دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
ترکیدن لاستیک در تابستان یک تجربه ترسناک برای هر راننده‌ای خواهد بود. این اتفاق به خصوص هنگام رانندگی دلهره آور است و اگر خودروهای دیگری در اطراف شما حضور داشته باشند، شانس وقوع تصادف به شدت افزایش خواهد یافت.

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین کار هنگام ترکیدن لاستیک خودرو، حفظ آرامش است. در صورتی که راننده آرامش خود را از دست بدهد، قادر به کنترل خودرو نخواهد بود و همین مساله او را در موقعیت دشوارتری قرار می‌دهد. بایستی تنفس خود را کنترل کنید و نفس‌های عمیق بکشید تا ضربان قلب شما در محدوده مشخصی حفظ شود. سپس کارهای زیر را به ترتیب انجام دهید:

نخست از ترمزهای شدید خودداری کنید. ممکن است تصور کنید که ترمز گرفتن شدید موجب توقف خودرو خواهد شد اما ترمز گرفتن روی لاستیک ترکیده منجر به از دست رفتن کنترل خودرو خواهد شد. وضعیت ترکیدن لاستیک برای خودرو همچون حرکت روی یخ است. بایستی به آرامی پدال ترمز را فشار دهید یا اصلا ترمز نکنید. سپس به آرامی خودرو را به سمتی که می‌خواهید هدایت کنید. همچنین اگر در ترافیک هستید یا خودروهای دیگری اطراف شما وجود دارند، چراغ‌های چشمک زن راهنما را روشن کنید تا دیگر رانندگان متوجه شوند اتفاق ناگواری برای شما رخ داده است.

دوم، به جای آن‌که پدال ترمز را فشار دهید، پدال گاز را بفشارید. افزایش شتاب خودرو به شما امکان می‌دهد تا اتومبیل را در یک خط مستقیم هدایت کنید.

سوم، فرمان خودرو را با دو دست به صورت محکم بگیرید. فرمان خودرو به سمتی کشیده می‌شود که لاستیک آن بخش ترکیده است. بنابراین لازم است تا همزمان با گاز دادن، فرمان خودرو را نیز با دو دست و به صورت محکم فشار دهید تا کنترل خودرو از دست شما خارج نشود.

چهارم، به سمت نقطه امن حرکت کنید. پس از آن‌که فرمان را با دو دست محکم گرفتید و پدال گاز را فشار دادید، لازم است تا خودرو را به سمت حاشیه جاده و نقطه امن هدایت کنید. پس از توقف نیز از مثلث‌های هشدار دهنده خطر و چراغ‌های راهنما استفاده کنید تا به دیگران اطلاع دهید مشکلی برای شما رخ داده است.

پنجم، پس از توقف در نقطه امن، عملیات تعویض لاستیک را آغاز کنید. اگر قادر نیستید تا لاستیک ترکیده را تعویض کنید، با مراکز امداد خودرو تماس حاصل کنید.

ترکیدن لاستیک‌ها چقدر جدی است؟

ممکن است تصور کنید که ترکیدن لاستیک رخدادی با شانس وقوع اندک است اما این حادثه به راحتی موجب به دردسر افتادن شما خواهد شد. مطابق آمار اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا، سالانه یازده هزار تصادف مرتبط با مشکلات لاستیک رخ می‌دهد که از این بین ۶۶۴ مورد به مرگ و میر در سال ۲۰۲۰ منجر شده‌اند. رانندگی با لاستیک‌های کم باد می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد لاستیک‌ها و افزایش احتمال ترکیدن آن‌ها شود، به خصوص زمانی که دمای جاده بسیار بالا است.

برای جلوگیری از ترکیدن لاستیک به خصوص در تابستان چه کاری انجام دهیم؟

۱-لاستیک‌ها را به طور ماهانه چک کنید. میزان باد تایرها به طور متوسط ۱ psi (پوند بر اینچ مربع) در ماه کاهش می‌یابد و بنابراین لازم است تا توسط خودتان یا یک سرویس‌کار ماهر بررسی شوند. یک تلمبه پایی قابل حمل راهکار مناسبی برای انجام این کار است. این تلمبه‌ها فشارسنج دارند و به راحتی قادر هستید تا باد هر لاستیک را افزایش یا کاهش دهید. همچنین لازم است تا تایرها را از نظر ظاهری نیز بررسی کنید تا فاقد هرنوع برآمدگی، ساییدگی یا خراش باشند.

۲-هنگام رانندگی مراقب چاله‌ها باشید. اگر تجربه رانندگی در جاده‌ها و خیابان‌های ایران را داشته باشید، حتما می‌دانید که مسیرهای شهری و بین‌شهری ایران از انواع دست‌اندازها انباشته شده‌اند. هنگام رانندگی باید مراقب مسیر روبرو باشید و از انداختن خودرو در چاله‌ها جلوگیری کنید. ضربه‌های ناشی از این برخوردها موجب به مخاطره افتادن سلامت لاستیک‌ها خواهد شد./دیجیاتو 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار