «برکینگ بد» می‌گوید هنوز از اظهار تنفری که به شخصیت اسکایلر وایت در خلال سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ شد ناراحت است.

به گزارش آوای خزر، گیلیگان که اخیراً پیش‌درآمد «بهتر است با سال تماس بگیرید» (Better Call Saul) را در ای‌ام‌سی به پایان رسانده، در مصاحبه جدیدی با «نیویورکر» از واکنش جنسیت‌ستیزانه هواداران سریال «برکینگ بد» به «اسکایلر وایت» با بازی «آنا گان» همسر «والتر وایت» با بازی «برایان کرانستون» گفته است. گان آگست سال ۲۰۱۳ مقاله‌ای در «نیویورک تایمز» منتشر کرد و به وضوح از بینندگانی که از والتر در مقابل اسکایلر حمایت می‌کردند اظهار تأسف کرد.

گیلیگان به «نیویورکر» می‌گوید: «وقتی سریال برای اولین بار روی ایر رفت، از اسکایلر به روشنی بیزاری جستند. فکر می‌کنم این موضوع همیشه آنا گان را ناراحت می‌کرد. و می‌توانم بگویم که من را هم ناراحت می‌کرد، چون اسکایلر، سزاوارش نبود. آنا نیز کاری نکرده بود که سزاوارش باشد. این نقش را به زیبایی بازی کرد.»

 

گیلیگان در مورد علت بروز آن واکنش‌ها می‌گوید: «با گذر زمان متوجه شدم که به شکلی بر موج سریال سوار شدند که داستان فقط از نگاه والت دیده می‌شد، حتی در صحنه‌هایی که او حضور نداشت. حتی گاس [با بازی جانکارلو اسپوزیتو]، دشمن او، با عداوتی که اسکایلر دریافت کرد مواجه نشد. اتفاق عجیبی است. هنوز پس از گذشت این همه سال به آن فکر می‌کنم.»

گان که برای نقش اسکایلر دو جایزه امی دریافت کرده، پیش‌تر گفته بود این نفرت‌جویی‌ها «اتفاق خوشایندی» برای تجربه کردن نبوده است.

  • انتقاد تند از نصب مجسمه‌های «برکینگ بد» | دارید از موادفروش‌ها تجلیل می‌کنید؟!

گیلیگان در ادامه می‌گوید: «هرچه بیشتر از برکینگ بد فاصله می‌گیرم، کمتر با والتر همدردی می‌کنم.» او اضافه می‌کند: «اگر انسان بهتری می‌بود، غرور را کنار می‌گذاشت و از فرصتی که با پیشنهاد دوست سابقش به دست آورده بود برای درمان سرطانش استفاده می‌کرد. راه خودش را در پیش گرفت، اما ویرانی‌هایی را پشت سر خود باقی گذاشت. روی این موضوع بیش از پیش تمرکز می‌کنم.»

این نویسنده می‌گوید از خود سؤال می‌کند: «چرا این شخصیت چنین عظمتی داشت؟ او واقعاً مقدس‌نما بود، و خودبین. نفسی به اندازه کالیفرنیا داشت و خودش را قربانی می‌دانست. دائماً از این شکایت می‌کرد که دنیا چگونه به او رودست زده، چگونه نبوغش شکوفا نشده. وقتی به همه این مسائل توجه کنید، در آخر می‌گویید: چرا از این شخصیت حمایت می‌کردم؟»/سی‌نما

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار