دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
امام جمعه ساری:
مدیران به دنبال گشودن گره‌های کور باشند
نماینده، ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با بیان اینکه شناخت و 'گشودن گره‌های مشکلات بسیار مهم است، خطاب به مدیران گفت: گاهی شما خود را به زحمت زیادی می‌اندازید، اما اگر نقطه کوری را بشناسید و آن گره اصلی را باز کنید، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
به گزارش آوای خزر، محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این‌هفته نماز جمعه مرکز مازندران با تبریک هفته دولت به دولتمردان، از حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در میز خدمت که در مصلی برگزار شد، قدردانی کرد.

ایشان با یادآوری اولویت‌های بیانات رهبر معظم انقلاب در توصیه به مدیران دولتی، به ظرفیت‌ها و تنگناهای استان مازندران اشاره و اظهار کرد: پروژه‌های نیمه‌کاره زیادی را در استان داریم و رییس جمهور نیز بر اتمام آنها اهتمام دارند که باید در به سرانجام رسیدن طرح‌ها تسریع شود.

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه سرمایه‌های راکد خوابیده باید به بازدهی و سوددهی برسد، به عنوان نمونه از ظرفیت‌های ورزشی نام برد که نیاز به تقویت و تشویق روحی و حمایت مادی و معنوی دارد.

محمدی‌لائینی ادامه دارد: اگر این حمایت‌ها صورت بگیرد، مازندران می‌تواند حرف اول را در برخی رشته‌های ورزشی داشته باشد.

ایشان با بیان اینکه ظرفیت‌های بزرگی را در کشاورزی داریم، معتقد است که باید زمینه تولید محصولات با هزینه‌ی کمتر و صادرات داخلی و خارجی و ارزآوری فراهم باشد.

ایشان با اشاره به اینکه در یکی از استان‌ها هندوانه روی دست باغداران مانده است و این در حالیست که بسیاری از کشورها مایل به خرید آن هستند، این شرایط را ناشی از ضعف مدیریتی عنوان کرد.

محمدی‌لائینی بیان کرد: ظرفیت‌های زیاد در کنار مشکلات زیاد را در مازندران داریم اما نمی‌دانیم عامل این مسایل کجاست و همچنان استان ما از محرومیت و فقر رنج می‌برد.

ایشان با بیان اینکه مازندران دارای مردمانی عادل، صبور و انقلابی است که از بزرگترین سرمایه‌های کشور هستند، از نیروهای تحصیلکرده بیکار (سرمایه‌های راکد)در استان که از تخصص آنها استفاده نمی‌شود، گلایه داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: سرمایه‌های نخبگانی و ظرفیت دانش‌بنیانی زیادی در استان داریم؛ باید کشاورزی، صنعت و گردشگری ما به این سمت برود.

ایشان در پایان با قدردانی از تلاش استاندار که بسیار مدیر و مدبر هستند و همچنین تشکر از مدیران استانی، به آنها توصیه کرد: شناخت و حل گره‌های مشکلات بسیار مهم است، چه اینکه گاهی شما خود را به زحمت زیادی می‌اندازید، اما اگر نقطه کوری را بشناسید و گره اصلی را باز کنید، بسیاری از این مشکلات حل می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار