دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
در مراسم گشایش تالار مرکزی ساری عنوان شد:
وعده وزیر فرهنگ برای بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی ساری
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم کتابخانه مرکزی ساری با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.
به گزارش آوای خزر، محمدمهدی اسماعیلی در مراسم گشایش تالار مرکزی ساری اظهار کرد: با نگاه ویژه‌ای که به مازندران داریم تلاش می‌کنیم پروژه‌های فرهنگی و هنری این استان را به پایان برسانیم. یکی از این طرح‌ها نیز کتابخانه مرکزی ساری است که برنامه داریم آن را حتما به نتیجه برسانیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تکمیل کتابخانه مرکزی ساری به نحو احسن انجام شود و تا هفته دولت سال آتی به بهره‌برداری برسد. اگر هم تا هفته دولت سال بعد جزییاتی از این پروژه باقی ماند حتما تا پایان سال ۱۴۰۲ این پروژه را کامل می‌کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: همه ما در دولت سیزدهم بنا داریم که به جای شعار دادن کارنامه ارائه دهیم. مردم از شعار خسته هستند و می‌خواهند کار انجام شود. بر همین اساس تاکید داریم پروژه‌ها برای گشایش به درستی اجرا و تکمیل شوند.  اخیرا در کرمان که بودم مجموعه‌ای آماده افتتاح بود، اما به دلیل برخی جزئیات گفتم تکمیل شود و بعد افتتاح کنیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ تالار مرکزی را در دست احداث و تکمیل داریم که عمر آن‌ها بین ۱۵ تا ۲۰ سال است. یعنی مجموعه‌هایی را تحویل گرفتیم که در حال تبدیل شدن به موزه عبرت از پروژه‌های ناتمام مانده بودند. اکنون نیز تلاش بر این است که این پروژه‌ها تکمیل شوند.

وزیر فرهنگ خاطرنشان کرد: پارسال که از این تالار بازدید کردم بخش‌هایی از آن دچار فرسودگی شده بود و شاهد نگرانی اهالی فرهنگ و هنر استان بودم. همان زمان قول دادم در سفر بعدی به مازندران این پروژه را افتتاح کنیم که خوشبختانه با تلاش و همراهی همکارانم در وزارتخانه، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و استانداری و نمایندگان شهرستان امروز شاهد تحقق این وعده هستیم.

این مسوول با بیان این‌که دولت خود را متعهد به تحقق وعده‌ها می‌داند، اظهار کرد: از زمان کلنگ‌زنی این تالار مرکزی ساری تا آغاز دولت سیزدهم مجموع اعتباری که برای این طرح تخصیص داده شد ۷۴ میلیارد تومان بود. اما از ابتدای دولت سیزدهم‌تا تکمیل پروژه در حال حاضر ۸۹ میلیارد تومان به این مجتمع اختصاص داده شد که عزم دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را نشان می‌دهد.

وزیر فرهنگ افزود: البته حتما همه کسانی که از ابتدای ساخت این پروژه نقشی در آن داشتند در تکمیل این مجتمع سهیم هستند. اما کار‌های مهم مانند تکمیل تالار مرکزی نیاز به اراده‌های قوی دارد.

اسماعیلی در بخشی از اظهاراتش نیز به اهمیت تولید کاغذ در شرکت چوب و کاغذ مازندران اشاره کرد و گفت: با حمایت از این شرکت در سیاست‌گذاری‌های خودکفایی تولید کاغذ خوشبختانه اتفاقات خوبی افتاد.

وی گفت: پیشتر گفته بودم تا سال ۱۴۰۲ به خودکفایی در کاغذ خواهیم رسید. امسال ۷۰ درصد این هدف محقق شد و تقریبا ۳۸ هزار تن کاغذ مربوط به کتب درسی را آموزش و پرورش سفارش داد.

این مسئول ادامه داد: ما نیز در وزارت ارشاد قرارداد بستیم ماهانه هزار تن کاغذ تولیدی را به حوزه نشر اختصاص دهیم.  کار‌ها بدون وقفه با روح انقلابی و جهادی در حال انجام است. انشالله دولت تمام قول‌هایی که به مردم در همه بخش‌ها داد با قوت به سرانجام می‌رساند.

انتهای پیام/اشکان جهان آرای
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار