دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۴۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴
یادداشت روابط عمومی جدید اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران
روابط‌عمومی و رسانه مکمل یکدیگرند
هیچ یک از شیوه‌های اطلاع رسانی کارایی رسانه‌های گروهی را ندارند. پس باید بپذیریم روابط عمومی و روزنامه نگاری دو شاخه از درخت تنومند ارتباطات و دو حلقه از این زنجیره هستند که بجای تقابل باید مکمل یکدیگر باشند.

به گزارش آوای خزر، در حکمی از سوی «حسین کمالی» سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران، با قدردانی از زحمات رضا نجفی سرپرست سابق اداره روابط عمومی این اداره‌کل، محمدعلی خدابخشی صاحبی به‌عنوان سرپرست جدید معرفی شد.

او در یادداشتی، از لزوم همکاری رسانه و روابط عمومی برای تعالی آموزش و پرورش استان مازندران گفت که در ادامه می‌خوانید:

در نظام ارتباطات اجتماعی، مفاهیم روابط عمومی و رسانه‌های جمعی از نظر تئوری و علمی، به‌هم پیوسته بوده و به عنوان دو عنصر مرتبط با یکدیگر در تعامل هستند. به گونه‌ای که ایجاد ارتباط با کانون‌های خبری و انتقال پیام، شکل دهنده‌ی هسته‌ی اصلی فعالیت روابط عمومی‌ها است.

این یک واقعیت است که روابط عمومی بدون مساعدت و همکاری وسایل ارتباطی نمی‌تواند اهداف خود را به ویژه در زمینه‌ی اجرای برنامه‌ها و پوشش فراگیر، به نحو جذاب و تاثیرگذار تامین کند. همچنین بدون استفاده از ظرفیت و قابلیت رسانه‌ها، روابط عمومی نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد و برای توفیق خود، سخت محتاج داشتن ارتباطی اصولی با رسانه‌ها است.

نباید از نظر دور داشت که رسانه‌ها به عنوان یک امکان بالقوه‌ی مناسب، بهترین فرصت‌ها را برای ارتباط روابط عمومی با افکار عمومی فراهم می‌سازد. هیچ یک از شیوه‌های اطلاع رسانی کارایی رسانه‌های گروهی را ندارند. پس باید بپذیریم روابط عمومی و روزنامه نگاری دو شاخه از درخت تنومند ارتباطات و دو حلقه از این زنجیره هستند که بجای تقابل باید مکمل یکدیگر باشند.

البته تداوم پیوند روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها مستلزم آن است که تمام مطالب ارائه شده از سوی روابط عمومی‌ها به رسانه‌ها، همواره درست و صادقانه باشد، ارائه آمار‌های نادرست و اظهارنظر‌های متناقض موجب از دست رفتن اعتبار روابط عمومی نزد مردم می‌شود و به رسانه‌ها نیز به عنوان واسطه‌ی انتقال پیام لطمه می‌زند؛ بنابراین تداوم پیوند روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها مستلزم آن است که مطالب ارائه شده از سوی روابط عمومی‌ها به شبکه‌های رسانه‌ای، همواره صحیح و صادقانه باشد.

در حیطه‌ی آموزش و پروش نیز رسانه‌ها یک کانال کلیدی برای آگاه سازی جامعه هستند تا آنان را از برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت بطور مطلوب و شایسته آگاه و مطلع سازند. وقتی مردم از طریق رسانه‌ها، به شکل درست با فعالیت و عملکرد بزرگترین دستگاه‌های اجرایی آشنا شوند، تبدیل به قوای نیرومندی خواهند شد برای طلب خواسته‌ها و انتظارات که در نهایت می‌تواند منجر به شفافیت در عملکرد آموزش و پرورش و مدیریت بهتر در همه زمینه‌ها شود.

نکته‌ی بارز اینکه وقتی مردم به وسیله‌ی رسانه‌ها، با فعالیت و عملکرد آموزش و پرورش به شکل مطلوب آشنا شوند، برای طلب خواسته‌ها و بیان انتظاراتشان تبدیل به یک انرژی قدرتمندی خواهند شد که در نهایت می‌تواند منجر به شفافیت در عملکرد آموزش و پرورش و مدیریت کیفی‌تر در تمام عرصه‌ها شود.

به همین سبب به سوی شما مدیران ارزشمند و متولیان ارجمند رسانه‌های مجازی و مکتوب مازندران که در هر شکل و قالب قانونمند و تعریف‌شده‌ای به انعکاس رویداد‌های استان می‌پردازید، خاضعانه دست یاری دراز می‌کنم و ضمن قدرشناسی از سعی مستمر و زحمات اثربخش همکاران پیشین خودم در اداره‌ی اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران، تلاشم بر این است تا با لطف و عنایت حضرت پروردگار، دریچه‌ای تازه رو به شکوفایی و بالندگی در تعامل کارآمد روابط عمومی آموزش و پرورش با اصحاب رسانه بگشایم.

از خداوند متعال میخواهم در سایه‌ی توجهات حضرت، ولی عصر (عج) با سر لوحه قراردادن رهنمود‌های خردمندانه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های عدالتخواهانه‌ی دولت مردمی تحت مدیریت مدبرانه‌ی مدیر کل محترم آموزش و پرورش مازندران، در تعامل و همدلی با شما اصحاب رسانه‌ی استان جهت انعکاس فعالیت‌های گسترده و اثربخش دستگاه تعلیم و تربیت و شنیدن و خواندن نقد‌ها و دیدگاه‌های سالم وسازنده‌ی شما عزیزان سربلند باشم.

محمد‌علی خدابخشی
مدیر اداره‌ی اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران
 
انتهای پیام/
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ابراهیم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
0
0
بی نظیر بود انتخابتون
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار