دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
روح‌الله سلگی اعلام کرد
ثبت‌نام ۸۰ هزار مازندرانی برای شرکت در اربعین حسینی
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران اعلام کرد: تاکنون ۸۰ هزار مازندرانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کردند.
به گزارش آوای خزر، روح‌الله سلگی امروز چهارشنبه نهم شهریورماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتقال ارزش‌ها و باور‌ها مهمترین رسالت خبرنگاران است، از آن‌ها خواست تا عقبه‌ی فرهنگی، تاریخی و دینی مازندران را درک و به افکار عمومی منتقل کنند.

او با اشاره به رویکرد جدیدی که در خدمتگزاری به مردم به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته آغاز شده است، دولت جدید را دولت سنجه و شاخص عنوان کرد و گفت: همه باید رفتارمان بر مدار اخلاق و قانون باشد، و در هر جایگاهی که هستیم برای تعالی و رشد مازندران و کشور تلاش کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به خدمات ارزشمندی که در ساماندهی سواحل استان انجام شده است، به پرداخت حقوق ناجیان غریق اشاره و اظهار کرد: تمامی حقوق معوق ناجیان در سراسر استان پرداخت شده و این انگیزه‌ای برای کار بیشتر است.

سلگی ادامه داد: سال گذشته، ۱۰۵ غرقی در استان مازندران داشتیم، با ساماندهی انجام‌شده و حتی نگرانی از بابت افزایش غرقی‌ها در شهریورماه امسال، اما در ۹ روز گذشته که تقریبا یک سوم ماه جاری را گذراندیم حتی یک غرقی هم نداشتیم. (امسال تاکنون ۷۳ نفر غرقی در مازندران داشتیم که تعدادی شامل سیل چالوس، آببندان و استخر هم می‌شوند)

او سعی دارد با اشاره به دستور استاندار مازندران جهت تشکیل شورای اطلاع‌رسانی استان، بیان کرد: به زودی این شورا با شکل و رویکرد جدید در راستای جهاد تبیین و انتقال ارزش‌ها و باور‌های کشور تشکیل می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران از تشکیل شورای جدید اطلاع‌رسانی در استان خبر داد که روز شنبه نخستین نشست آن برگزار و در این شورا از وجود خبرنگاران نیز استفاده می‌شود.

سلگی با اشاره به برخی طرح‌ها در حوزه گردشگری که تنها از گردشگران ورودی دریافت و خدماتی ارائه نمی‌کنند، تصریح کرد: این اقدام سبب بی‌اعتمادی به نظام می‌شود لذا اجازه نخواهیم داد رانت‌خواری‌ها و بده‌بستان‌ها در مازندران وجود داشته باشد.
او با بیان اینکه نقد رسانه‌ها را با جان و دل می‎خرم، افزود: گرایش به جریان خاصی ندارم، مشکلی بین من و استاندار نیست، دنبال باندبازی و جریان‌بازی نیستم.

ثبت‌نام ۸۰ هزار مازندرانی برای شرکت در اربعین حسینی
 
عضو شورای تامین استان مازندران با اشاره به طرح سراسری ۲۰۲۰ در کشور با هدف ساماندهی مناطق آسیب‌دیده در کشور، اعلام کرد که از این تعداد، ۳۴ منطقه آسیب‌دیده در مازندران است که البته در سفر‌های شهرستانی استاندار مازندران، این مناطق مورد توجه است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران درباره روند انتصابات در استان بیان کرد: تاکنون ۱۰۰ درصد فرمانداران، نیمی از معاونان فرماندار و ۷۰ درصد بخشداران تعویض شدند و ۲۰ بخشدار جدید در استان نیز در آستانه دریافت حکم هستند.

سلگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعزام ۳۵ موکب برای استقرار در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی، از بازگشت آرامش به عراق و ثبت نام ۸۰ هزار زائر مازندرانی برای حضور در این حماسه بزرگ خبرداد که بخشی از آن‌ها با همکاری نهاد‌های حمایتی، از مناطق آسیب‌دیده اعزام شده‌اند.

او بر کم‌شدن فاصله بین مردم و مسوولان تاکید کرد و گفت: اگر با مردم غل و غش داشته باشیم؛ کار‌های ما بدون برکت است، به همین منظور نشست‌های متعددی با فرمانداران به‌صورت حضوری و وبیناری برگزار کردیم تا مشکلات مردم پیگیری شود.

دیدار استاندار با نمایندگان احزاب و نمایندگان کارگران، ازجمله مواردی بود که به گفته معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران تا پایان شهریورماه برگزار می‌شود.

سلگی در پایان سخنان خود با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در انتشار اخبار، از آن‌ها خواست تا با ترویج و تبلیغ ارزش‌های اصیل جمهوری اسلامی ایران در جهت رشد و تعالی کشور تلاش کنند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار