دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
عده‌ای در حالی مدعی «گاف دادن وزارت آموزش و پرورش در تحلیل رتبه‌های کنکور» هستند که خودشان بعد از دو هفته سکوت در برابر توضیحات منطقی مقامات این وزارتخانه، این روزها تغییر آرایش تیمی داده‌اند و از لاک دفاعی به خط حمله آمده‌اند!

به گزارش آوای خزر، اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری موجب شد که یک نتیجه و روال ثابتِ هرساله، تبدیل به سوژه جنجالی علیه دولت مردمی و وزارت آموزش و پرورش شود. چراکه عده‌ای مدعی شدند «امسال اتفاق بسیار عجیب و غریبی در آمار برگزیدگان کنکور سراسری رخ داده است و فقط 2 و نیم درصد از رتبه‌های برتر کنکور، در مدارس دولتی درس می‌خوانده‌اند!»

بلافاصله بعد از این ادعای پرماجرا و هدف‌دار، خبرگزاری پانا مروری بر روال و آمار کنکور در سال‌های گذشته داشت و این واقعیت را بازگو کرد که اتفاق عجیبی در کنکور امسال رخ نداده است و درصد قبولی‌های مدارس دولتی (اعم از سمپاد و غیرسمپاد) و مدارس غیردولتی تقریبا مشابه میانگین سال‌های گذشته است.

علاوه بر این، مشخص شد که تحلیل‌کنندگان آمار رتبه‌های امسال، دست به یک ترفند خاص زده‌اند و استثنائا امسال(!) مدارس سمپاد را به وضوح از زیرمجموعه مدارس دولتی خارج کرده‌اند!

امروز اما نمی‌خواهیم درباره این موضوع بحث کنیم که آیا مدارس سمپاد جزو مدارس دولتی محسوب می‌شوند یا خیر؟ و آیا این سمپاد فقط مختص افراد برخوردار است یا اینکه بسیاری از دانش‌آموزان خانواده‌های کم‌برخوردار نیز در این مدارس تحصیل می‌کنند؟

البته با پاسخ‌های شفاف مقامات وزارت آموزش و پرورش و پرده‌برداری از سناریوی ناامیدسازی فرزندان این مرز و بوم، این حقیقت آشکار شد که عده‌ای به دنبال بازارسازی برای آموزشگاه‌ها و موسسات کنکور هستند تا با ادبیات فریبنده و به‌ظاهر حمایتگر، بخش قابل توجهی از نوجوانان و خانواده‌های آنها را به استفاده از خدمات این مراکز وادار کنند و از منفعت‌های اقتصادی‌اش بهره‌مند باشند.

اما بعد از توضیحات مقامات وزارت آموزش و پرورش و افشای برخی نقشه‌ها و اهداف پشت پرده، طراحان و هدایتگران این جریان بیش از دو هفته در سکوت به سر بردند و فقط شنونده بودند؛ تا اینکه در روزهای گذشته تغییر آرایش تیمی دادند و با خروج از لاک دفاع و سکوت، به خط حمله آمدند و «گاف وزارت» را فریاد زدند تا سوژه جدیدی را در فضای رسانه‌ای دنبال کنند.

بنابراین روزهای گذشته مطالبی درباره «گاف دادن وزارت آموزش و پرورش در تحلیل رتبه‌های کنکور امسال» در یک رسانه منتشر و در تعداد دیگری از رسانه‌ها بازنشر شد. این افراد و رسانه‌ها مدعی شدند که فعالیت قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در وزارت آموزش و پرورش، نشان‌دهنده این است که این وزارتخانه از اساس قبول دارد که رتبه‌های برتر کنکور سراسری امسال، مربوط به مدارسی است که دولتی نیستند.

اما این سناریوی جدید و نوع دامن زدن به آن، دارای خطاهای فاحش است:

اول: قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی، چندین ماه قبل از اعلام نتایج اولیه کنکور و حتی قبل از برگزاری کنکور، تشکیل شده است.

دوم: این قرارگاه به هیچ وجه قرار نبوده است که در روند کنکور امسال دخیل باشد و حتی بنا نیست در سال‌های آتی، تاثیر ناگهانی در روندی داشته باشد که حاصل عملکرد بیش از یک دهه اخیر بوده است.

سوم: تحلیل آمار رتبه‌های اعلام شده در نتایج اولیه کنکور و مقایسه آن با سال‌های گذشته، نشان می‌دهد که اتفاق عجیب و غریبی در کنکور امسال رخ نداده است. بنابراین اگر اشکالی از نظر این مدعیان وجود دارد، متوجه متولیان امر در سال‌ها و دوره‌های گذشته است؛ نه دولت و وزارتخانه‌ای که عمرش به یکسال می‌رسد.

چهارم: مروری بر تاثیرات منفی جریان‌سازی‌های یک ماه اخیر توسط افراد خاص با اهداف خاص، نشان می‌هد که متاسفانه برخی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها از قبولی در کنکور سال آینده مایوس شده‌اند و البته تعداد قابل توجهی از آنها در اندیشه ثبت‌نام در مراکز، موسسات و آموزشگاه‌های کنکور هستند! همین یک مورد، نشان می‌دهد که چه اهداف مالی و اقتصادی در ورای این جریان‌سازی به‌ظاهر دلسوزانه وجود داشته است.

پنجم: امروز در شرایطی شاهد جوسازی علیه مجموعه آموزش و پرورش با توسل به آمار مشابه هرساله هستیم که وزیر آموزش و پرورش، سخنگوی این ورازتخانه و دیگر مقامات مرتبط، درصدد ایجاد شرایط مناسب برای تحصیل رایگان یا همراه با تخفیف ویژه برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار در مدارس سمپاد هستند و بارها تاکید کرده‌اند که دانش‌آموزان مستعد نباید به دلایل مالی امکان تحصیل در این مدارس را نداشته باشند. آیا افراد خاصی از این رویکرد انسان‌دوستانه متضرر خواهند شد؟!

ششم: سوال مهم این است که چرا این جریان دلسوز و نوظهور مدعی عدالت، سال‌های گذشته در مواجهه با همین آمار و ارقام در کنکورهای سراسری، سکوت کرده بودند و اعتراضی به وضعیت موجود و مشابه نداشتند؟!

هفتم: ای کاش این جریان نوظهور، حداقل به این موضوع واقف باشد که وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم، در حال آبروداری برای این افراد و مدیران‌شان در گذشته است و بنا ندارد بی‌عدالتی‌های احتمالی در گذشته را فریاد بزند! بنابراین باید سربسته بگوییم که به قول معروف «کش دادن این ماجرا» و «هم زدن این آش» به نفع آنها نخواهد بود.

هشتم: این یک حقیقتِ تلخ است که «کاسبان کنکور» یا همان «کاف-کاف»ها و حامیان آنها برای رسیدن به منافع اقتصادی، فرافکنی و فرار از اتهامات خود، اکنون به دنبال «گاف» می‌گردند!/*دبیر گروه آموزش و پرورش

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار