دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵
با حضور وزیر ارشاد
تالار آرزو‌های ساری افتتاح شد!
تالار مرکزی ساری که قرار بود در سال ۱۳۸۸ یعنی پس از دو سال از زمان کلنگ‌زنی به پایان برسد، امروز پس از ۱۵ سال به‌عنوان آرزوی دیرینه اهالی فرهنگ و هنر با حضور مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.
به گزارش آوای خزر، امروز جمعه یازدهم شهریورماه، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه ایشان با استقبال استاندار مازندران وارد مرکز استان شدند.

مهمترین برنامه آقای وزیر، افتتاح تالار مرکزی ساری بود. این تالار در سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرد و قرار بود دو ساله تکمیل شود، اما با مشکلات مالی مواجه شد و در این سال‌ها چندین بار اموال آن به سرقت رفت و خسارت‌های دیگری مانند تخریب شیشه‌ها و تاسیسات بر آن وارد شد.

سفر ۲۴ آذرماه ۱۴۰۰ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مازندران و پیرو آن سفر ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور و هیات همراه به این دیار در سفر استانی، سبب شد تا تامین اعتبار برای تکمیل طرح بزرگ تالار مرکزی ساری به عنوان یک مطالبه جدی و به‌حق اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، پیگیری شود.

پیگیری‌های استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان مردم ساری و میاندورود و حضور گاه و بیگاه اهالی فرهنگ و هنر در وزارت فرهنگ و ارشاد و تاکید بر ادامه‌ی ساخت این طرح سبب شد تا بالاخره اعتبار مناسبی برای بهره‌برداری آن در دولت مردمی تامین شود.
 
تالار آرزو‌های ساری افتتاح شد!
امروز روزی بود که هنرمندان، صاحبان هنر و اندیشه مازندران به ویژه مرکز استان شاهد افتتاح تالار آرزو‌های خود بودند. هنرمندان و قلم به‌دستانی که در این سال‌ها عمری از آن‌ها گذشته است. تعدادی از آن‌ها بدرود حیات گفتند و تعدادی نیز حتی امروز هم با ناباوری به شکوه تالار می‌نگریستند و برخی‌ها را دیدم که دیگر ناتوان از ادامه‌ی کار هستند و خوب است اگر از گنجینه‌ی دانش و معرفت آن‌ها برای تعالی فرهنگ و هنر استان استفاده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو سفر قبلی خود قول داده بود که در کمتر از یک سال دیگر تالار مرکزی ساری به بهره‌برداری برسد و امروز گرچه هنوز نیاز به اندک اعتبارات تکمیلی دارد، اما به عهد خود وفا کرده است.

آنطور که محمدمهدی اسماعیلی در مراسم افتتاحیه این طرح اعلام و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز آن را تایید کرده است، تا پیش از یکسال گذشته ۷۲ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت تالار هزینه شد و تنها در ۹ ماه گذشته، ۸۹ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص یافت.
 
تالار آرزو‌های ساری افتتاح شد!
 
این رخداد از نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان از مسوولیت‌پذیری، ایجاد امید و عملی‌کردن وعده‌های دولت سیزدهم دارد که در راستای تحقق مطالبات مردمی حرکت می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به مرکز مازندران، ابتدا با همراهی استاندار مازندران و دیگر هیات همراه، بر مزار شهدا در ملامجدالدین رفت، پس از آن دیداری با خانواده شهید محمدمهدی، ولی نژاد داشت و در دیگر برنامه خود نیز با علیرضا مطلبی استاد خوشنویسی دیدار کرد.
 
او همچنین در نماز جمعه ساری شرکت کرد و دقایقی را در جمع نمازگزاران به سخنرانی پرداخت.

برنامه پایانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نشست صمیمی با نمایندگان جامعه فرهنگ، هنر و رسانه مازندران بود که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
 
تالار آرزو‌های ساری افتتاح شد!
او در این دیدار پای دغدغه‌های هنرمندان نشست؛ از استاد محمدرضا اسحاقی تنها بازمانده موسیقی نواحی تا محمد باغبان که خلق اثر نمایشی در حوزه کودک را دنبال می‌کند و یا خانم واثقی که دغدغه مد و لباس ایرانی و ایجاد بانک اطلاعاتی در این زمینه را دارد، و نمایندگان تبلیغات اسلامی، انجمن نمایشی، فضای مجازی، کانون‌های مساجد، جبهه فرهنگی و سینما که هر کدام در حوزه کاری خود نیازمند حمایت مادی و معنوی هستند؛ و البته محمد جویباری مدیر مسوول روزنامه تیرنگ، نماینده نزدیک به یکهزار نفر از رسانه‌ای‌های مازندران که از بیمه، و مسائل صنفی حوزه خبر با وزیر فرهنگ و ارشاد سخن گفت.

افتتاح تالار مرکزی ساری، فرصتی است برای به نمایش درآوردن آثار هنرمندان رشته‌های مختلف، از موسیقی و تئاتر و سینما که در تالار‌های مجزا می‌توانند فعالیت کنند تا فضای آموزشی، تمرینی و کارگاهی و البته نمایشگاهی برای رشته‌های فرهنگی و هنری.  

تالار مرکزی ساری ۱۲ هزار و ۳۸۰ مترمربع زیربنا دارد. در بلوار شهیدان شمشیربند، نزدیک دانشکده امام محمد باقر علیه السلام واقع است و دسترسی به آن آسان است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار