دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

پیام مقتدی صدر به ایرانی ها
سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق شامگاه امروز شنبه درباره مراسم اربعین در این کشور و حضور میلیونی زائران اباعبدالله الحسین (ع) بیانیه صادر کرد. رهبر جریان صدر با بیان اینکه، در عراق چهار مکان مقدس متعلق به شش معصوم وجود دارد، تصریح کرد: از همین روی، از همه می‌خواهیم که به آن (قوانین عراق) پایبند باشند و مخصوصا برادران ایرانی؛ زیرا بیشترین تعداد را دارند. به همه مهمانان خوشامد می‌گوییم.

امام جمعه اصفهان: رهبران جهان به بهترین بودن آیت‌الله خامنه‌ای اذعان دارند
سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان گفت: هیچ‌گاه گفته نشده که نظام جمهوری اسلامی ایران بدون عیب و نقص است، اما در حال حاضر نزدیک‌ترین حکومت به حکومت اسلامی، نظام کنونی ماست. او گفت: هیچ‌کس نگفته است رهبر انقلاب، همانند امام زمان (عج) بدون عیب و نقص است، اما ما می‌گوئیم که بهترین شخص برای رهبری، آیت‌الله خامنه‌ای است؛ حتی رهبران جهان نیز به بهترین بودن ایشان اذعان دارند.

پلیس: ۸۱ درصد کشف حجاب کنندگان با پیامک اول، متنبه شده‌اند
سردار حسین اشتری فرمانده فراجا گفت: ۸۱ درصد از افرادی که در خودرو کشف حجاب کرده اند در همان پیامک بار اول پلیس، متنبه شده و دیگر تکرار نکرده اند.

ترس مقتدی صدر از بیانیه آیت الله سیستانی
۲۰ مقام دولتی عراق در گفت‌وگو با رویترز، آیت‌الله سیستانی را دلیل پایان ناآرامی‌ها دانستند و گفتند مقتدی صدر از ترس بیانیه او، شخضا جلوی هوادارانش را گرفت.

واکنش صداوسیما به «شناسایی بی‌حجاب‌ها با دوربین‌های مترو»
باشگاه خبرنگاران وابسته به صداوسیما از قول یک منبع آگاه گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مشخص شد دوربین‌های مترو تهران قادر به شناسایی چهره افراد نیستند. محمدصالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چند روز پیش گفته بود که فناوری الان اجازه می‌دهد تصاویر با عکس کارت ملی تطبیق داده شود و بی حجاب‌ها شناسایی شوند .

سوال نماینده مجلس درباره حواشی رستم قاسمی
اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس در واکنش به بازداشت مشاور عالی وزیر راه در توئیتی نوشت: پرسش هایم درباره قاسم مکارم از سوی ‎رستم قاسمی بی پاسخ مانده. حتما درباره صرافی عمان، رستوران زنجیره‌ای در عمان، تعامل با پسر وزیر هم ابهاماتی دارم که منتظرم کمر آقای وزیر بهتر شود.

الزام جدید فیفا برای ایران
خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران گفته است: «فیفا از ما می‌خواهد که خانم‌ها در بخش آقایان هم قضاوت کنند. باید راهکاری پیدا کنیم تا خانم‌ها در رده‌های پایین‌تر فوتبال، مثل نوجوانان و جوانان قضاوت کنند.» اما او در این زمینه اشاره می‌کند: «این مسئله مستلزم صدور تائیدیه است. امیدوارم که بتوانیم به این سمت برویم.»

اتصال گوشی های نسل جدید آیفون و اندروید به اینترنت ماهواره ای
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات در کانال تلگرامی خود نوشت: بنا بر اخبار منشر شده، بزودی گوشی‌های نسل جدید آیفون و اندروید، به طور مستقیم و بدون هیچ تجهیزات اضافی، قادر به اتصال به اینترنت ماهواره‌ای (مانند SpaceX) خواهند بود. به نظر می‌رسد زنجیره‌های این اتفاق تا سال ۲۰۲۵ نهایی و کامل خواهند شد، هر چند تا آن زمان هم این خدمات در برخی مکان‌ها به صورت آزمایشی بهره‌برداری خواهند شد.

ادعای درخواست روسیه از ایران برای ترک برخی پایگاه‌هایش در سوریه
روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن و متعلق به عربستان سعودی به نقل از منابعش در دولت سوریه می‌گوید روسیه از شبه نظامیان ایران خواسته است مراکز نظامی در غرب استان حماه سوریه و همچنین پایگاه‌های خود در مرکز و غرب سوریه را ترک کنند. تسنیم هم نوشت: بنابر اطلاعات رسیده، خبر منتشر شده در الشرق الاوسط کذب بوده و روسیه چنین درخواستی از ایران نداشته است، بلکه در خصوص حملات صهیونیست‌ها نیز بزرگ‌نمایی صورت گرفته است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار