دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از طرح خرید خدمات آموزشی به عنوان یکی از مسائل مورد اختلاف بین روحانی و بطحائی نام برد و گفت: این اختلافات می‌تواند دلیلی بر استعفای وزیر آموزش و پرورش باشد.

مهدی پور، دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: در حال حاضر وضعیت وزارت آموزش و پرورش به صورتی است که دولت حداقل توجه را به آن دارد و شرایط به گونه‌ای پیش‌بینی می‌شود که هر کسی مسئولیت این وزارتخانه را به عهده داشته باشد امکان هدایت و بهبود وضعیت آن را نخواهد داشت.

به گفته او در برهه‌ای که در این دولت میلیارد‌ها میلیارد برای طرح شکست خورده تحول نظام سلامت هزینه می‌شود، دولت هیچ زمان توجهی به وزارت اموزش و پرورش نداشته است. مثلاً طرح رتبه بندی معلمان آنچنان نیاز به افزایش بودجه نداشت و تنها نیازمند یکسری همکاری‌های دولت و سازمان برنامه و بودجه بود، ولی تا کنون اتفاقی در این رابطه نیفتاده و این یکی از اصلی‌ترین مسائل فرهنگیان بوده است.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه واقعیت استعفای بطحایی و اینکه آیا او قصد شرکت در انتخابات را داشته در آینده مشخص می‌شود، افزود: شنیده‌ها حاکی از این است که بین روحانی و بطحایی در گذشته اختلافاتی بوده که این اختلافات می‌تواند دلیلی بر استعفای وزیر آموزش و پرورش باشد.

وی از طرح خرید خدمات آموزشی به عنوان یکی از مسائل مورد اختلاف بین رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش نام برد و افزود: طرح خرید خدمات آموزشی طرحی است که خدمات آموزشی نظام آموزشی را به دست هر کسی که صاحب پول و قدرت باشد، می‌سپارد؛ با این وجود رئیس جمهور موافق این طرح بوده، ولی وزیر مستعفی آموزش و پرورش با آن مخالف بوده است.

مهدی پور تصریح کرد: شنیده‌ها حاکی از این است که در این اواخر اختلاف بین روحانی و بطحایی بالا گرفته بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

 

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار