دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۹
با چند ترفند می توانید احساس غم انگیز پایان تعطیلات را از بین ببرید و سر حال و پر انرژی هفته کاری را آغاز کنید.
 
تعطیلات رو به پایان است و شاغلان آماده می‌شوند تا به محل کار خود را آغاز یک هفته جدید و پر کار باز کردم بسیاری از افراد دعا آخرین روز تعطیلات احساس ناراحتی و غم می‌کنند و تمایلی برای رفتن به کار ندارند، اما این احساسات طبیعی است و با چند راهکار می‌توان این احساس ناراحتی و سختی برای کار شروع کار مجدد را تبدیل به آسانی کرد.
 
بعد از تعطیلات هفته کاری را با چند ترفند پر انرژی و سرحال آغاز کنید

انرژی مثبت جذب کنید

در شرایطی که احساس ناراحتی از تمام شدن تعطیلات می‌کنید و غم بازگشت به کار بعد از چند روز تعطیلی و خواب طولانی مدت شماره گرفته است توصیه می‌کنیم که به جای موج منفی به خود موج مثبت ارسال کنید چراکه قطعا انرژی مثبت ذهن شما حال و هوای روحی تان را بهتر می‌کند و در نتیجه کمتر برای بازگشت به محیط کار اذیت می‌شوید و هفته پر انرژی و خوبی را آغاز می‌کنید.

بعد از تعطیلات هفته کاری را با چند ترفند پر انرژی و سرحال آغاز کنید

کارهایتان را اولویت بندی کنید

احتمالا شما نیز مثل بسیاری از افراد در بعد از چند روز تعطیلی کار‌های زیادی دارید که انجام بدهید و انجام دادن همه این کار‌ها و فکر به اینکه کدام یک را انجام دهید و سرتان حسابی شلوغ است باعث می‌شود که از تمام شدن تعطیلات ناراحت باشید دغدغه و نگرانی سراسر وجود شما را فرا می‌گیرد.

در این شرایط ذهنتان مدام مشغول است که کدام کار را زودتر انجام بدهیم چه طور می‌خواهید همه‌ کار‌های عقب مانده را سر و سامان دهید، اما کافی است که شب قبل یا ساعات نخست کار  روی کاغذ کار‌هایی را که باید انجام بدهید بنویسید و آنها را اولویت بندی کنید تا ذهن شما آرام بگیرد و کمتر احساس فشار کنید.

بعد از تعطیلات هفته کاری را با چند ترفند پر انرژی و سرحال آغاز کنید

پیام هایتان را چک کنید

شب قبل از شروع کار پس از چند روز تعطیلی توصیه می‌شود که تمام ایمیل‌ها و پیام‌های خود را چک کنید تا چیزی از دید شما مخفی نماند چرا که ممکن است ندیدن یک پیام یا فراموش کردن جواب دادن به یک ایمیل به آینده شغلی به شما ضربه وارد کند.

بعد از تعطیلات هفته کاری را با چند ترفند پر انرژی و سرحال آغاز کنید

زودتر از معمول از خانه بیرون بروید

اولین روز کاری بعد از چند روز تعطیلات سعی کنید زودتر از وقت معمول در سر کار خود حاضر شویم چرا که ممکن است در راه گرفتار در ترافیک شوید یا دیر برسید و همه این‌ها استرس و اضطراب شما را بیشتر کند و در نخستین روز از هفته کاری پس از تعطیلات با خشم مدیر خود مواجه شوید و هفته کاری خوبی را شروع نکنید.

همچنین قبل از اینکه کار شما به طور رسمی آغاز شود فرصت این را دارید که میز خود را مرتب کنید چای یا قهوه بنوشید و با آرامش و انرژی کار خود را شروع کنید.

بعد از تعطیلات هفته کاری را با چند ترفند پر انرژی و سرحال آغاز کنید

یک انگیزه جدید پیدا کنید

اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که بعد از تعطیلات اصلاً تمایلی به بازگشت به محیط کار خود ندارید و آرزو می‌کردید که تعطیلات همینطور ادامه داشته باشند بهتر است برای خود انگیزه برای بازگشت پیدا کنید یعنی یک هدف یا کار جدید که تصمیم داشتید آن را انجام دهید و این کار به تعویق افتاده بود انتخاب کنید و در طول هفته جدید تلاش کنید تا آن را انجام دهید.

بعد از تعطیلات هفته کاری را با چند ترفند پر انرژی و سرحال آغاز کنید

لباسی را که دوست دارید بپوشید

یکی از کار‌هایی که برای بازگشت به محیط کار و احساس خوب برای آغاز یک روز و هفته کاری پس از تعطیلات باید به آن توجه داشته باشید پوشش مناسب است توجه کنید که انتخاب لباسی که آن را دوست دارید پس از بازگشت از تعطیلات برای رفتن به محل کار بهترین انتخاب است چرا که با این کار اعتماد به نفس شما بالاتر می‌رود و با احساس مثبتی که به آن لباس دارید می‌توانید با انرژی و نشاط به محیط کار خود بازگردید.

بعد از تعطیلات هفته کاری را با چند ترفند پر انرژی و سرحال آغاز کنید

وسایل و لباس هایتان را شب قبل آماده کنید

همچنین توصیه می‌شود که قبل از آنکه به رختخواب بروید در آخرین روز تعطیلات همه وسایلی را که باید فردا همراه خود به محل کار ببرید آماده کنید حتی اگر از آن دسته از افرادی هستید که وعده ناهار خود را از خانه به محل کار می‌برید حتماً در نخستین روز پس از تعطیلات با خود غذا ببرید تا نبود غذا و احساس گرسنگی ذهن شما را در طول روز مشوش نکند و به موقع ناهار بخورید تا برای ادامه کار خود انرژی مناسب داشته باشید.

انتهای پیام/1000

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها