دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران گفت: بیش از ۳۵ هزار پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با بیش از ۶۸۸ میلیارد تومان اععتبار در استان مازندران اجرا شد.

به گزارش آوای خزر، سردار ضیاالدین حزنی صبح سه شنبه در آئین تجلیل فعالان عرصه خدمت رسانی و محرومیت زدایی مازندران با اشاره به خدمات رسانی جهادگران در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: خیر دنیا و آخرت در رسیدگی به محرومان است.

وی با اشاره به این که عقب ماندگی در زیرسبزی مازندران دیده می‌شود، افزود: یکی از کارهای قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی این است که مشکلات مردم و مناطق را کم کنیم.

وی ادامه داد: در مازندران چهار هزار و ۴۹۳ مسجد و بیش از سه هزار و ۲۰۰ مهدیه و تکایا و غیره وجود دارد و این درحالی که استان به بیش از شش هزار مسجد در استان نیاز است.

سردار حزنی زیباسازی و بازسازی، رسیدگی به سرمایش و گرمایش مساجد را در استان لازم دانست و گفت: در برخی از مناطق استان از روستاهای کوهستانی کجور نیازمند ساخت مسجد هستیم.

وی با اظهار اینکه دو هزار و ۸۷۸ پروژه محرومیت زدایی در استان مازندران اجرا شد، گفت: همچنین ۳۲ هزار ۶۶۰ پروژه غیرعمرانی نیز در استان مازندران انجام شد و ۶۸۸ میلیارد و ۷۵۹ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌ها درنظر گرفته شده است

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران بیکاری، اعتیاد، طلاق، ناکارآمدی اقتصاد کشور ظرف ۲۵ سال، آب و خشکسالی را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: بیشترین بیکاری مربوط به کهکیلویه وبویراحمد، بیشترین طلاق مربوط به خراسان وتهران، فارس، گیلان، مازندران و غیره است.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی آموزش محور روی برخی از مسائل آسیب زا کار کنند و نسبت به رفع مشکلات فراروی گروه‌های جهادی برنامه ریزی کنیم./مهر

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها