دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
نامه‌ای به امضای سرپرست مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور درمان با موضوع نصب دوربین در اتاق عمل مراکز درمانی در سراسر کشور منتشر شده است که چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد.

به گزارش آوای خزر، علی سالاریان، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور دراین‌باره می‌گوید: متاسفانه گزارش‌ها و شکایات از حضور افرادی غیر ذی‌صلاح با عناوینی مثل دستیار پزشک و امثال این بسیار زیاد شده است،‌ و به‌طور کل افرادی که نباید در اتاق عمل حضور داشته باشند،‌ چه برسد که در کار و پروسه عمل دخالت هم داشته باشند. براین اساس علی رغم اینکه می‌دانیم ممکن است این کار مضراتی هم داشته باشد، ترجیح دادیم فواید آن‌را در نظر بگیریم و چنین موضوعی را تصویب و ابلاغ کنیم.

او ادامه می‌دهد: همه تاکید ما این است که برای حفظ حریم بیمار دوربین‌ها طوری تنظیم شود که فقط روی چهره افرادی که در اتاق عمل حضور دارند و یا رفت‌وآمدها در اتاق عمل را ثبت و ضبط کند و ابدا از بیمار و بدن او تصویری ثبت نشود.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور در پاسخ به این سوال که آیا آماری از شکایت‌ها از حضور افراد غیرذی‌صلاح در اتاق عمل دارد،‌ می‌گوید: متاسفانه عدد گزارش‌هایی که دریافت کرده‌ایم، نگران کننده است.

این مقام مسئول با این توضیح که پزشکان زیادی در کشور مشغول به‌خدمت هستند، اظهار می‌کند: درباره آزارهای کلامی و غیراخلاقی نمی‌توانم کامل رد کنم و بگویم هیچ موردی نداشته‌ایم اما با اطمینان می‌گویم که این موارد خیلی نادر است./خبرانلاین

 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار