دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
وقتی حال خوشی ندارید و احساس بیماری می‌کنید، غذا خوردن آخرین چیزی است که به آن فکر می‌کنید، اما به خاطر داشته باشید، مصرف غذا‌های مناسب در مواقع بیماری می‌تواند حال جسمی یا روحی‌تان را بهبود بخشد.

به گزارش آوای خزر، برخی از خوراکی‌ها درست مانند دارو‌های شیمیایی می‌توانند بیماری‌هایی را درمان کنند. در ادامه به برخی از این مواد خوراکی و اثرشان در بهبود بیماری‌ها اشاره کرده‌ایم:

خاصیت موز در درمان اضطراب یا نگرانی

هر موقع دچار اضطراب یا نگرانی شدید، به سراغ موز بروید. با وجود اینکه یک موز متوسط، فقط ۱۰۵ کالری و ۱۴ گرم قند دارد، اما احساس سیری به شما می‌دهد و قند خون‌تان را خیلی آرام بالا می‌برد. درضمن با مصرف این مقدار موز، ۳۰درصد نیاز روزتان به ویتامین B۶ تامین می‌شود. این ویتامین به مغز در تولید و ترشح ملایم سروتونین، هورمون شادی و حال خوب، کمک می‌کند و آرامش را به شما باز می‌گرداند.

تاثیر کشمش در درمان فشار خون بالا

یک مشت کشمش (حدود ۶۰ عدد) ۱ گرم فیبر و ۲۱۲ میلی‌گرم پتاسیم دارد که برای کاهش فشار خون مناسب است. بررسی‌های متعدد نشان داده که پلی‌فنول‌های موجود در خوراکی‌های مشتق‌شده از انگور مانند کشمش، آب انگور و ... در حفظ سلامت قلب و عروق، از جمله کاهش فشار خون موثرند.

خاصیت ماست پروبیوتیک در درمان یبوست

یک و نیم فنجان ماست پروبیوتیک (ماست مملو از باکتری‌های دوست)، باعث می‌شود غذا از مجرای دستگاه گوارش بهتر حرکت کند و بدین‌ترتیب یبوست‌تان درمان شود. همچنین باکتری‌های مفید، توانایی روده‌ها در هضم لوبیا و لاکتوز لبنیات را افزایش داده و جلوی ایجاد گاز در روده را می‌گیرد.

اثرات زردآلو در پیشگیری از تولید سنگ کلیه

۸ عدد زردآلو حاوی ۲ گرم فیبر، فقط ۳ میلی‌گرم سدیم و البته ۳۲۵ میلی‌گرم پتاسیم است که تمامی این ترکیبات جلوی تشکیل سنگ اگزالات کلسیم، رایج‌ترین نوع سنگ کلیه را می‌گیرد.

تاثیر دمنوش زنجبیل در درمان تهوع

بررسی‌های علمی متعددی نشان داده است که ۴/۱ قاشق چایخوری پودر زنجبیل، یا ۰،۵ تا ۱ قاشق چایخوری ریشه خردشده زنجبیل یا یک فنجان دمنوش این گیاه، تهوع ناشی از بیماری حرکت و بارداری را درمان می‌کند.

ریحان و درمان درد‌های شکمی

بنابر تحقیقات، ماده اوژنول که در گیاه ریحان موجود است، با کشتن باکتری‌هایی مانند سالمونلا و لیستریا، از ابتلا به درد روده‌ها، گرفتگی عضلات شکم، تهوع یا اسهال پیشگیری می‌کند. حتی اوژونول به‌دلیل خواص ضداسپاسم، گرفتگی‌های عضلات شکم را باز می‌کند. می‌توانید از ریحان تازه در سالاد یا سس غذایتان استفاده کنید.

خاصیت هلو در درمان کلسترول بالا

یک هلوی متوسط حاوی ۵ گرم فیبر رژیمی است که بیشتر آن به شکل «پکتین» است. پکتین می‌تواند کلسترول بد خون را که یکی از عوامل ابتلا به بیماری قلبی است، از بدن بیرون کند.

اثرات عسل گندم سیاه در درمان سرفه

در بررسی محققان دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا، ۲ قاشق چایخوری عسل غلیظ و قهوه‌ای تیره گندم سیاه بهتر از هر داروی شیمیایی می‌تواند از شدت و تعداد سرفه‌ها (به‌ویژه در کودکان) بکاهد. خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی از التهاب بافت‌های گلو می‌کاهد.

کلم و درمان زخم معده

در تحقیقی که در مدرسه پزشکی جان هاپکینز انجام شد، محققان دریافتند سولفورافان، ماده‌ای قوی در کلم، می‌تواند هلیکوباکتر پیلوری را از بین ببرد. هلیکوباکتر پیلوری، نوعی باکتری است که علت بیشتر موارد زخم معده است و موجب برخی سرطان‌های گوارشی، مانند سرطان معده و لنفوم MALT می‌شود.

سولفورافان جلوی رشد تومور در معده را هم می‌گیرد. همچنین مصرف یک فنجان کلم که فقط ۳۴ کالری دارد، می‌تواند ۳ گرم فیبر و ۷۵درصد مقدار روزانه ویتامین C بدن‌تان را تامین کند.

خواص بوقلمون در درمان بی‌خوابی‌های شبانه

حدود ۸۵ گرم گوشت بوقلمون تقریبا تمام نیاز روزانه بدن‌تان به تریپتوفان (اسید‌آمینه ضروری که به بدن در تولید هورمون‌ها سروتونین و ملاتونین کمک می‌کند) را تامین می‌کند. سروتونین و ملاتونین در تنظیم خواب نقش مهمی دارند. تحقیقات نشان داده بدن افرادی که به بی‌خوابی مبتلا هستند، به اندازه کافی تریپتوفان ندارند.

تاثیر انجیر در درمان هموروئید یا بواسیر

فقط ۴ عدد انجیر خشک، ۳ گرم فیبر دارد و مصرف آن می‌تواند مدفوع را نرم کرده تا به‌راحتی از بدن خارج شود و از عود هموروئید پیشگیری کند. درضمن انجیر حدود ۵ درصد پتاسیم و ۱۰درصد مگنز نیاز روزانه بدن‌تان را تامین می‌کند.

سیر و درمان عفونت قارچی

سیر حاوی اسانس‌هایی است که جلوی رشد قارچ کاندیدا آلبیکانس که موجب درد، خارش و ترشحات در عفونت‌های واژنی می‌شود را بگیرد. البته بررسی‌های جدید نشان داده که آویشن، میخک و حتی اسانس‌های پرتقال می‌توانند قارچ‌های عفونت‌زا را از بین ببرند.

خواص دمنوش بابونه در درمان سوزش معده

دمنوش بابونه از التهاب دستگاه گوارش، اسپاسم‌ها و گاز معده می‌کاهد. ۲ قاشق چایخوری از بابونه را در حدود ۳۰۰ میلی‌لیتر آب جوش، به مدت ۲۰ دقیقه دم کنید و بنوشید تا از سوزش معده رها شوید.

تاثیر سیب‌زمینی در درمان سردردهای عصبی

یک عدد سیب‌زمینی متوسط حاوی ۳۷ گرم کربوهیدرات است و می‌تواند با افزایش هورمون سروتونین در بدن، سردرد‌های عصبی را بکاهد. البته باید مصرف چربی و پروتئین را زیر ۲ گرم نگه دارید تا تاثیر سیب‌زمینی را به خوبی مشاهده کنید.

با مصرف این ۱۴ غذای ساده می‌توانید از بیشتر درد‌های خود رها شوید./جامعه24

انتهای پیام/1005

برچسب ها: تغذیه ، سلامتی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها