دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
استاندار مازندران در جلسه شورای اداری:
مدیران برای تعالی نیروی انسانی وقت بگذارند
استاندار مازندران با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در افزایش بهره‌وری، از مدیران استان خواست تا برای تعالی نیرو‌های انسانی خود وقت بگذارند و این نگاه از رامسر تا گلوگاه، یکسان باشد.
به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور امروز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه در جلسه شورای اداری استان مازندران که با حضور "میرسامان پیشوایی" رییس سازمان ملی بهره‌وری برگزار شد، اشاره‌ای به تفاهمنامه بهره‌وری سه‌جانبه بین استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دانشگاه نوشیروانی بابل داشت و اینکه در یک سال گذشته کارنامه قابل دفاعی از مدیران استان ارائه شده و مورد توجه معاون اول ریاست جمهوری قرار گرفته‌است.

او با بیان اینکه مدیریت بهره‌وری در استان مازندران رو به جلو و در حرکت است، اما سرعت آن را قابل قبول ندانست و از مدیران خواست تا با رویکرد تحولی در حوزه بهره‌وری وارد شوند.

نماینده عالی دولت در مازندران یکی از مسائل مهم در حوزه بهره‌وری را توجه مدیران به نیروی انسانی عنوان و تصریح کرد: "نیروی انسانی باید انگیزه برای کار کردن داشته باشد؛ اگر چنین نباشد حتی بهترین برنامه‌ها نیز با نیروی انسانی بی‌انگیزه امکان ندارد، لذا مدیران باید برای تعالی نیروی انسانی وقت بگذارند".

حسینی‌پور ادامه داد: "خیلی از مدیران شانیت مدیریتی خود را از دست داده‌اند و بیشتر به مرکز استان توجه دارند، اما باید بدانند که نگاهشان باید از رامسر تا گلوگاه باشد، این نیرو‌ها نباید رها بشوند، مدیران کل باید برای تک به تک ادارات شهرستانی و نیروی انسانی تابعه برنامه و یک داشبورد مدیریتی هوشمند داشته باشند".

رئیس شورای اداری استان مازندران، از این منظر اشاره‌ای هم به ضریب هوشی بالای نیروی انسانی در این استان داشت که می‌تواند به بهره‌وری کمک کند.

حسینی‌پور با بیان اینکه همه مدیران ما به نحوی با بهره‌وری درگیر هستند؛ معتقد است: بهره‌وری در برخی مجموعه‌ها از "مسئله" عبور کرده و در حال تبدیل شدن به بحران است.

او تصریح کرد: این شرایط به دلیل عدم سیاستگذاری درست در جذب نیروی انسانی، "قبیله‌سالاری"، "فامیل‌سالاری" و "رفیق‌سالاری" است که به هر شکلی افرادی را با نگاه کمیته "امدادی" جذب کردیم و کاری کردیم که فعالیت آن دستگاه‌ها متوقف شود و ۹۵ درصد دریافتی‌های آن‌ها باید ماهانه صرف حقوق شود و حالا مدیر آن مجموعه باید چه کند؟! مجموعه‌ای که باید رشد و تعالی پیدا کند، متوقف شده و بهره‌وری در آن به صفر رسیده است.
 
آوای خزر: یکی از مجموعه‌های مورد نظر، شهرداری ساری و جذب بدون ضابطه نیروی انسانی مازاد در آن است.
 
رئیس شورای اداری مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه نخست استان در تولید محصولات کشاورزی، بر حفظ این جایگاه تاکید کرد و گفت: اگر نتوانیم این جایگاه را حفظ کنیم؛ رقبای سختی داریم که از ما جلو خواهند زد، بنابراین اگر می‌خواهیم در امنیت غذایی نقش داشته باشیم باید بهره‌وری در کشاورزی را افزایش بدهیم.
 
مدیران برای تعالی نیروی انسانی وقت بگذارند
حسینی‌پور ادامه داد: گردشگری اولویت دوم مازندران به عنوان مقصد و یا مسیر گردشگری در کشور مورد توجه اقشار مختلف است و با این حجم از گردشگر، می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که از منظر بهره‌وری در سطح بالایی قرار بگیریم.

او در بخش دیگری از سخنان خود از کلافگی و سردرگمی مدیران گفت که با خدمات ملی مواجه‌اند، اما با تخصیص بودجه محلی و استانی روبه‌رو هستند و این عدم تناسب خدمات با بودجه، در بهره‌وری تاثیرگذار است.

استاندار مازندران یکی دیگر از مواردی که به افزایش بهره‌وری کمک می‌کند را در این دانست که باید روی فرآیند‌های اداری کار کنیم؛ یعنی بدانیم چه مکانیزمی را در ساختار مدیریتی ایجاد کنیم تا ارتقای بهره‌وری و قابلیت سنجه داشته باشد.

او ادامه داد: مثلا در امر صدور مجوزها، این امر به‌شدت کاهنده انگیزه سرمایه‌گذاری در استان است که اگر فرایند‌ها ازجمله پنجره واحد به درستی انجام بگیرد، شاهد افزایش و جذب سرمایه‌گذاری در استان خواهیم بود. (پنجره واحد آغاز شده است، ولی باید سرعت آن بیشتر شود)

رئیس شورای اداری استان مازندران بیان کرد: استان بسیار برخورداری داریم، اما چون ساز و کار‌ها در مسیر و ریل خودش قرار ندارد، مدیران ما کلافه و نگران هستند.

مقام عالی دولت در مازندران از پراکندگی این استان با داشتن ۳ هزار و ۶۰۰ روستا و آبادی گفت که نیازمند خدمات نظام هستند، و این را هم اضافه کرد که در یکسال گذشته تلاش شد تا قطار مدیریتی استان روی ریل قرار بگیرد و توقع این است که توسط مدیران در همه دستگاه‌ها با شتاب حرکت کند که خوشبختانه این حرکت آغاز شده است.

حسینی‌پور در پایان سخنان خود از ستاد برگزاری هفته دولت در مازندران قدردانی و اظهار کرد: اگر مازندران یکی از استان‌هایی بود که توانست با عملکرد پروژه‌ای در کشور جلوه‌گری کند؛ محصول عملکرد مدیران استان است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: