دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
حسین‌زاده با 250 هزار دلار به شارلروا رفت و استقلال رضایت‌نامه قطعی برای او صادر کرد و برای جایگزین او، محمدمحبی را با پرداخت 200 هزار دلار از پرتغال به‌صورت قرضی به استقلال آورد. عجیب نیست؟

آوای خزر/ ماجرای حضور بازیکنان ایرانی در فوتبال اروپا بعد از جام‌ ملت‌های 96 جدی شد؛ دایی، خداداد و باقری نخستین ستاره‌های ایرانی در اروپا بودند. سیل ترانسفر بازیکن به اروپا بعد از درخشش نسل اول چنان افسارگسیخته و بی‌منطق شد که مدیران وقت استقلال و پرسپولیس در رقابتی رنگی، تعداد بازیکنانی را که از استقلال یا پرسپولیس به اروپا می‌فرستادند بخشی از افتخارات و موفقیت خود می‌دانستند بی‌آنکه به عواقب و سرانجام بازیکنان توجه کنند. تعداد زیادی از استعدادهای ما در فوتبال اروپا عمر فوتبالی خود را هدر دادند و به جایگاهی که مستحقش بودند، نرسیدند.
بازیکنانی که در 4 لیگ معتبر اروپا درخشیدند، انگشت‌شمارند و مردم و هواداران فوتبال بخوبی بازی‌ها و گل‌های آنها را به‌خاطر دارند. بعد از نسل اول، آندو، نکونام و شجاعی در 4 لیگ معتبر اروپا بودند که جواد عالی بود، آندو و مسعود هم به موفقیت‌های خوبی رسیدند.
در سال‌های حضور کی‌روش، رویکرد این مربی باعث شد که بازیکنان برای تصاحب پیراهن تیم‌ملی به اروپا بروند. از آنجا که رسیدن به تیم‌ملی نمی‌تواند به تنهایی افقی بلندمدت باشد، تعداد زیادی از بازیکنان با انتخاب لیگ‌های متوسط و سپردن اختیار خود به دلال‌ها، سر از اروپا درآوردند اما بدون موفقیت خیلی زود به ایران دیپورت شدند.
علاقه بازیکنان ایرانی به بازی در اروپا بدون آینده‌نگری باعث شده تا شاهد اتفاقات عجیب زیادی باشیم؛ حسین‌زاده با 250 هزار دلار به شارلروا رفت و استقلال رضایت‌نامه قطعی برای او صادر کرد. در عوض برای جایگزین او، محمد محبی را با پرداخت 200 هزار دلار از پرتغال به‌صورت قرضی به استقلال آورد و سال بعد هم باید پول رضایت‌نامه جدیدی بپردازد. عجیب نیست؟
در مجموع، وقتی به لژیونرها در تاریخ فوتبال ایران نگاه می‌کنیم، همه دیپورتی‌ها وجه مشترکی دارند: هنوز در تیم‌های بزرگ داخلی به ثبات نرسیده‌اند و با یک یا دو فصل درخشش به خارج می‌روند. وقتی بازیکنی نتوانسته در استقلال و پرسپولیس تداوم داشته و برای چند فصل متوالی بدرخشد، در 4 لیگ معتبر که هیچ، در لیگ‌های درجه دو و سه هم نمی‌تواند به موفقیتی برسد. در نسل فعلی، جهانبخش در لیگ انگلیس موفق نبود و آزمون هم تا امروز انتظارات را برآورده نکرده. این بازیکنان سال‌ها در اروپا تلاش کرده‌اند ولی همچنان در لیگ‌های بزرگ موفقیت‌هایی که دایی، مهدوی‌کیا، نکونام، هاشمیان و رحمان رضایی سال‌ها قبل به‌دست آوردند را از هیچ یک از بازیکنان فعلی نمی‌بینیم. وقتی تلویزیون بازی‌های مهم اروپایی را پخش می‌کند، تنها طارمی در لیگ درجه 2 پرتغال می‌درخشد اما در لالیگا، بوندس‌لیگا، سری‌آ و لیگ جزیره اثری از درخشش ایرانی‌ها نیست!

 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار