دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف ۵۶ کیلو و ۷۱۹ گرم مواد مخدر و دستگیری پنج قاچاقچی مواد مخدر در اجرای مرحله هفدهم طرح عملیاتی ظفر در پنج شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای خزر، سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی سومین مرحله طرح عملیاتی ظفر با بکارگیری ۵۰ تیم عملیاتی و به طور همزمان در شهرستان‌های ساری، گلوگاه، سیمرغ، نوشهر و تنکابن به اجرا در آمد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه این طرح در راستای مطالبات مردمی و در حوزه‌های مختلف مأموریتی پلیس طی دو روز گذشته به اجرا در آمد، افزود: در اجرای این طرح ۵ قاچاقچی و ۳۷ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و در مجموع ۵۶ کیلو و ۷۱۹ گرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.

سرهنگ حسینی از عملیات ویژه مقابله با سرقت در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: با دستگیری ۶۳ سارق ۴ دستگاه خودرو و ۴ دستگاه موتورسیکلت و مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی مجموعاً به ارزشی بالغ بر ۸۲۱ میلیون ریال از مخفیگاه‌های این سارقان کشف شد.

حسینی به کشف ۱۲ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز در این طرح نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ۶۳ خودرو و ۲۴ دستگاه موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در این طرح توقیف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۴۹ متهم تحت تعقیب مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: در راستای مبارزه با قاچاق ۱۳ هزار کیلوگرم چوب جنگلی و سایر کالاهای قاچاق مجموعاً به ارزشی بالغ بر ۲۶ میلیارد و ۷۲۲ میلیون ریال از قاچاقچیان کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به دستگیری ۱۸ نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی در این شهرستان گفت: از این افراد ۲۱ قبضه انواع سلاح سرد کشف شد.

وی از ادامه این طرح در استان خبر داد و با اشاره به عزم قاطع پلیس در مقابله با هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی و مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی از مردم خواست: برای برقراری نظم و امنیت مطلوب جامعه با پلیس همکاری کنند./مهر

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار