دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
دو پسر جنایتکار که به‌خاطر حسادت به دارایی دوست‌شان، او را به قتل رسانده بودند، در یک قدمی اجرای حکم قرار گرفتند.

حسادتی که به جنایت ختم شد رسیدگی به این پرونده از ۲۲ مرداد سال ۹۳ با شکایت برادر مقتول در کلانتری ۱۲۲ دربند آغاز شد که مدعی بود ارسلان ۳۱ ساله از ۱۵ مرداد سال ۹۳ به قصد دیدار با دو دوستش به‌نام‌های سهراب و سینا از خانه خارج شده، اما دیگر خبری از او نداریم.

با طرح این موضوع کارآگاهان تحقیقات‌شان را آغاز کردند و پس از پیگیری‌های اولیه خودروی پژو ۲۰۷ مقتول را در شهرستان ساوه کشف کردند و در ادامه هم مشخص شد که جسد مقتول روز ۱۶ مرداد در شهرستان دماوند کشف شده است. پس از این کشفیات، دوستان مقتول دستگیر شدند. اگرچه آن‌ها در ابتدا منکر جنایت بودند، اما در ادامه بازجویی‌ها لب به اعتراف گشودند.

سهراب به‌عنوان متهم اصلی به پلیس گفت: ارسلان از دوستان صمیمی ما بود، اما به‌خاطر وضعیت مالی اش خیلی به او حسادت می‌کردیم. عصر ۱۵ مرداد من و سینا با او قرار گذاشتیم و بر اساس نقشه قبلی او را به باغ عمویم بردیم. مقابل در ورودی باغ، بدون هیچ بهانه‌ای با ارسلان درگیر شدم و پس از شلیک ۳ تیر با کلت کمری چند ضربه هم با چاقو به او زدم و او را به بیرون ماشین پرت کردم.

وی درباره نقش سینا در این جنایت نیز گفت: در زمان درگیری سینا سرکوچه نگهبانی می‌داد و زمانی که ارسلان را از ماشین به بیرون پرتاب کردم با تهدید از سینا خواستم چند ضربه چاقو به ارسلان بزند.

پس از انجام تحقیقات تکمیلی، متهمان با صدور کیفرخواست از سوی دادستان، به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع داده شدند.

در جلسه دادگاه به ریاست قاضی عبداللهی اولیای دم خواستار اشد مجازات برای عاملان قتل شدند. در این جلسه سینا در آخرین دفاعیات خودش گفت: من قاتل نیستم و قتل را سهراب مرتکب شده است. او برای آنکه من هم شریک جرم باشم مدام من و خانواده‌ام را تهدید می‌کرد و تنها به‌خاطر فرار از تهدید‌ها ناچار به زدن یک ضربه با چاقو به شکم ارسلان شدم.

در ادامه سهراب به قاضی گفت: من کسی را نکشته‌ام چراکه تنها ضربات غیرکشنده را به ارسلان زدم و کسی که ضربه آخر را به ارسلان وارد کرد سینا بود. در واقع قرار ما تنها سرقت خودروی ارسلان بود، اما وقتی با مقاومت او روبه‌رو شدیم من ترسیدم و چند تیر به او شلیک کردم. پس از آن می‌خواستم او را با چاقو بزنم، اما دستم برید و وقتی به‌دنبال پارچه‌ای بودم تا جلوی خونریزی‌ام را بگیرم متوجه شدم سینا با چاقو ارسلان را به قتل رسانده است. در پایان جلسه دادگاه، قضات سهراب را به قصاص و سینا را به اتهام معاونت در قتل به ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کردند و این حکم با تأیید قضات دیوانعالی کشور در نوبت اجرا قرار گرفت.

منبع: ایران

انتهای پیام/1000

 
برچسب ها: حوادث ، اخبار جنایی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار