دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
دبیرکل فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی کشور:
آموزش مهمترین برنامه در هیأت‌های ورزشی دانشگاهی است
دبیرکل فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی کشور، آموزش را مهمترین برنامه در هیأت‌های دانشگاهی عنوان و اعلام کرد: انجمن‌هایی که علاقمند به برگزاری این دوره‌ها هستند، آمادگی خود را به صورت کتبی اعلام کنند.
 "داریوش خواجوی" در مراسم اختتامیه لیگ برتر دانشجویان استان مازندران که در بهشهر برگزار شد، به خبرنگار آوای خزر گفت:  مازندران مهد استعداد به ویژه استعداد‌های ورزشی است، نمونه بارز آن کشتی است که بدون ورزشکاران مازندران هیچ معنایی ندارد و سایر ورزش‌ها ازجمله والیبال و فوتبال نیز سرشار از استعداد‌های بی‌نظیر در مازندران است.

او ادامه داد: در فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی چند ویژگی داریم که به جرأت می‌توانیم بگوییم هیچ فدراسیونی با حضور نخبگان و تحصیل کرده‌ها نمی‌توانید در کشور پیدا کنید.

دبیرکل فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی کشور بیان کرد: صحنه ورزش پر از رفاقت است و دوستانی که از صنعت و سیاست به ورزش می‌آیند تمایلی به رفتن از ورزش ندارند و تا آخر عمر در ورزش هستند که این خصوصیت ویژه ورزش است.

او با اشاره به اینکه فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی در تمام فدراسیون‌های ورزشی حق رای دارد، گفت: این فدراسیون در کنار بخش همگانی، در بخش‌های قهرمانی نیز کار می‌کند و هدف آن برگزاری اردو‌های تیم ملی و شرکت در مسابقات مختلف است.

خواجوی در خصوص علت برگزار نشدن مسابقات مختلف برون‌مرزی و مسابقات کشور، گفت: متاسفانه به دلیل کرونا، یکسال مسابقات عقب افتاده، اما استان‌ها و ازجمله مازندران باید تیم‌های دانشگاهی خود را برای مسابقات آسیایی و برگزاری مسابقات دانشگاهیان جهان آماده کنند.

دبیرکل فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی کشور از برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف خبرداد و بیان کرد: تمام انجمن‌هایی که به برگزاری دوره آموزشی نیاز دارند در اسرع وقت نامه‌نگاری کنند تا دوره آموزشی را پیگیری کنیم چرا که آموزش مهمترین برنامه در هیأت‌های دانشگاهی است.

او در خصوص قابلیت استفاده مازندران از میزبانی‌ها اظهار داشت: حاضریم میزبانی مسابقات و اردو‌های تیم ملی را به مازندران بسپاریم و از ظرفیت این استان قهرمان‌پرور استفاده کنیم.

خواجوی با تقدیر از راه‌اندازی لیگ برتر فوتبال دانشجویان در مازندران، گفت: تمام اقداماتی که در فدراسیون انجام می‌دهیم؛ ارزش آن در همین میدان‌های ورزشی نمایان می‌شود.

دبیرکل فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی کشور ادامه داد: ورزش قهرمانی می‌تواند بستر را برای پرورش استعداد‌ها فراهم کند و از همین میادین ورزشی تیم‌های ملی را برای انتخابی و تشکیل اردو‌ها آماده‌سازی و نهایتا به مسابقات اعزام کنیم.

او در پایان با بیان اینکه عمده فعالیت‌های دانشجویان را فعالیت ذهنی تشکیل می‌دهد، گفت: سلامتی جسمی و سلامتی روان به ویژه از طریق ورزش، نیاز دانشجویان است و با برگزاری رویداد‌های ورزشی تا حدودی سلامتی را برای دانشجویان تأمین و تضمین می‌کنیم.

به گزارش آوای خزر، نخستین دوره مسابقات لیگ دانشجویان مازندران روز‌های دهم و یازدهم شهریورماه به میزبانی دانشگاه پیام نور بهشهر برگزار شد. در این رقابت‌ها با نام جام کاسپین، تیم دانشگاه خزر محمودآباد به قهرمانی رسید.

انتهای پیام/۱۰۰۲/فرزانه حسنی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار