دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
تصویری/ رئیس سازمان ملی بهره‌وری در شورای اداری مازندران:
پرداخت
رئیس سازمان ملی بهره‌وری با اشاره به پرداخت اضافه‌کار و کارانه در دستگاه‌ها و سازمان‌ها تاکید کرد که کارانه باید مبتنی بر عملکرد باشد. او همچنین رصد وعده‌های مدیران در حوزه بهره‌وری را از سوی کمیته مربوطه خواستار شد.
به گزارش آوای خزر، "میرسامان پیشوایی" امروز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه در دومین سفر خود به استان مازندران که از نظر او به دلیل تلاش مدیریتی این استان در بخش بهره‌وری صورت گرفته است، با یادآوری اینکه رسیدن به رشد اقتصادی ۷.۸ درصدی فوری‌ترین نیاز کشور است، تحقق این مهم را با اجرای درست برنامه‌های حوزه سرمایه‌گذاری و بهره‌وری امکان‌پذیر دانست.

او با بیان اینکه کشور به دنبال یک جهش کوتاه‌مدت است تا اقدامات یا ورودی را کمتر و خروجی را بیشتر کند، تصریح کرد: بهره‌وری مبتنی بر علم و دانش است و بر همین اساس یک ابتکار و مدل مثلثی را در پیش گرفتیم؛ به این معنی که علاوه بر تفاهمنامه همکاری بین استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نهاد دانشگاهی را به آن مرتبط کنیم که در مازندران دانشگاه نوشیروانی را انتخاب کردند.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری با اشاره به سخنان رئیس جمهور در اختتامیه جشنواره شهید رجایی مبنی بر چابک‌سازی و افزایش بهره‌وری در ساختار اداری، بیان کرد: در برخی دستگاه‌ها آنقدر نیروی مازاد وجود دارد که برخی‌ها در طول روز کاری برای انجام ندارند و یا اصلا جایی برای نشستن ندارند! به همین منظور به دنبال ایجاد سامانه نیرو‌های مازاد هستیم تا هر دستگاهی خواستار نیروی انسانی جدید بود، از این نیرو‌های مازاد استفاده کند.

او ادامه داد: نتیجه‌ی همین نیرو‌های مازاد و نیرو‌هایی که کارایی ندارند؛ می‌شود  رشد اقتصادی منهای یک، که از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ کشور را دچار چالش و نگرانی کرده است و صدمات آن را اکنون می‌بینیم. (در این بازه زمانی، رشد اقتصادی کشور منهای یک بوده است)

پیشوایی با اشاره به دیگر تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر اینکه "مراقب تزریق نیروی انسانی به دستگاه‌ها باشید"، خاطرنشان کرد: مصرف منابع در کشور زیاد است. دریافت اضافه کار و کارانه در ادارات خیلی زیاد است. ما شرعاً و قانوناً چنین حقی نداریم و آن‌هایی که اضافه کار گرفتند، باید به بیت‌المال برگردانند.

این مسوول تاکید کرد: کارانه باید مبتنی بر عملکرد باشد. کسی شایستگی مصرف دارد که شایستگی تولید دارد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری، از اقدام خوب مدیریت ارشد استان مازندران در زمینه کارانه – که اضافه‌کار را مبتنی بر عملکرد محاسبه می‌کند – تقدیر کرد.

او همچنین اصلاح فرایند‌های سازمانی را مهم دانست و گفت: این فرآیند‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم اسیر بروکراسی‌های اداری نشوند؛ این یک باخت - باخت است که برای مردم و خودمان وقت و هزینه بتراشیم.
 
پرداخت
 
پیشوایی با بیان اینکه در بخش کشاورزی، پسماند و ... باید ببینیم که چقدر توانستیم علاوه بر شاخص‌های عمومی روی شاخص‌های تخصصی تمرکز کنیم، تصریح کرد: افزایش بهره‌وری از مسئله‌شناسی شناسی آغاز می‌شود و به اقدام می‌رسد، لذا باید در این راستا برنامه‌های آسیب‌شناسانه داشته باشیم و اینکه صرفاً کاغذ و فرم پر شود، کار درست نشده و آسیب برطرف نمی‌شود.
 
او با اعلام آمادگی برای نشر برنامه‌های موفق و دارای ارزش در دستگاه‌ها، یکی از تکالیف مهم سالجاری در استان‌ها را در این دانست که حسب قانون باید شاخص‌های عمومی و اختصاصی در استان مشخص و اندازه‌گیری شود تا رشد اقتصادی را رصد کنیم.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری با اعلام اینکه سال گذشته رشد نزدیک به ۳ درصد را در شاخص بهره‌وری داشتیم، اظهار کرد: اگر همین رشد را برای سال‌جاری داشته باشیم؛ تازه به رشدی می‌رسیم که باید در سال ۱۳۹۰ می‌داشتیم!

او در پایان سخنان خود با بیان اینکه در کمیته بهره‌وری استان‌ها، دستگاه‌هایی که قول می‌دهند، حتما رصد شوند، گفت: "فکر می‌کنم با همتی که در استانداری مازندران می‌بینم، این استان شاخص مناسبی را امسال در بهره‌وری داشته باشد".

به گزارش آوای خزر، بهره‌وری به زبان ساده به معنای "استفاده بهینه/بهتر از امکانات موجود" یا "نسبت بین بازده تولید به میزان منابع مصرف‌شده" است، این بهره‌وری می‌تواند در سطح فردی، نهاد خانواده، سازمانی و اداری و یا در سطح ملی باشد که عملکرد هر کدام از این‌ها در عملکرد مجموع محاسبه می‌شود.

برای رسیدن به شاخص رشد هشت درصدی (۷.۸) درصدی تا پایان سال‌جاری، تنها دو راه مهم پیش پای مدیران است؛ یکی جذب سرمایه‌گذاری و دیگری افزایش بهره‌وری که افزایش بهره‌وری با زمان و هزینه کمتر قابل اجراست.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها